Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Misschien kan je je huidige esc's wel zelf flashen met simonK firmware.
Welk merk/type is het?
Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn flashtool om BLheli firmware op mijn esc's te zetten, schijnt ongeveer hetzelfde te zijn/doen als SimonK alleen dan voor een andere chip.

Wanneer hebben we een night fly meeting ? :p ik heb ook ledjes op de F450 gemonteerd :)

adetegu3.jpg
umatabeq.jpg

hey zijn turnigy plush 12amp.
geen idee wat er nu opstaat. je zou ze mogen proberen als het lukt om te flashen.. ik heb die tool niet.
wilde de esc's houden voor een ander projectje :-)

vet licht... past bij mij niet haha, quad te klein...

Flashen heeft nu nog geen zin omdat je nu nog niet weet of er één stuk is.
Zou eerst even die nieuwe erop doen.
Dan even kijken of hij goed vliegt.
mocht hij nog de zelfde kuren hebben, dan zijn de ouwe ESC's mogelijk nog prima.
In dat geval kun je ze mogelijk laten flashen door mij of denkisnaa.
Dat ligt weer aan welke processor er in zit,
volgens mij wat ik zo kan zien zit er een Atmega in dus dan zou het kunnen.

Ja, das wel zo wijs. Flashen heeft niet echt zin als ik niet duidelijk weet of het de esc's zijn, en dan ook nog welke van de vier...
We zien het wel binnenkort. Zoals ik nu zie wordt het toch ''even'' niet best weer.
Groet van ed

Oja dat is waar, er is er misschien 1 kapot, in de nieuwe plush esc's zit een Silabs chip en in de oude Atmega idd, heb jij toevallig ook een tool om silabs te flashen pardoez?
Ik wacht al meer dan 1 maand op mijn usb stick :(

Jongens, een nightflight meeting lijkt me ook wel eens leuk, ik vlieg al regelmatig in het donker.

@Ed,
Wat voor esc's moet je hebben? Je kan om te proberen de 4 esc's uit mijn eerste blade 350 even te gebruiken,zo kun je zien of het wel echt aan je esc's ligt, ze zijn 10 amp.

Ik hoor het wel.

Martin.

Dank voor het aanbox martin, maar ik wil niet blijven wisselen, het wordt er allemaal niet beter van.
Ik heb al een goede deal gemaakt. Moet alleen nog even spRen. Gaat hard zo met die centen
Het is toch even geen vliegweer...

@rick, ben je er nog? Ben je stil?

SiLaps kun je niet flashen met de Atmega tool, en daar kan ook geen SimonK firmware in, daar gaat BLHeli firmware in en je hebt een Silabs toolstick of gelijk waardige tool nodig.

PS.
Ik heb inderdaad ook een FlashTool voor SiLaps.

Ed,

Hou er ook rekening mee dat wanneer je de oude ESC's mogelijk voor een vliegtuig of iets anders wilt gebruiken, dat je ze dan niet gaat flashen.
Eenmaal geflashed kun je niet meer terug.
En zijn ze alleen nog maar te gebruiken voor een MultiCopter.
(Je kunt ze dan niet meer programmeren met de originele ESC tool die je daar voor hebt of met je zender).

Hallo mannen

Ja ik ben er nog hoor en ik ga voorlopig niet weg. Ik volg alle discussies en posts op dit forum draadje.
Ik heb het alleen ff druk op het werk en thuis.
Ga vanavond ff spulletjes voor fpv bestellen.

Gr Rick

4 Beta

Laatst bewerkt door een moderator:
Martin,

Ik wil m.b.v. de gopro bevestiging een plaatje onder de 350QX maken met hierop de immersion 600mw zender en sony camera. De cloverleaf antennes heb ik bij DennisK ( mbf) besteld. Stroomvoorziening e.d wijst zich wel vanzelf.
Ik heb inmiddels al een FPV bril . Dus komt allemaal wel goed. (hoop ik)

Ik heb zojuist de walkera gimbal binnen voor de gopro. IDEAAL zo'n gimbal met een slede. Je trekt hem er zo af en zo weer op. Ideaal voor als je niet altijd met een gopro wil vliegen

@DJI, Ik ga er zo aan werken,mijn oude YouTube account is gehackt helaas.
Ik moet dus even een account aanmaken om te kunnen uploaden, komt goed.

@Rick,
Vergeet niet om er een ferrietring tussen te plaatsen,als je dat niet doet dan krijgt de Blade 350QX versie 1
geen GPS lock,met alle gevolgen van dien. Ook heb je minder beeldscherm storingen.

Martin.

Back