Helling Vliegen Zoutelande

De vleugel zelf heeft geen vin. Ik denk dat je die niet kan missen.
Ik heb zelf onlangs mijn Geier gecrasht omdat ik vergeten was de twee vinnen erop te steken... hij vloog netjes weg maar zo gauw ik mijn eerste bocht draaide ging het helemaal fout.
Hoeveel werk is het om een rompje te maken? Twee avondjes?
 
ik vind hem net leuk zo zonder rompje, en wou hem als vliegende vleugel gaan gebruiken :)

ik weet niet , hij heeft opstaande tipjes, maar of dat voldoende is voor stabiliteit durf ik niet zeggen?

zou ik ook gewoon een (afneembare) carbonstok kunnen gebruiken waar ik een vast kielvlak in lijm?
 
Van een duitse kollega:Hai3 zonder romp.

Sodalaze meiner hatte jetzt auch die ersten Gleitversuche hinter sich und…. Das Ding geht saugut!
Neben einer sehr langen Radltour mit meinem Velopteryx auf dem Rücken und viel viel Thermik auf einem Gipfel war am Sonntag-Abend auch noch kurz Zeit die ersten Flugversuche mit meinem Hai3-Verschnitt zu versuchen.
Ich hatte mir extra eine Wiese mit vielen schönen Blümleins ausgesucht um dem Hai nicht allzu weh zu tun, falls denn irgendwas überhaupt nicht passt. Die ersten beiden Würfe waren etwas zaghaft und nur ein paar Meter, aber ich merkte schon, dass das Ding nicht so falsch sein kann. Beim dritten Wurf dann mit ordentlich Schmackes und der Hai flog und flog, als wie wenn er noch nie etwas anderes gemacht hätte.
In Kurven geht der Hai mit Winglets aber ohne Leitwerk rein und wieder raus dass es eine Pracht ist. Einfach perfekt . Mein Hai-Verschnitt gleitet und gleitet, dass meine kleine Blumenwiese ruhig größer hätte sein können.
Der Schwerpunkt passte nur noch nicht so ganz, ich legte ihn Aufgrund fleißigen Mitlesens hier 15mm hinter die Bauplanvorgabe, doch das ist noch nicht genug gewesen, der muss noch weiter zurück und wahrscheinlich werde ich auch so bei 30mm hinter Vorgabe liegen. Ich konnte vom Fliegen mit dem Hai aber nicht genug bekommen und war mit dem Schwerpunkt und mehr Höhenruder als gewünscht erst einmal mehr als glücklich.

Wie und was:
- aktuell: 2600g mit ca. 350g in der Nase (ich schätze mal dass ich bei ziemlich genau 2500g bei idealem SP landen werde)
- Steckung: vordere Steckung: 6mm Stahl, hinten 6mm Alu-Rohr. (ich sehe es mehr als Verdrehsicherung und die Hauptlast übernimmt die vordere) Ich will gemütlich fliegen und genießen
- GFK: Rumpfober- und Unterseite in der Mitte ca. 50cm breit, komplette Nasenleiste jeweils ca. 4cm auf der Ober- und Unterseite, an den Steckungen von der Nasenleiste bis zur Endleiste ca. 5cm breit. Alle Übergänge wie Nasenleiste zur Steckung im Dreieck zusätzlich GFK.
- Die Winglets werden über Stifte aufgeschoben und mit gutem alten Tesa gehalten. Rumpfmittelteil zum Außenflügel über einen kleinen CFK-Steg mit Schräublein und Mutter gesichert.
- Griffmulden in Schwerpunktnähe

Morgen geht’s jetzt erst einmal in den Urlaub und anschließend wird fleißig Hai geflogen.
Gruß
Sven
attachment.php

attachment.php

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
het gaat nog steeds over het vliegen van de hai op de helling ;)

ik ga het er ook eens op wagen.
het lijkt me het veiligst om op de helling zo een dingen te testen.

ik kan eens proberen met die carbon stok :) ja dat ga ik doen.

verder on topic.

de wind is aanwezig de komende week, maar voorlopig ALLEMAAL uit het zuiden voorspeld!
ik heb een helling voor het zuiden, maar dan valt zoutelande weg :(
 
Upgrade vlieglocatie Bucksweg

Hierbij een ontwerp voor de vlieglocatie Bucksweg in Zoutelande. Laten we zeggen dat de plek, of eventueel een toekomstige locatie op de 2e Maasvlakte, best wat meer mag zijn dan een inham met wat prikkeldraad! De afbeeldingen geven een beeld van hoe het ook zou kunnen. Gaarne deze afbeeldingen niet verder gebruiken in publicaties etc. ivm Copyright...






































 
Laatst bewerkt:
Prachtig...!
Alleen ben ik bang dat er bepaalde categoriën natuurbeheerders zijn die vinden dat een hellingzweefplek tot daar aan toe is, maar dat die dan wel zo onzichtbaar mogelijk moet zijn...
 
Prachtig...!
Alleen ben ik bang dat er bepaalde categoriën natuurbeheerders zijn die vinden dat een hellingzweefplek tot daar aan toe is, maar dat die dan wel zo onzichtbaar mogelijk moet zijn...

Ach, die mensen blijf je altijd houden. Daarbij is er bij deze locatie, een van de weinige plekken waar je langs de gehele duinroute even van het pad af kunt stappen, ook rekening gehouden met wandelaars die ook zo ook een rustplek krijgen. Zoals aangegeven is het uitzicht rondom prachtig. Mag je best even bij stilstaan ;).
 
Ja leuk he, ben zelf ook eigenlijk best wel tevreden over het eindresultaat :). Was ook gewoon leuk om te doen omdat je je helemaal kon verplaatsen in de gebruiker. Ik zelf, en alle andere gekken hier op dit forum ;).
 
Heren,

Nog iemand die vandaag "the real thing" :razz: gaat doen op de helling in de buurt van Zoutelande ? Geef even een pb-tje waar en hoe laat.

Gr. Evert.
 
Laatst bewerkt:
helling

Heren,

Nog iemand die vandaag "the real thing" :razz: gaat doen op de helling in de buurt van Zoutelande ? Geef even een pb-tje waar en hoe laat.

Gr. Evert.

Om 13.00 op de bucksweg met Hans afgesproken.
Als daar de Marathon drukte voorbij komt ga ik naar de andere kant,
waar het net vol hing met para's 11 stuks daarnet.
Hoop op iets meer wind......
missch.tot vanmiddag?

grt. jan-willem
 
Ik ben verleden Zaterdag naar de Cap geweest en ben er iets raars tegengekomen.
Na mijn 2de vlucht ben ik samen met mijn zoon over de lage afsluiting gestapt om mijn ietwat lager gelegen zwever te gaan halen, en toen we weer boven aan de put kwamen stond ons daar iemand op te wachten in een donker kaki pak en die verbood ons om nog buiten het afgebakende wandelpad te lopen.
Na wat heen en weer gepraat en onze uitleg dat we toch ons vliegtuig dienden te gaan halen na de landing, zegde hij ons dat het vliegen hem niet kon schelen maar dat we binnen de afgebakende paden dienden te bijven, streng verboden deze te verlaten zei hij anders moest hij maatregelen treffen.
We zijn dan maar opgestapt, maar leuk is toch wat anders, ik ga nu al 26 jaar regelmatig helling zweven op de Cap, maar zoiets had ik nog nooit meegemaakt.
Zijn er nog mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt.

Robert
 
Misschien een beter idee om een apart draadje te starten over de Cap.
Zoals ik het begrepen heb wordt de Cap tegenwoordig beheerd door een club.
Ik heb niet de indruk dat dit even duidelijk en sympathiek gebeurt, en wellicht kan na wat gedachtenwisseling hier ook eens een correspondentie met die club aangegaan worden.
 
Ik ben verleden Zaterdag naar de Cap geweest en ben er iets raars tegengekomen.
Na mijn 2de vlucht ben ik samen met mijn zoon over de lage afsluiting gestapt om mijn ietwat lager gelegen zwever te gaan halen, en toen we weer boven aan de put kwamen stond ons daar iemand op te wachten in een donker kaki pak en die verbood ons om nog buiten het afgebakende wandelpad te lopen.
Na wat heen en weer gepraat en onze uitleg dat we toch ons vliegtuig dienden te gaan halen na de landing, zegde hij ons dat het vliegen hem niet kon schelen maar dat we binnen de afgebakende paden dienden te bijven, streng verboden deze te verlaten zei hij anders moest hij maatregelen treffen.
We zijn dan maar opgestapt, maar leuk is toch wat anders, ik ga nu al 26 jaar regelmatig helling zweven op de Cap, maar zoiets had ik nog nooit meegemaakt.
Zijn er nog mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt.

Robert


deze regeling is sinds het begin van dit jaar ingegaan heb ik vernomen.

ik ben vorig jaar daar geweest, en toen hoorde ik van iemand dat al die afgespannen zone, groene zone geworden is.
erg beschermd vanwege de fauna en flora die daar aanwezig is.
en de club houd hier normaal overal controle op.

het zal dus vanaf nu zo zijn...
 
Ik denk niet dat iemand ontzegd kan worden om zijn model op te halen na een buitenlanding. Net zo goed kan een boer jou niet verbieden je model op te halen na een landing/crash op zijn veld. Het model is nog steeds jouw eigendom. Eventuele schade (door de crash of doordat jij over zijn veld loopt) moet je uiteraard vergoeden. Verbied hij je je model op te halen, dan kun je hem voor jouw schade aansprakelijk stellen.
Daarnaast geldt zeker voor een "groen gebied" dat je een model daar niet mag laten wegrotten. NiCd's, Lipo's, en electronica zijn niet goed voor het milieu. Die moeten dus weggehaald worden!
Een auto die van de weg is afgeraakt, en in een (bijzonder) natuurgebied terecht is gekomen moet ook weg, nog afgezien van evt. gewonden.

Ik snap dat die groene figuren willen voorkomen dat daar men over de hekken klimt. Wandelaars denken dan al gauw dat het toch mag.

Maar als het erop aankomt, denk ik dat ze geen poot hebben om op te staan, wellicht zul je dat tot bij de rechter moeten uitvechten. Mocht jij heel vaak buiten landen, dan zouden ze jou een vliegverbod kunnen opleggen.
Maar verbieden je model op te halen: nooit.

Er geldt ter plekke geen modelvliegverbod. Dat betekent dat er incidenteel een buitenlanding plaatsvindt. En dat er dus incidenteel iemand buiten de paden zal moeten lopen. Als de gemeente/provincie dat vind opwegen tegen de voordelen van het modelvliegen, kunen die een modelvliegvebod instellen. De groene beheerders kunnen dat niet! Ook niet als zij officieel zijn aangewezen om het terrein te beheren.

Dirk.
 
Back
Top