Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Ja mini is misschien wel beter als je de kabels bovenlangs wil laten lopen. Je moet toch zelf de gaatjes boren en hem op spacers zetten. Ik heb zelf wat gaatjes geboord in de zijkanten zodat de voeding en servo kabels van de esc daar door heen konden :-)

Bedankt voor de reacties, ik heb mijn keuzes aangepast in het topic. Ik kon bij zowel BG als HK die x60 plug niet vinden, maar ik neem aan dat de locale modelbouwboer deze ook wel verkoopt? Kon wel de x30 vinden, maar die lijkt me niet geschikt voor deze setup. De pootjes waren idd bedoeld als spacers, al leken ze me wat lang (waren de enige die er waren).

Ik laat de combo van ebay maar even voor wat het is, toch verder met zelf samenstellen.

Is dit een goed alternatief voor de multistar's?
Deze zijn wel op voorraad in de eu shop, de turnigy's niet.

LD1510A-02-P Micro Brushless Outrunner Motor (16.5g) (EU Warehouse)
Specs:
Model: LD1510A-02-P
Kv: 2200rpm/v
Weight: 16.5g (with wires and mount)
Voltage: 7.4~11.1V
No Load Current: 0.2A
Max Current: 6A
Max Power: 60 watts
Shaft Diameter: 2mm
Motor Diameter: 18mm
Mount Bolt Hole Centers: 25mm
Mounting Bolt Size: 2mm
Connector: 2mm
Suggested ESC: 10A

Turnigy Multistar 1704-1900Kv 12Pole Multi-Rotor Outrunner (EU Warehouse)
Spec:
KV(RPM/V): 1900
Lipo cells: 2-3s
Max Watts(W): 49
Max. current(10s): 4.5 amps
No Load Current: 0.5 amp
Intemal Resistance: 0.405 ohm
Number of Poles: 12
Shaft Size: 5mm
Dimensions(Dia.xL): 21 x 15 mm
Bolt Holes Spacing: 14mm
Bolt thread: M2
Connector: 2mm Bullet Type Connector
Weight: 13.5g

Goedkope QAV250 build

Dit is mijn eerste keer dat ik een Quad wil maken, dus ik heb weinig ervaring en geen hardware voor de quad (besturing etc). Nou vroeg ik me af of het lijstje hieronder gaat werken en of ik niks mis?

Frame:QAV250 250mm Mini FPV Quadcopter Carbon Fiber Frame Kit - US$30.99

Flight controller: OpenPilot CC3D Flight Controller Staight Pin STM32 32-bit Flexiport - US$16.99

Motor + ESC + propellers:SimonK 10A ESC With RCX 1804 2400KV Motor Gemfan 5030 Propeller For QAV250 ZMR25 - US$16.08 (2x CC, 2x CCW)

Controller/radio:Flysky FS-T6 V2 2.4GHz 6CH Transmitter For V959 Syma X1 Mode 2 - US$58.98

Battery: DUPU 1500mAh 11.1V 3S 25C Battery For QAV250 RC Model - US$16.49

PDB:Distribution Board ESC Hub For QAV250 KIM250 250Pro Frame Sale-Banggood.com

Ik zou het graag willen horen.
Met vriendelijke groet,
Joey de Rijk

Kan jammer genoeg niet veel zeggen als beginner, maar het enige wat ik nog mis is een oplader.

Ik ben de laatste dingen aan het bekijken voor mijn bestelling, maar had nog twee vragen waar jullie hopelijk mee kunnen helpen:

- Ik wil er gelijk wat kabel bij bestellen, maar welke dikte moet ik hier voor hebben? Zie op HK verschillende AWG waardes, maar welke zou ik moeten hebben? Heb ik aan 14awg genoeg of moet ik 12 hebben? (dit samen met een 1800mah 30c batterij). En is voor het overige (FPV camera, tx)20awg genoeg?

- En over de batterij, is 1800mah overkill voor mijn setup (met de sunnysky's)

Laatst bewerkt:
Met deze twee linkjes moet je daar achter kunnen komen.
Je moet beginnen met de maximum stroomsterkte te berekenen in elke draad tussen de lipo en de motor.
De overige draden mogen dunner zijn zo als je zult ontdekken.;)

Draad calculator / Draaddikte calculator

American wire gauge - Wikipedia
Ik gebruikte deze volgende site, daar kwam ik uit op awg 20 voor mijn 12A ESC.

Als ik op jouw site gebruik kom ik op 2.5mm^2 waarmee ik uitkom op awg 10. Erg verwarrend dus

Beste forumleden,

Na mij jaren lang met parkflyers, x-ufo's, nitro buggies en raketmodelbouw bezig gehouden te hebben heb ik mijzelf er eindelijk van overtuigd om aan het serieuzere werk te beginnen en een eigen quadcopter te bouwen. Na mij op verschillende fora, blogs en webpagina's ingelezen te hebben ben ik begonnen met het uitzoeken van een geschikt model en het samenstellen van een lijst met onderdelen. Ik heb een aantal vragen over mijn setup en hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Ik heb een klein budget van rond de 150 - 175 euro en heb daarom voor relatief voordelige onderdelen gekozen die ook eenvoudig te vervangen zijn, mocht er iets kapot gaan. Na een aantal vergelijkbare projecten met elkaar vergeleken te hebben ben ik tot de volgende setup gekomen;

1x DJI F450 kit:
- 1x Frame
- 4x T2212-920KV motor
- 4x Hobbyfans 30A ESC
- 4x DJI 9443 propeller
- 24x 3.5mm connector plugs (male & female)

1x OpenPilot CC3D Flight Controller

1x Zender en ontvanger
Ik twijfel nog tussen de Turnigy TGY-i6, de HobbyKing HK6S, en de HiSKY H-6, tips voor mogelijke alternatieven zijn uiteraard van harte welkom!

1x Lipo en lader
Aan welke accucapaciteit moet ik denken als ik zo'n 15 minuten vliegtijd hoop te behalen?

1x Power Distribution Board
In de specs staat dat dit Power Distribution Board een output van max 20A kan leveren, dit terwijl ik ESC's van 30A gebruik. Gaat dit problemen opleveren, of zijn deze waarden ongerelateerd aan elkaar?

Alvorens ik deze onderdelen ga bestellen hoor ik graag jullie mening over deze voorlopige setup. Ik ben voornamelijk bang dat ik een aantal onderdelen ben vergeten en hoor dan ook graag of mijn lijstje compleet is. Verdere tips, trucs en opmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom. Dit is mijn eerste zelfbouw quadcopter, dus ik kan alle hulp gebruiken.

Alvast ontzettend bedankt,
Jasper

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, ik hoor veel positieve verhalen over de Turnigy 9X, dus denk dat ik dan voor deze zender ga.

Verder ben ik vooral heel benieuwd naar jullie mening over de F450 kit zoals deze op eBay wordt aangeboden (linkje). Is dit wat?
Dat is geen origineel DJI materiaal als ik het zo zie. Als alternatief kun je naar de motoren en frames uit de eerste paar postings van deze thread kijken.

Dat klopt inderdaad, en nu ik mij nog wat verder in de materie heb verdiept lijkt het mij niet zo handig om zomaar voor onbekende ESC's en motoren te kiezen. Bedankt voor de feedback, dan valt deze kit dus af.

Nu rest natuurlijk de vraag, is mijn budget (175 euro) wel realistisch? Zeker aangezien ik binnen dat bedrag naast de quadcopter ook een lipo, lader, zender en ontvanger zoek. Ik ben nu al geruime tijd aan het lezen, kijken en vergelijken, maar kom eigenlijk geen stap verder.

Waarom zijn de leukste hobbies ook altijd de duurste? :)

Hey iedereen,

Ik zou men eigen quad willen beginnen bouwen (niet alles tegelijk), al geruime tijd het net aan het afschuimen op zoek naar info (er is echt zoveel te vinden) . Ondertussen ben ik begonnen met men eigen lijstje samen te stellen. Hieronder het lijstj dat ik tot nu toe heb :

Radio :
Tx :Walkera Devo F12E
Rx :Walkera RX1202

Build :
Frame : 1 x HK Predator 650
Motor : 4 x Sunnysky V3508-16 700 kv
Props : 4 x carbon 12 x 3.8
Esc : 4 x HK blue 40A series (indien nodig ook de spullen om deze te kunnen flashen)
Pdb : 1 x Quanum pdb + dual ubec
Fc : 1 x DJI Naza M Lite Gps combo

Fpv/Camera system :
(nog niet voor meteen, maar hou al graag in het achterhoofd waar ik uiteindelijk naartoe wil)

Camera : 1 x Mobius
Fpv camera : 1 x Fatshark 600TVL Cmos
video transmitter : 2 x Immersion 5.8ghz 25mw (kan het kanaal ingesteld worden zodat beide gelijk kunnen uitzenden)
video antenna: 2 x immersion 5.8ghz sma
video switch : 1 x HK 3 channel video switcher
video receiver : 1 x skyzone auto scanning video receiver

Laatst bewerkt:
Is dit geschikt voor beginners

Zoals de titel aangeeft, vraag ik mij af of dit een leuke set is voor beginners. DJI F450 + Naza-M Lite + GPS + Landing Gear Review

Ik heb wel behoorlijk wat gelezen en wil uiteindelijk in de toekomst ook een miniquad gaan bouwen, maar denk dat deze config verstandiger is.

Bij deze set wil in de Frsky Plus gaan gebruiken zodra deze weer in de buurt beschikbaar (lees te koop) is.

Met groet, John

Leuke set om mee te beginnen (vind ik). Ik kan alleen zo snel niet vinden wat de hele set kost.
Flamewheel + naza lite + gps kost als set volgens mij 230 euro. Maar ik zag de laatste tijd ook wat leuke set's in het te koop gedeelte staan. Dat landingsgestel zou ik me in ieder geval niet op blind staren, die koop je voor nog geen tientje op Ebay.

Leuke set om mee te beginnen (vind ik). Ik kan alleen zo snel niet vinden wat de hele set kost.
Flamewheel + naza lite + gps kost als set volgens mij 230 euro. Maar ik zag de laatste tijd ook wat leuke set's in het te koop gedeelte staan. Dat landingsgestel zou ik me in ieder geval niet op blind staren, die koop je voor nog geen tientje op Ebay.

Idd er staat veel leuks tussen, maar ja..beginner heh.;)
Het set is idd te koop voor 229,00 incl. verzenden. Dus lijkt het me een behoorlijk scherpe prijs en geen zorgen zoals douane kosten en dergelijke als ik het setje bij elkaar sprokkel uit China oid. :)

Thx voor je reply. John

Back