Het grote FPV (First person view) draadje.

Is er trouwens niet iets dat de GPS coördinaten in het beeld kan omzetten naar Tekst/data ofzo waar eén of ander programmatje een lijntje mee kan trekken op googlemaps?
Ik heb wel wat geëxperimenteerd met die gegevens. Maar wel volgens het K.I.S.S. principe, dus zonder veel extra hardware. Alleen een microcontroller à la Arduino, een aftap op je GPS module (da's een vereiste) en dan audio van de video TX gebruiken voor het overseinen van relevate data als lengte/breedte, hoogte, richting en snelheid. Door gebrek aan tijd is dat projectje on hold gegaan. :( :oops:

Draadloos maar met andere toepassing en nieuw op dit gebied

Beste Pro's :D

ik heb een vraag, ik ben erover na aan het denken om een helikopter aan te schaffen om mijn Canon 60D en mijn GoPro eronder te hangen en dan video LIVE te streamen naar een Regie wagen om zo verder te kunnen gebruiken in de Live capture. Ik zie allemaal hele gave ideeën hier maar vroeg me af of iemand dit al eens gedaan heeft met camera's zoals bovenstaande?

Of zit ik hier in het verkeerde draadje? :D

Beste Pro's :D

ik heb een vraag, ik ben erover na aan het denken om een helikopter aan te schaffen om mijn Canon 60D en mijn GoPro eronder te hangen en dan video LIVE te streamen naar een Regie wagen om zo verder te kunnen gebruiken in de Live capture. Ik zie allemaal hele gave ideeën hier maar vroeg me af of iemand dit al eens gedaan heeft met camera's zoals bovenstaande?

Of zit ik hier in het verkeerde draadje? :D

Waarschijnlijk wil je dan ook live HD streamen. Hiervoor moet je toch echt de professionele wereld in om live HD zenders en ontvangers te kopen. Houd hierbij je portemonnee paraat. Want deze kosten een aardige duit.

Nemo gevonden!
Het visje was wel aan het zwemmen.
Ongeveer 450 meter afstand van de startplaats.

Jippy,hoera!! spongbob (fransbr)

Mooi. Hoop dat er nog wat te redden is na 20 uur dobberen.
Zei toch al dat de kans groot was. procentueel 5% kans, praktijk 90% ;)
Raar maar waar.

@aldholland

Wel ervaring met heli's dan? Die dingen vlieg je niet zomaar weg.

Beter dan een Quadrocopter nemen met auto stabilisatie systemen. Dan moet het vrij vlot lukken. Gaat denk ik ook beter dan met een heli.

Gevonden Dank zij Sponge Bob...

filmpje anders is het niet gebeurt !!

Schade moet ik nog bekijken... :-(

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat hij terug is. Wat waait het trouwens hard bij jullie. Hier is het bijna de hele dag zo goed als windstil geweest.

Keek die koe ook een beetje nors en had ie een bult op zijn kop? :lol:

Dat kan ik hier niet posten.. Komen die azijn zeikers er weer bij ..... :-)

En ja natuurlijk.. 2 telefoontjes en de koe stond weer boven de waterlijn ipv eronder..

verhaal :
Ik liep langs de sloten ( Nemo loves water !) en dan zie je de koeien wegrennen als je er aan komt.
Ongeveer een meter van de sloot in de verte kijkend BOOOOOEEEEEE
Shit man.. schrok me een ongeluk..... :-)

Back