Het Fluitschip uit de "gouden eeuw". Hans Groenenberg

Lijkentouw op kleur aan het brengen:) het aanbrengen van dit touw is voor mij net zo "doorbijten" als het knopen van de weeflijntjes van het want.
20220108_184602.jpg
en het resultaat na het drogen.
20220108_191713.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie natuurlijke kleur geworden, wat heb je exact als kleurmiddel gebruikt ?

Hi Hans, ik ben een tijdje weg geweest en zie nu weer wat je een prachtig bootje aan het bouwen ben! Leuk ook te zien dat Kolderstok (andere Hans) al weer een stuk verder is in de ontwikkeling tov het moment dat ik mijn Duyfken heb gebouwd. Prachtig ding dus en complimenten voor wat jullie er samen van maken!
Gijsbert

mooi hoor, en je zoeken naar detail is zeker ten hoede.
Het takelwerk waaraan het losse luik is vastgemaakt is zeer realistisch.
grt
Ward

Wel mooi recht hout , moet ik zeggen, laat zich ook mooi bewerken zoals ik van de foto kan beoordelen.

vergt het hout geen verder nabewerking, als beits of olie ?

Wel mooi recht hout , moet ik zeggen, laat zich ook mooi bewerken zoals ik van de foto kan beoordelen.

vergt het hout geen verder nabewerking, als beits of olie ?
In principe niet en Douglas gaat dan vergrijzen. Het is overigens wel mogelijk om te behandelen maar dan blijf je bezig. Dus ik laat het zo. Er komen straks wanden tussen die wel zwart gedompeld zijn. Dus heb ik nog wel wat te doen.

Je kunt het hout insmeren met een bepaald beschermingsmiddel waardoor het niet vergrijsd. Een eenmalige behandeling waardoor de kleur blijft bestaan. Ik spreek uit ervaring.

Back