Het crash topic (aka the Wall of Shame)

zmr 160 kreeg het wat warm dus wilde wat afkoelen (al de 2de keer dat deze in de sloot is geweest)Lag volledig onder water.
quad nat.jpg

Schade?vtx en antenne kapot beter gezegd antenne kwijt inc aansluiting van vtx en voor de rest nog geen idee hij staat nu te drogen in het zonnetje.Low voltage alarm piept trouwens ook gewoon onder water (voor als iemand het zich afvraagt) denk dat daar wat sluiting was want was nieuwe batterij dus zeker niet leeg
 
dw9a9g.jpg


Hele dag gewerkt, een hele week aan een fpv storingsprobleem gewerkt en opgelost, kwam ik nog ff wat tegen tijdens mn 2e accu vliegen

Schade; carbon bevestigingsplaatje, XiaoMi Yi, vtx en geheugenkaartje bleek verdwenen te zijn

Quad mankeert verder niets, goed spul zo'n EpiQuad
 
De orientatie was even kwijt bij mijn warpquad:rolleyes: gelukkig was het een kwestie van motor schoonmaken en props vervangen en toen kon er weer verder gevlogen worden!
warpquad.jpg
 
zou willen dat ik een foto kon plaatsen van de schade maar schade is:
zmr 180 frame
4 dys 1806 2300kv motoren
4 afro race mini 20 amp esc's
camera banggood
diatone pdb
cc3d bordje
eachine vtx
aomway clover leaf antenne
1300 45/90c 3 cell
808 keychain camera
ja de complete quad weg in het water!!doe je een flip springt er een boom omhoog dus raak net dat topje rol ik door het gras zo het water in en ja dat is een net gegraven put en loopt steil af tot ik de bodem niet meer zag.
op deze pagina al eerder een post van de zmr 180 (er staat 160 maar moet 180 zijn) dat hij ff in bad ging daarvoor was hij ook al keer gaan zwemmen in de sloot maar nu wilde hij dus diepzee duiken.

Pff gelukkig zaterdag al overwerken dus we weten al waar dat geld weer naartoe gaat want hij vloog echt goed
 
weet ook niet precies waar ik het water in ging tolde aardig dus vind hem waarschijnlijk nooit meer.Ben al bezig om alles te bestellen voor de volgende en heb er nog 2
 
jaja daar zijn we weer!in het begin geen problemen maar na tijdje als ik een flip deed en kwam weer recht dan gaf 1 motor meer gas en flipte hij diagonaal nog eens.(vlieg gewoon rate mode) Na een paar keer ging het dus helemaal fout.
DSC00251.JPG
 
Technisch gezien geen crash, maar wel even schrikken en er is wat stuk!

Vanmorgen was ik mijn tbs discovery pro aan het afstellen. Copter hing al een minuut of 7 zichzelf bezig te houden met autotune en ik keek rustig toe! Als ze een tijdje gewoon stil hangt weet je dat ze klaar is, dus je gaat wat aandachtiger opletten om zo de nieuwe pids even uit te proberen.
Ineens hoor ik over het gezoem van de motoren heen een hard sissend geluid en komt er een dikke staaf rook uit de accu! Kut! Ik hang op ongeveer 10 meter hoog en een stukje voor me.
Meteen in acro geschakeld en zo snel mogenlijk geland. Accu losgetrokken en uit de quad getrokken. Moeilijke stank en dikke paal witte stinkende rook uit cel 1.

Snel terug gelopen naar de stenen en hen midden op de stoep neergelegt. Na een minuutje ofzo was het wel uitgebrand ongeveer! Achteraf had ik het aan kunnen zien komen. Die betreffende cel was al slecht. Maar ik had dit niet verwacht!

Les van vandaag: als je een cel heb die uit ballans is. Meteen weggooien die accu! Niet riskeren! Ik heb geluk gehad. Quad heeft geen schade gelukkig!

9f6e7d2d9d7b2871535200e680902df5.jpg
 
wow.... dat had een ramp kunnen worden....
maar volgens mij was er meer aan de hand dan een uit balans zijnde cel...
van de andere kant... lipo's kunnen rare dingen doen...
 
wow.... dat had een ramp kunnen worden....
maar volgens mij was er meer aan de hand dan een uit balans zijnde cel...
van de andere kant... lipo's kunnen rare dingen doen...

Gelukkig verder niks aan de hand! Ik zat ook meteen verder te zoeken, maar de copter vliegt verder gewoon goed! Goeie accu erin, niks aan de hand.

Die kapotte accu heb ik wel hiervoor alleen in een vliegtuig gebruikt. Lage amperages, max 10 op vol gas. Dat ging nog redelijk. Maarja een quad met 22 amp op hover geeft toch andere belasting en dat was hem gewoon geveel denk ik!
 
Ik had ook een goeie vorige week, oorzaak is lijkt een magneet die los is gekomen en verpulverd in de motor waardoor de quad op beton gecrashed is

rwrssz.jpg

35crexe.jpg


Schade, 2motoren, 1kiss esc, 3 props, een lipo en een fpv cam
 
Die losgekomen magneet..........is dat spontaan gebeurt?
Of heb je voorheen wellicht al eerdere crashes gehad met het toestel waardoor dit nu aan te wijten valt?
Ik heb zoiets nog nimmer meegemaakt namelijk in al die 17 jaren dat ik elektro motoren gebruik in RC toestellen.
Vr Gr Erwin
 
Nope, eerste week dat ik ermee vloog, hiervoor had ik de oude versie van de rs2205 2600kv, die hebben zichzelf prima bewezen, ik wilde deze eens proberen, wat lichter, lager en geen borgringetje meer maar een schroefje
 
Recent, tijdens een korte testvlucht met een compacte FPV quadcopter, viel deze zomaar uit de lucht, na een voorwaartse flip. Schijnen andere eigenaren van dezelfde quad ook al wel eens last van te hebben gehad. Alleen met flips, geen probleem met rechtop vliegen.


Gelukkig is deze vrij degelijk gebouwd, en was er niets kapot, zelfs geen effect op het beeld van de camera, behalve wat gras op de lens.
 
joepie! ik mag ook weer eens wat plaatsen!:bier:

ik dacht mijn oude HAL weer eens uit de mottenballen te trekken en hem fris en nieuw te maken.
nieuwe motoren esc's en de blackvortex eraf (ding wilde nooit echt stabiel vliegen) en toch maar weer eens de Naza het voordeel van de twijfel geven..;)
met de firmware upgrade zouden de oude problemen van de naza opgelost zijn zegt men..:hammer:dus stabieler, en heel belangrijk... hij zou geen eigen leven meer moeten leiden/lijden.:feli:

nou..... nee dus...:mad:

vandaag was het tijd om de boel af te stellen en te testen in het veld. mag calibratie etc.. toppie!
het was een beetje winderig, maar met zo een grote jongen als de HAL moet dat geen groot probleem zijn.
dus armen en een paar keer hoveren, wat links, rechts, voor en achter bewegingen maken.. mwah... gaat redelijk goed:) maar in atti leek het soms wel alsof hij op acro stond. (voor mij geen probleem, maar een naza in atti moet gewoon zelf recht trekken)
opnieuw alles gecalibreerd en nogmaal de lucht in.. dat leek er meer op!
dus wat hoger naar een metertje of 10 en.......................................................
de naza ging ervandoor!!:weetnie:
neus in de wind en in een perfect rechte lijn vloog hij naar links. geen enkele reactie op de zender..
ik erachteraan rennen met de zender in de lucht e[]imgn roepen naar het hok dat hij moest crashen. (liever een crash dan dat hij 15 minuten dwars door het dorp en over het paleis gaat vliegen..)
gelukkig luisterde hij wel naar mijn stemcommando's;) en na ruim 300 mtr boorde het kreng zich eindelijk in de grond.. precies aan de rand van het veld, dus niet in iemands tuin:yes:

laBdf53hxhV1Y70Pakzp_1gesZf6eP_6qMdV8qVip9piI0F7i3nrTkxPcl9hfHdfIVgALvc9RVoB4Z6ghWInHj9pHzM5x6kmAaQK2HryM9UVDSUvCndRQSPZpTy5ctDEO0tFvqUFKy0ZZm_AcFm-nfAucB9jneNHwoYrcWbNNZEuSq5mO1NQccqK_yLhg_8Uwrt6uvNs4lg4a8giA7EZc0bHPBSVQ16o5ypcdVARWcQDu6JcN70i4hvqrdoPP274WNX_44SMza1WujmXjzYreFNKMJQz-_enNatUJRV_ZTCk4Y3suQ6wlUWnh-KjdOGSL5TIXD-BaHpxa0azqyt2xBzRiZNUgf1lK6hv4zLoASeLVKM-wLdpLX5bbXxa8ZTq-iTeZJ9R45Ji1kr86Ewx_ZfEhLsPM-nbGfYKZTe3rcWNFQosCqQzHgzv1EsI9lG73qv4nfVQmUUbvik2uohkjRunOKApATLi1tPsYnxpmONyB1KvjRAHe7U-z7cQ14KyCdDHe4chDrMSwXzwIJ1ghhqqPE_dSqWrIZa4hVvPwaAXxX3Zr17whqMP3HYBIKMLTghAS95rbOsSQrk7H81Vpk_KIHicpe86lU2Q2A807xPySlbkBOef=w1218-h685-no


op het eerste gezicht niet veel schade, slechts een prop.(de rest zijn dingen die gewoon los kunnen en weer vast geklikt.. maar ik weet niet hoe de esc's het vonden om de motoren in de grond te proberen te laten draaien...:confused:

maar goed.. hok in de hoek op het veld gedumpt en de racer gepakt.. dus toch nog kunnen vliegen:)
 
Back
Top