@stefan1986. Welkom! Ben benieuwd hoe het je bevalt om met elektro te vliegen als je het "echte" werk gewend bent.
De Mustang heeft standaard volgens mij niet meer dan 200watt. (11,1volt (3S lipo) x 18Amp van de regelaar). Bij de lipo's werkt het zo dat je maximaal A x C eruit kan trekken, dus 1,8Ax20C = 36A => x11,1 => circa 400 Watt. Dus wanneer je met de standaard setup blijft vliegen kan dit qua lipo makkelijk. Wat ik wel begrepen heb is dat de ESC (Elektrinic Speed Controller) aan de kleine kant is bij de Mustang. Dit betekent dat je er bv. geen andere prop op moet zetten, omdat de regelaar dit niet kan hebben.
Bij elektro vliegen werkt het ongeveer zo:
Je motor heeft een bepaald vermogen, de lipo moet voldoende kunnen leveren (is dus afhankelijk van mA en C-waarde) anders gaat deze kapot. De ESC moet de hoeveelheid Amperes ook aankunnen anders gaat deze ook kapot (vermogen motor / Voltage lipo). Hierbij dient wel een zekere veiligheidsmarge aangehouden te worden.
Bv. Motor = 600Watt / ESC = 60Amp / Lipo 3S 2200mA 40C
Lipo kan 2,2x40C = 88A => x11,1 (of 10 voor gemak en zekerheid) = 880Watt leveren
Motor vraagt maximaal 600Watt/11,1 = 54A, ESC is 60A dus het kan, en dan heb je nog 10% marge.
Gebruik voor het laden van Lipo wel een daarvoor geschikte lader met balancer en vlieg de lipo niet helemaal leeg, hebben ze een hekel aan.
Met jouw lipo en stock setup kan je denk ik 7 a 8 minuten vliegen.
Dit is alles in een notedop, maar dit forum en het internet staan vol met info, bv:
http://www.pkracing.nl/lipoaccutechniek.jsp
Gr. Jerry