Het grote FPV (First person view) draadje.

Gents,

Zonder nu weer het hele draadje te moeten doorspitten (lui / moe / vakantie enz :-) ) Wat is de beste suggestie voor een lod 640/480 camera'tje ?

Ik begrijp inmiddels van track en trace dat mn X00 watt 1,3 Ghz set en mijn MyVu bril inmiddel thuis zijn afgeleverd. Morgen in de auto weer naar huis.

Ik zit nog wat te puzzelen met welke kist ik voor FPV wil gebruiken. Een plank/delta was/is mijn idee, echter ik vind de twinstar 2 ook wel ok. (heb deze al eerder gehad)

Iig dankjewel !

Franck

Laatst bewerkt:
15 inc tft

Heren,

Ik heb een 15inc tft scherm met output een VGA stekker (D-sub)
Ik wil deze bv in een koffer bouwen voor het beeld van mijn fpv systeem.

Toch gaaf?? of nie...ik heb wel een klein scherm 7inc maar ik dacht laat ik is groot proberen.

Maar hoe krijg ik , zonder een kastje te hoeven kopen van 50 euro (vga converter)
beeld naar de tft scherm. van video-naar vga zegmaar.
Ik zag dat op de vga stekker bv rood, blauw en groen draaden er naar toegaan.
Maar als je dan bv video - composite aanstuurd zal dit gaan werken denken jullie? op welke kleur??

Misschien heeft iemand hier meer ervaring in en kan mij vertellen hoe je dit aan pakt.

Natuurlijk is de makkelijkste manier een converter kopen, maar wil kijken of ik dit zonder kan bouwen.

ik hoor het wel wat jullie ideeen zijn.

groet raymond

Die convertors zijn er niet voor niets hè, als het zonder kon waren die dingen overbodig.
50 euro is trouwens wel erg veel, weet niet precies wat de prijzen tegenwoordig zijn, maar zou eerder aan de helft denken.

Ik heb voor mijn fpv avonturen met een zelfde scherm ook een convertor gekocht, dit is een noodzakelijk kwaad ! Het kan bijna niet goedkoper dan dit..

Een bijkomend voordeel is dat de meest convertors tweezijdig werken. Dus van Composite nar VGA en van VGA naar composite.

Je kan dus ook je computer aansluiten op b.v. je TV

gr Gert

Er staat weer een Futuba FF-9 te koop.
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo lui,

ik heb eerste fpv vlucht gedaan zonder audio zodat ik mijn wingman beter kon horen...
maar nu kom ik er achter dat ik alleen maar piepjes en ruis hoor!!!
ik gebruik:
5.8ghz fatshark,
5.8ghz 600ma immersionrc vtx
EZosd + 100A current sensor
en een fatshark cam
alles is plug&play aan gesloten dus daar licht het denk ik niet aan
iemand een idee, of een linkje met een oplossing?

Gr Onno

Laatst bewerkt:
Vraagje.. Kan ik 1 accu gebruiken voor zowel mijn RX als voor mijn Fatshark bril? Of is het raadzaam om voor ieder device een eigen accu te gebruiken?

Bijkomende vraag. Als 1 accu voldoende zou zijn, kan ik dan af met 1x 2200 30C lipo?

maar nu kom ik er achter dat ik alleen maar piepjes en ruis hoor!!!

iemand een idee, of een linkje met een oplossing?

Gr Onno

Hallo Onno,

gelukkig hoor je piepjes en ruis. Dat is data die de osd via je audio kanaal naar beneden stuurt. Dit zijn de GPS gegevens, die je kan gebruiken om een antennetracker te sturen.
Wil je daadwerkelijk het windgeruis horen (is overigens nog irritanter dan de piepjes ;) ), dan zou je de microfoon rechtstreeks op het audiokanaal van de videoTx moeten aansluiten, zonder tussenkomst van de osd.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Back