Het gaat langzaam verder..
Hallo Allemaal,
De eerste vleugelhelft is ruwbouw ongeveer klaar, hier en daar mist nog wat beplanking, maar zodra de servo´s er zijn en ingebouwd, kan dat ook afgemaakt worden.
Is toch een hele bult werk zo´n houtbouwvleugel, vooral omdat ik er geen tekening van heb, en veel moet improviseren, maar het word wel zoals ik het wil hebben.. En lekker groot wordt-ie ook, de Trojan is het bewijs
Wat motorisering betreft ben ik tegen een leuke aanbieding op RC-network aangelopen, en heb nu een bijna nieuwe komplete ZG 38 met RVS demper en inlaatkrommer voor een zacht prijsje overgenomen.
Maar terug naar de vleugelbouw.. Ik heb er niet zoveel tijd voor, maar heb er wel een paar foto´s van gemaakt.
De vleugelverbinding heeft me in het begin wel wat hoofdbrekens gekost, en heb daar relatief veel tijd in gestoken totdat ik eruit was dat ik als eerste dat af moest hebben wilde ik verder kunnen met de vleugelbouw. Resultaat is, dat de wortelribben perfekt op elkaar passen..
Verder laten de foto´s een paar stappen in de vleugelbouw zien.. Van het verlijmen van de liggers, beplanking en landingsgestelopname tot het inlijmen van de scharnierlijst voor het rolroer. De laatste foto´s laten de rolroerbeplanking zien, en inmiddels ben ik ongeveer halverwege met de rechtervleugelhelft.
Het is een ontzettend "harde" vleugel geworden, en de linkervleugelhelft, zonder Alu buis en zonder wortelbeplanking weegt zo´n 950 gram.. Ik denk dat de komplete vleugel zo rond de 2.5 Kg gaat wegen. Naar mijn smaak toch wel iets aan de zware kant, maarja, ik hou nu eenmaal van een robuuste kist..
Ik denk niet dat ik de "HB1-XL" voor het komende vliegseizoen af krijg, maar dat maakt niet uit, ik heb genoeg te vliegen..
Groeten,
Florian