joepie! ik mag ook weer eens wat plaatsen!
ik dacht mijn oude HAL weer eens uit de mottenballen te trekken en hem fris en nieuw te maken.
nieuwe motoren esc's en de blackvortex eraf (ding wilde nooit echt stabiel vliegen) en toch maar weer eens de Naza het voordeel van de twijfel geven..

met de firmware upgrade zouden de oude problemen van de naza opgelost zijn zegt men..

dus stabieler, en heel belangrijk... hij zou geen eigen leven meer moeten leiden/lijden.
nou..... nee dus...
vandaag was het tijd om de boel af te stellen en te testen in het veld. mag calibratie etc.. toppie!
het was een beetje winderig, maar met zo een grote jongen als de HAL moet dat geen groot probleem zijn.
dus armen en een paar keer hoveren, wat links, rechts, voor en achter bewegingen maken.. mwah... gaat redelijk goed

maar in atti leek het soms wel alsof hij op acro stond. (voor mij geen probleem, maar een naza in atti moet gewoon zelf recht trekken)
opnieuw alles gecalibreerd en nogmaal de lucht in.. dat leek er meer op!
dus wat hoger naar een metertje of 10 en.......................................................
de naza ging ervandoor!!

neus in de wind en in een perfect rechte lijn vloog hij naar links. geen enkele reactie op de zender..
ik erachteraan rennen met de zender in de lucht e[]imgn roepen naar het hok dat hij moest crashen. (liever een crash dan dat hij 15 minuten dwars door het dorp en over het paleis gaat vliegen..)
gelukkig luisterde hij wel naar mijn stemcommando's

en na ruim 300 mtr boorde het kreng zich eindelijk in de grond.. precies aan de rand van het veld, dus niet in iemands tuin
op het eerste gezicht niet veel schade, slechts een prop.(de rest zijn dingen die gewoon los kunnen en weer vast geklikt.. maar ik weet niet hoe de esc's het vonden om de motoren in de grond te proberen te laten draaien...
maar goed.. hok in de hoek op het veld gedumpt en de racer gepakt.. dus toch nog kunnen vliegen