Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Ik zal er aan proberen te denken, sorry :)

Oké, dat is vreemd inderdaad, als het een klein beetje gas was kon het het zo genaamde "coggen" zijn, dan stottert de motor omdat de rotor tussen de polen in zit, en de regelaar bij een sensorloze motor niet weet waar de rotor is ten opzichte van de polen.
Bij meer gas is dat echter niet het geval.
Als hij het vaak doet zou ik even naar de winkel gaan, en het even met een andere accu proberen, het kan zijn dat de accu die jij hebt de piekspanning niet aan kan.
Al zou hij het dan altijd moeten doen denk ik.
Anders zou het inderdaad de ESC kunnen zijn, zoals iemand anders al aan gaf.
 
Nu vandaag deed ie het niet, heel vreemd, overigens de meeste keren doet ie het niet, alleen soms doet ie dat. Vandaag op een strak & lang stuk asfalt nog eens snelheid gemeten, 63 op de gps met de originele Nimh accu! Best hard. Verder een baantje gevonden vlak bij huis, waar ze denk ik vaker rijden. Paar rondjes op die baan en beide banden van de velg af gereden... dat was het originele setje, niet die ik zelf gelijmd had. Die liggen er trouwens ook al af, nadat ik wat ruig op straat had gereden met veel slippen. Je zou toch verwachten dat een origineel wielsetje goed genoeg gelijmd zit dat ze er niet afgaan...? Wel weer lekker veel plezier met de wagen.
 
Naar mijn gedachten over verlijmde banden was altijd dat ze minder lijm doen. Puur omdat het dat er mooier uitziet. Als ik nieuwe set banden koop smeer ik ze altijd nog even stevig in met 10 sec lijm helemaal om de randen.

Is wat minder mooi maar absoluut beter en dan gewoon in de gaten houden. Heb wagens met dikke balloon banden dus dan moet ik ze altijd in de gaten houden.
 
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe set off road banden voor mijn typhon. Ik wil compleet met velgen kopen. Wie heeft er tips voor goede set, waarbij ze niet snel van de velg aflopen.

Verder krijg ik 1 velg niet van de auto af. De moer krijg ik wel los, maar velg geen beweging in te krijgen. Durf niet harder trekken. Tips?
 
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe set off road banden voor mijn typhon. Ik wil compleet met velgen kopen. Wie heeft er tips voor goede set, waarbij ze niet snel van de velg aflopen.

Verder krijg ik 1 velg niet van de auto af. De moer krijg ik wel los, maar velg geen beweging in te krijgen. Durf niet harder trekken. Tips?

Jammer heb vandaag net mijn laatste buggyvelgen met banden verkocht. Kan je overigens die velg niet heen en weer wrikken tot die los komt?

Daarbij, geen idee hoe hard je trekt maar waar het wiel vast zit kan veel hebben hoor. Maar probeer de velg (met band) vast te pakken en dan wrikken
 
Ik heb sinds vrijdag een Arrma Fury BLX, nu is het probleem dat de auto niet vooruit meer komt.
Ik reed gewoon op asfalt recht vooruit totdat ik iets hoorde blokkeren/kraken en hij het niet meer deed.
Ook geeft hij het bekende piepje niet meer als je de afstandbediening en de auto aanzet.
Hij stuurt wel gewoon naar behoren en hij begint ook te blazen.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
 
De "piepjes" komen niet uit de Esc, maar vanuit de motor. De Esc. laat de motor dermate vibreren dat hij geluid maakt.
En als je dat niet meer hoort, dan is de motor geblokkeerd.
Maar aangezien het een nieuwe auto is lijkt het aannemelijker dat de Esc. het heeft begeven.

Om hier zeker van te zijn moet je de manual pakken, en aan de rechterkant de kap van de motor pinion en spurgear halen.
Als dat vrij kan draaien, is het vast de Esc.
Heel soms kan opnieuw de Esc. instellen (als bij een nieuwe zender in gebruik nemen) helpen. Hoe dit moet staat ook in je manual.

Trouwens, wat voor accu gebruik je? Staat de Esc. wel ingesteld voor het juiste type?
 
De "piepjes" komen niet uit de Esc, maar vanuit de motor. De Esc. laat de motor dermate vibreren dat hij geluid maakt.
En als je dat niet meer hoort, dan is de motor geblokkeerd.
Maar aangezien het een nieuwe auto is lijkt het aannemelijker dat de Esc. het heeft begeven.

Om hier zeker van te zijn moet je de manual pakken, en aan de rechterkant de kap van de motor pinion en spurgear halen.
Als dat vrij kan draaien, is het vast de Esc.
Heel soms kan opnieuw de Esc. instellen (als bij een nieuwe zender in gebruik nemen) helpen. Hoe dit moet staat ook in je manual.

Trouwens, wat voor accu gebruik je? Staat de Esc. wel ingesteld voor het juiste type?

Bedankt voor je reactie, ik ga er echter niet zelf aan "sleutelen" want heb er niet echt veel verstand van.
Ondertussen heb ik al met de verkoper gecommuniceerd en die gaat er nu naar kijken.
 
Ondertussen heb ik alweer m'n voorwielophanging stuk gereden en gefixt. Een dag later m'n achterwielophanging. Ook gefixt. 2 dagen later m'n servosaver. (Op de rc baan Tilburg, leuk rijden!).. die had ik blijkbaar af moeten stellen... ach, zo leer ik nog eens wat. Nu onderdelen bestellen en daarna de echte uitdaging, het sturend geheel juist in elkaar schroeven... ben ik nu zo lomp of slopen jullie ook om de haverklap wat? Of is Arrma niet zo bullitproof en leveren andere merken kwalitatief beduidend betere auto's...?
 
Ondertussen heb ik alweer m'n voorwielophanging stuk gereden en gefixt. Een dag later m'n achterwielophanging. Ook gefixt. 2 dagen later m'n servosaver. (Op de rc baan Tilburg, leuk rijden!).. die had ik blijkbaar af moeten stellen... ach, zo leer ik nog eens wat. Nu onderdelen bestellen en daarna de echte uitdaging, het sturend geheel juist in elkaar schroeven... ben ik nu zo lomp of slopen jullie ook om de haverklap wat? Of is Arrma niet zo bullitproof en leveren andere merken kwalitatief beduidend betere auto's...?

In het begin maak je foutjes. Net dat schroefje niet goed vast gedraaid of juist net weer geen t lock en juist weer te vast. Dit zijn echt de beste manieren om het te leren en later zal je het steeds minder krijgen omdat je vooruit kan denken.

Vroeger had ik vaak een gestripte spur omdat ik simpelweg de clutch niet strak genoeg aandraaide.

Dat soort dingetjes moet je niet als tegenslag zien maar juist een kick omdat je wat hebt geleerd. Ja inderdaad het kost wel wat maar wat niet tegenwoordig[emoji6]
 
Bedankt voor je reactie, ik ga er echter niet zelf aan "sleutelen" want heb er niet echt veel verstand van.
Ondertussen heb ik al met de verkoper gecommuniceerd en die gaat er nu naar kijken.

Onderdeel van de hobby is sleutelen. En diagnose stellen.
Twee kleine schroefjes losdraaien brengt de garantie echt niet in gevaar!

Laat iig weten wat er mis was ;)
 
Mooi, ik word een ervaren rc-klusser lees ik al :).

@ries, ja, je kan daar zo gaan rijden. Op di avond en zo middag zijn de clubmomenten heb ik begrepen. Andere momenten kan je ook gewoon terecht. Tippie mijnerzijds: heb je je servosaver al eens goed afgesteld? Die reed ik daar kapot. Moet wel zeggen dat mijn vorteks al heel wat meer en hardere klappen heeft gehad dan daar. Het mooie van de baan dat het je dwingt om gecontroleerd te rijden. Ipv overal volgas erop.. haha!
 
Bedankt voor je reactie. Nooit aan gedacht om de servo saver af te stellen. Heb even op YouTube gekeken, maar hoe weet ik dat het nodig is om die opnieuw af te stellen?
 
Gewoon wagen aan, en dan je wielen drukken naar links of rechts met je hand, dus servo neutraal zender niet aanraken. Altie te moeilijk [emoji111]️uit de kom gaat, dan veer losser stellen.

Als tie te makkelijk uit de kom gaat strakker. Servo savers zijn uitermate belangrijk hoe afgesteld helemaal bij stoepranden, landingen op 1 wiel en bij dikke stenen

Hoe losser hoe nerveuzer want hij zal eerder niet sturen op zon moment. Even vergelijken ook wat voor krachten er ongeveer op komt
 
Back
Top