Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het kleinste draaibankje van Proxxon. Met gewoon een steekbeitel van 6mm draai ik de boel aftis een beetje stoffig hè....Bekijk bijlage 467690
De ontwikkelaar krijgt ook door mij extra credits hoor. Straks gaan hopelijk nog heel veel meer bouwers er blij van wordenMooie vooruitgang zo Hans, ook de marsring ziet er heel goed uit
Uiteraard ook de complimenten aan de ontwikkelaar![]()
Ik vind het toch net wat eenvoudiger als jouw Black Pearl hoor Marc.Het lijkt allemaal zo eenvoudig als je naar de foto's kijkt, maar we weten natuurlijk beter.
prachtig!
Dat zou zeker kunnen. Ab Hoving heeft op zijn Fluit ook de mars aan de fortuining hangen. Ik twijfel nog omdat deze ring best groot is. Aan de andere kant komt straks een sloep te hangen.Ziet er mooi uit !!
Meen mij te herinneren dat er bij de maquette “reede van Texel” ook een model is waar de mars aan de zijkant van het schip hangt.
Voor zover ik het weet heeft het niet zozeer met het type schip te maken, maar veel meer wat men aan hout beschikbaar had. Kon een mast uit één boomstam gehaald worden dan waren woelingen niet nodig (want de mast was uit één stuk). Wanneer de mast echter samengesteld werd uit meerdere delen dan werden die ter versteviging nog eens omwikkeld met een aantal woelingen. Please correct me if I'm wrongIk zie nu ook woelingen om de masten zitten. Deze zijn door mij niet gemaakt. Dit kan alsnog natuurlijk. Maar ik vind deze op andere afbeeldingen juist weer niet. Ik ging er een beetje vanuit dat een fluit deze niet had?
Ha Boris. Mooie foto's. Zijn deze misschien toch nog ergens op het net te vinden?Nog uit de tijd dat er nog redelijk wat gedetailleerde afbeeldingen op het internet stonden.
Bekijk bijlage 469291 Bekijk bijlage 469292 Bekijk bijlage 469293 Bekijk bijlage 469294
Ha Boris. Mooie foto's. Zijn deze misschien toch nog ergens op het net te vinden?[/QUOTE