Het Parkzone P 51 Mustang draadje...

Zoek maar een ander slachtoffer jij Brutikus............
Of was mijn Extra 300 van laatst nog niet genoeg geweest??
Ik pleit voor wereldvrede.
Gr E

Sorry voor wat???
Jij bent mij geen sorry verschuldigt!!
Het was Brutus die tijdens een Mid-air mijn Extra 300 aan barrels vloog.
Dus jouw treft geen enkele blaam Jerry.
Vr Gr E

Dank je Erwin, maar de sorry was voor Brutus vanwege het afhaken van de dogfight, maar mocht het onverhoopt er toch een keer van komen dan is het toch Mustangs tegen de rest?!

Overigens vanavond nog gevlogen met windkracht 5, de Mustang ging weer knetters maar dan ook echt knetters hard!! Het is echt een wonder dat het hele ding niet uit elkaar spat als je hem op volle snelheid de bocht om hoekt! Lipo's leeg binnen 3 minuten.

Ik denk dat het eens een keer tijd wordt dat jullie bij mij op de dijk komen vliegen, is gewoon super als je zelf op de dijk staat en je je toestel onder je langs ziet vliegen. En natuurlijk prachtige plaatjes zo tegen de ondergaande zon.

Gr. jerry

Yes.......................
Reuze zin an.
Heb de spullen al klaar staan.
Neem de Quad,heli en Stryker mee.
Lekker genieten vanmiddag.
Het mooie weer erbij is een dikke bonus.
Vr Gr E

Heeft u dat ook wel eens, dat u bij het opgooien net mis grijpt naar de rechterstick om vervolgens het toestel te crashen???

Ik had dit vanavond helaas wel!

Gr. Jerry

Hoi Jerry.
DAT fenomeen ken ik maar al te goed.
Zo'n beetje de 'angst' om bepaalde toestellen van me te handstarten is het net 'te laat' bij de sticks kunnen om het beessie in de lucht te houden.Ik ken het fenomeen met name van vliegen met snelle duwprop toestellen.
Die hebben nogal de neiging om tijdens de handstart weg te rollen.
Indien te laat bij de stick gaat het fout.
Paar maand terug gebeurde mij exact hetzelfde als jou met mijn Corsair.
Had al zo'n voorgevoel en zei het op voorhand nog tegen Leon.
Op het moment dat ik het toestel weggooide uit de hand kwam mijn arm/hand per ongeluk tegen de zijkant van mijn jas aan.
Hierdoor duurde het net effe te lang voordat ik bij de rechter stick van de zender was.
Gevolg: toestel dook met half gas op de neus de grond in.
Balen zulke shit.
Vr Gr E

Hallo allemaal,

Gisteren weer lekker aan het knallen geweest met de reeds herstelde Mustang. Ondanks dat de hele voorkant er krom aanzit vliegt ie nog snoeihard en snaarstrak!

Gr. Jerry

Vanmiddag gevlogen met zeer harde wind, man wat een angstaanjagende snelheden, geweldig! Alleen zijn door dat gejakker volgens mij al m'n lipo's wel min of meer naar de kl*te, een vliegtijd van 3 minuten haal ik niet meer. Met de stock Corsair gaat dat beter, die vliegt nog wel circa 9 minuten op dezelfde lipo's.

Gisteren ook nog met PZ micro Mustang gevlogen van een maatje van mij. Weegt 35 gram?! spanwijdte ca 40cm en 4 kanaals besturing. Ongelovelijk, je kunt er loopings en rollen mee maken en op de kop mee vliegen! Alleen is het wel heel erg teer allemaal maar vliegt leuk.

Gr. Jerry

Ook in sluit me aan bij de p51 vliegers na van de week bij ons op de club er enkelen te hebben zien vliegen. Het is het gewone arf model met alleen kist motor regelaar

Qua lipos heb ik het volgende besteld: zippy 3s 1800 20c is dit voldoende? en zo jah moet ik er andere stekkers op solderen?
Het word mijn eerste electro kistje dus ben nog volledig nieuw in de lipo technieken.
Mocht ik de stekkers van de lipo`s aan moeten passen welk type zou ik dan het beste kunnen pakken?

ontvanger word een futaba 6004ff
ik hoop er veel plezier aan te mogen gaan beleven maar dat moet wel gaan lukken aan de reactie`s in dit topic te zien

Mvg,
stephan

@stefan1986. Welkom! Ben benieuwd hoe het je bevalt om met elektro te vliegen als je het "echte" werk gewend bent.

De Mustang heeft standaard volgens mij niet meer dan 200watt. (11,1volt (3S lipo) x 18Amp van de regelaar). Bij de lipo's werkt het zo dat je maximaal A x C eruit kan trekken, dus 1,8Ax20C = 36A => x11,1 => circa 400 Watt. Dus wanneer je met de standaard setup blijft vliegen kan dit qua lipo makkelijk. Wat ik wel begrepen heb is dat de ESC (Elektrinic Speed Controller) aan de kleine kant is bij de Mustang. Dit betekent dat je er bv. geen andere prop op moet zetten, omdat de regelaar dit niet kan hebben.

Bij elektro vliegen werkt het ongeveer zo:

Je motor heeft een bepaald vermogen, de lipo moet voldoende kunnen leveren (is dus afhankelijk van mA en C-waarde) anders gaat deze kapot. De ESC moet de hoeveelheid Amperes ook aankunnen anders gaat deze ook kapot (vermogen motor / Voltage lipo). Hierbij dient wel een zekere veiligheidsmarge aangehouden te worden.

Bv. Motor = 600Watt / ESC = 60Amp / Lipo 3S 2200mA 40C
Lipo kan 2,2x40C = 88A => x11,1 (of 10 voor gemak en zekerheid) = 880Watt leveren
Motor vraagt maximaal 600Watt/11,1 = 54A, ESC is 60A dus het kan, en dan heb je nog 10% marge.

Gebruik voor het laden van Lipo wel een daarvoor geschikte lader met balancer en vlieg de lipo niet helemaal leeg, hebben ze een hekel aan.

Met jouw lipo en stock setup kan je denk ik 7 a 8 minuten vliegen.

Dit is alles in een notedop, maar dit forum en het internet staan vol met info, bv: http://www.pkracing.nl/lipoaccutechniek.jsp

Gr. Jerry

passen de stekkers van de zippy lipo`s op die van de standaard regelaar? of moet ik hier een aanpassing maken?

Laatst bewerkt:
Daar gaat mijn laatste hoop op een echte warbird dogfight. Allemaal gevechtstoestellen maar niemand wil vechten:-(

OK Rob, ik stel voor om eerst een te proberen achter elkaar aan te vliegen, vervolgens wat in tegengestelde richting te stunten en dan zien we wel verder waar de warbird strand. Zal wel zonder dhr. E. v. H en K. K. worden, we zien wel.

Had trouwens vandaag na een stevige landing, waarbij de stekken van ESC uit de ontvanger is gegaan, probleem met motor/ESC/ontvanger. het werkt in ieder geval niet meer.

Gr Jerry

Goedenavond heren,

Helaas wederom mijn naam eer aangedaan. Ben nog niet helemaal achter de oorzaak van de crash. Wel weet ik dat ik al een aantal keren last had van het feit dat als ik de bocht doorging het toestel in een soort van spiraal naar beneden wou. het zal wel een combi zijn van te ver weg, geen goed zicht en een toestel dat toch niet helemaal fris meer is.

@ Rob, dogfight kan voorlopig in de ijskast!

Resultaat: vleugel op 2 plaatsen gebroken/romp op 3 plaatsen gebroken/canopy gebroken/cowl aan stront/ESC kapot, condensator afgebroken/prop kapot/2 servo armpjes kapot/lipo kapot. Heb ik het toestel uit frustratie ook nog een rot schop verkocht, (sorry).

Graag uw mening: maken/weggooien, hoor het graag
Graag uw mening: stoppen/doorgaan met vliegen, hoor het graag

Gr. Jerry

nog wat plaatjes

full

full

full

Wat nou Bullet Proof, weinig van gemerkt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Damm Jerry! Dat is een serieuze crash!
Mijn advies voor het toestel: Toestel kan de prullebak in! Koop anders een barebone kit voor 60 euries of neem mijn ragbak voor een vrienden prijsje over;-)
Mijn advies voor vliegen: Zeer zeker doorgaan! Je vliegt uitstekend alleen snel te ver en te hard. Hou hem wat dichterbij en knal af en toe volgas en oefen daarna weer ff een paar rondjes.
Tja.....het is wel een mooie rede om een dogfighter te kopen;-P
Vrees alleen dat als je niet af en toe wat rustiger en dichterbij vliegt die het zelfde lot zal begaan. Maar goed we weten beide: vroeg of laat crashed alles (in ieder geval wel in onze handen)

Gr,

Rob

Back