Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Ik heb antwoord gekregen betreffende de steekassen. AR310005 is niet meer leverbaar.

Ik heb dus gewoon maar een setje AR310400 besteld. Hopelijk houden deze het langer uit.

Ik denk wel dat de slijtage versneld is toen ik de modder in ging. Er lag een hoopje drek op de draagarm waardoor de dogbone mogelijk beperkt werd in z'n beweging.

Ligt het aan mij of heeft de dogbone een vlak kantje?
Nee, dat is schaduw. Door de slijtage en het openbuigen van de cup is de dogbone wat dieper komen te liggen maar kan hem nog wel zonder doorschieten aandrijven, ik ben uiteraard wel meteen gestopt na het vinden van het euvel om zo erger te voorkomen.

Er zijn wel wat minimale sporen op de pin van de dogbone te vinden maar heb besloten alleen de steekassen te vervangen. De volgende keer zal ik de dogbones (en eventueel de uitgaande assen van de diff) ook vervangen al hoop ik niet dat dit heel spoedig is.

Ik heb thuis al 3 sets spares liggen maar nog steeds niet zover versleten dat ze op zijn.

Wel haal ik ze na iedere sessie eruit om ze schoon te maken en opnieuw te smeren

Waar smeert u de dogbones en cups dan mee als ik vragen mag?
Meestal trekt olie/vet vuil aan?

Dat is ook de paradox van smeren, Ruud!
Het mes snijd aan twee kanten: Geen smering = slijtage. Wel smeren = vuil komt in het smeermiddel = ook slijtage.

Het laatste is altijd het minst slechte. Ik gebruik kettingsmeer uit een spuitbus. En dat maak ik na iedere sessie schoon, waarna er nieuwe in gaat.

Overigens gaat de slijtage alleen echt hard als ik er een 3S lipo in stop. Op 2S valt het reuze mee. En de BLX motor is echt een hele sterkte motor!

Dat is ook mijn redenatie.
En ik had het ooit hier op het forum eens gelezen dat dit goed werkt. En mijn ervaringen zijn goed!

Ik heb vandaag de steekassen binnen gekregen en gemonteerd.

Tijdens het eerste ritje begaf de motor het echter. Motor doet niks als ik 'm rechtstreeks op de accu aan sluit en bij vol gas meet ik de accuspanning op de motorkabels.

Ik hoop dat mijn Tamiya Sport Tuned blokje spoedig binnen komt.

Ah, daar had ik nog niet aan gedacht.
Dat is voor motorcross kettingen toch?
Ach, ik vind het sleutelen net zo leuk, als het niet leuker is.

Ik heb gisteren mijn Tamiya Sport Tuned motor binnen gekregen en (na een beetje onbelast indraaien) gemonteerd.

Ik heb er nog niet veel mee gereden en het was met een accu waar ik al mee gereden had met de vorige motor en eveneens de Tamiya motor mee heb laten inlopen maar het was meteen duidelijk dat deze motor aanzienlijk meer koppel bij lage toeren heeft. Het topvermogen lijkt wel minder maar daar kom ik op terug als ik er een volledig geladen accu in gebruikt heb.

Naar mijn mening oogt het ook wel een stuk fraaier.

Na wat meer gereden te hebben (3 accu's) zijn dit mijn indrukken van de Tamiya Sport Tuned t.o.v. de MEGA 15T.
  • Meer koppel bij lagere snelheden
  • Iets lagere topsnelheid
  • Langere rijtijd (schatting 50% meer)
  • Veel meer remvermogen (blokkeren op asfalt)
Ik heb de indruk dat de MEGA 15T getuned is om op een goedkope manier mooie getallen op de doos te krijgen door middel van weinig windingen en extreme timing. Leuk voor competitie doeleinden maar een RTR mag van mij wel wat conservatiever uitgevoerd zijn.

Voor mij is het zwarte Tamiya blokje een duidelijke upgrade. Nu maar hopen dat deze ook duurzamer is maar gezien de reputatie van deze motor verwacht ik het wel.

Geheel eens met je conclusie over de 15t. En liever iets dat langer mee gaat dan mooie getallen in tests geeft!

Fraai motortje. Dit is nog met nimh 6 cel accu's? Of al 2S lipo?

Ik speel met de gedachte mijn Raider om te bouwen naar een soort short course buggy.

Wielen + banden die bestemd zijn voor de Traxxas Slash schijnen prima te passen op een Fury maar staan een fractie verder naar buiten dus verwacht ik dat ze ook probleemloos op de Raider zouden moeten passen. Wielen van een Team Associated SC10 staan weer iets naar binnen en dat is minder wenselijk.

Ik houd er wel rekening mee dat de servo eerder aan vervanging toe is.

Verder is het een kwestie van de spur & pinion van een Fury te gebruiken.

Of zie ik iets over het hoofd?

Back