Het is een prachtig model aan het worden, mijn complimenten.

Vriendelijke groet, Jaap
Dat vind ik ook Jaap
Dat is weer mooi gedaan Koos
Dank je Peter
Mooie vorderingen, Koos. Die kleine barkas met mooie details staat mooi gesjord op het dek. Gr. Peter
Deze staat inderdaad stormvast op het dek Peter
Heel erg mooi Koos. Het wordt een plaatje.
Ook jij bedankt voor de complimenten Ruud
En alle overige bedankt voor het volgen en de likes, en ja hoor we leven nog

maar ja als een van je kinderen een ander huis koopt dan weten ze Pa en Ma weer wel te vinden dus de afgelopen weken druk bezig geweest met andere zaken en weinig tijd voor de SotS, maar jl zaterdag zijn ze verhuist dus kunnen we ons weer met het scheepje gaan bezig houden..........
Rond het roer werd tegen de spiegel een gebeitste ring gelijmd waarna het zorgtouw door de oogbouten aan het achterschip en boven door het roer geregen werd, de ringen werden er eerst afgehaald want dat vond ik allemaal wat te fors worden:
De laatste decoraties werden tegen de ronding boven de luiken aangebracht:
Dat was ook weer klaar nadat het beitswerk weer bijgewerkt was, verder met de achterste geschutspoorten in de romp, hier komen geen lopen in dus werden deze twee luiken gesloten:
Als een van de laatste klusjes aan de romp werden de kluisgaten nog aangebracht:
Het frame waaruit deze kwamen werd half doorgezaagd en in model geschuurd zoals op de rechterzijde te zien is, dit had ik in het verslag van
@pietsan gezien en vond ik wel leuk staan.
Nadat deze zwart geschilderd waren en de verf en beits droog was konden ze op hun plaats gelijmd worden:
Tja en dan zijn de meeste werkzaamheden aan de romp wel volbracht dus werd het onderwatergedeelte nog eens goed geschuurd en voorzien van de laatste laag "Ivory wit":
Deze kan nu goed drogen waarna we verder kunnen met de masten en de boegspriet,
Tot de volgende maar weer,
Groetjes Koos