Het grote FPV (First person view) draadje.

Laat Marianne Thieme het maar niet horen ! ;)

bezoek%20aan%20de%20runderopvang%20zandhuizen%20226.JPG

Fijn dat je m hebt teruggevonden, lange wandeling zo te zien !

Ash.

Hou Freijn,
Geweldig, dat je je kist weer terug hebt.
Ik hoop echt dat je geen verdere schade hebt!

Op de minimeet weer mee vliegen he...

groet,

De ontvanger, servo's motoren, zender zien er goed uit...

Accu is dik en wil ik niet riskeren.

De camera zat vol met water... De lens zit nog steeds condens in....
Heb het e.e.a. nu op de stadsverwarming/omzetter gelegd.. Dagje puffen doet goed.
Mini osd is twijfelachtig.

Ga vannavond overal weer spanning op zetten en kijken wat er nog leeft. Van het weekend geen FPV voor Nemo..
Gelukkig is de good old Twinstar er nog :-)

@Sven wees maar blij dat die van jou REMO heet !!! hopelijk zoekt die het water niet zo snel op. Dit is nu de tweede keer dat Nemo in het water ligt !!!! hahahaha

Even een grote zak rijst in een lucht dichte zak gooien en dan alle spulletjes erbij. Op de verwarming leggen en je trekt al het vocht eruit.

Wheheh, ik ben als de dood voor mijn toestel in de plomp. :') Want ik houd niet zo van water waar ik de bodem niet kan zien. :oops: Daarom wordt ik "onrustig" van sommige vlieglocaties die jullie uitgekozen hebben (camping aan et water, veldje aan de havenkade, etz.)

Maar effe wat anders, Weet iemand welke van de pins op de Remzibi OSD AC2 is? Ik wil graag de RSSI van mijn UHF ontvanger erin frommelen. Maar er zit een hele rits pinns op de remzibi en Remy heeft hem lekker strak in zijn velletje geknutseld dus ik kan de printplaat niet meer zien. ;) Ik moet em eigenlijk ook nog opnieuw programmeren/calibreren voordat ik naar de meeting kan. Voltage is 3x ruk, geeft 10 volt aan bij een volle accu. isniegoe!

Als je nog van die zakjes silicagel hebt werkt nog iets beter dan rijst.

Wel goed dat hij weer terug is Frank. Volgende keer met de boot in het rond varen als hij weg is :)

Wel goed dat hij weer terug is Frank. Volgende keer met de boot in het rond varen als hij weg is :)

Je had ons moeten zien !!! In het donker op de boot tussen de weilanden door.
Ik had mijn FPV bril op met de antenne zo hoog mogelijk. We hadden zeker de krant gehaald als iemand het gezien had :-)
Regelmatig de bootmotor uit en wiebelen met de servo's en proberen de motoren te "starten" hopen op een beetje lawaai om hem te kunnen localiseren.

Alle FPV spullen stonden verlaten naast de auto en alleen midden in het weiland.
Inpakken in het stikke donker ging ook al niet echt lekker...
Voorlopig geen Night FPV voor mij meer...

Hij kon ze niet meer in beeld terug vinden en zo dwaalde hij af.

Maar was dat testen met gas geven en vid gister nog na een hele dag?
Dan is alles toch allang leeg?

Mijn Vtx accu is na een uurtje al plat dus dan houd het beeld op. Of ben je nog gelijk op pad gegaan toen je hem kwijt was....enneh boot? Waar haal je die zo snel vandaan dan.

Hij kon ze niet meer in beeld terug vinden en zo dwaalde hij af.

Maar was dat testen met gas geven en vid gister nog na een hele dag?
Dan is alles toch allang leeg?

Mijn Vtx accu is na een uurtje al plat dus dan houd het beeld op. Of ben je nog gelijk op pad gegaan toen je hem kwijt was....enneh boot? Waar haal je die zo snel vandaan dan.

Inderdaad, ik was de lichten van de auto kwijt geraakt dus wist niet meer welke kant ik op vloog. ( ja de verkeerde , zoals altijd :-) )

Direct na de " LOST Plane" in de boot gesprongen met RC-Zender en video ontvanger.
In de sloten waar we konden komen gevaren maar zoals in het filmpje te zien is moesten we gisteren over land verder. De sloot zat wel water in maar meer blubber. 2 cm onder het wateroppervlak al een dikke brei waar de boot niet doorheen komt/kwam.

Sponge Bob komt (bijna) altijd daarheen met de boot. Het is een zeer afgelegen stukje weiland met veel slootjes erom heen. Maar perfect voor FPV.
Behalve water kun je er af en toe een koe raken en wat ganzen.
De ganzen reageren wel op het vliegtuig maar blijven rustig zitten, alleen als je op 2 meter overkomt beginnen ze te vliegen. Dat vermijden we ALTIJD daar het er wel een stuk of 100 zijn... Je komt daar niet meer vliegend tussen door !
De koeien vinden het bar interesant zoals je ook kunt zien in het filmpje :-)

Dus als FPV vlieger heb je altijd bij je :

boot - Hengel -laarsen - touw - portofoons of gsm - drinken - zaklantaarn - kompas/gps - vuilnis zak voor drijvende vliegtuigen.

en een dosis doorzettings vermogen :-)

[edit] en inderdaad, kort na de landing/crash zal de accu wel leeg geraakt zijn.. misschien dat ie nog een 30 min 'geleefd' heeft. Maar zeker niet de dag erna !

Laatst bewerkt:
Dit is het gebied -Waterland- Inmiddels al een "oud" filmpje.

Groet Fransbr (Sponge Bob)

Laatst bewerkt door een moderator:
Flinke camera is dat ik heb de board versie van de pixim. Een trucje is links rechts links rechts en dan beneden op de osd. Dan kom je in het expert menu en kun je veel meer instellen.

zo mijn tracker is ook gebouwd. Helaas ben ik vergeten een bec te bestellen dus ik moet nog even geduld hebben voordat ik hem kan testen.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back