Burp
Forum veteraan
Enthousiast geworden door het Parkzone P51 Mustang draadje heb ik gekozen voor de Parkzone Spitfire.
Niet een draadje voor mij alleen maar voor elke Parkzone Spitfire enthousiast. Dus post je mening, capriolen, mods, ervaringen etc hier.
Het vliegtuig:
ParkZone: Spitfire Mk IX PNP (PKZ5775)
De specs:
Overall Length:37.3 in (950mm)
Flying Weight:41.1 oz (1170 g)
Motor Size:15-size 960Kv Brushless Outrunner (installed)
Radio:4 channels minimum; 5 channels for optional retract use
Servos:4 sub-micro servos (installed)
CG (center of gravity):2.55 in (65mm) back from the leading edge of the wing at the fuselage
Prop Size:9.5 x 7.5
Speed Control :30A Pro SB Brushless ESC (installed)
Recommended Battery:11.1V 2200mAh 3S 25C Li-Po
Flaps:No
Retracts:Optional
Control Throw (Ailerons):Low: 11mm up/down; High: 15mm up/downControl Throw (Elevator):Low: 10mm up/down; High: 13mm up/downControl Throw (Rudder):Low: 18mm left/right; High: 25mm left/right
Landing Gear:Main Wheel Diameter: 2.25 inch (56mm)
Minimum Age Recommendation:14 years
Experience Level:Intermediate
Recommended Environment:Outdoor
Assembly Time:Less than 1 Hour
Is Assembly Required:Yes
Ik heb hem online gekocht bij Parkzone Planes - RC PITSTOP LTD waar ik tevens het intrekbare landingsgestel (EFLG100 van eFlight) en de voorgebogen struts (PKZ5717) gekocht heb. Het wachten is dus begonnen. Ik heb ook meteen maar twee extra props en een setje extra struts meebesteld. Zou naar zijn als je daar op moet wachten mocht het een keer stuk gaan.
Een AR7000 Spektrum ontvanger en verschillende 3S2200 LiPo's liggen al klaar.
Er zijn ook al verschillende mods te vinden maar eerst maar eens wachten, in elkaar zetten en vliegen voor ik daar mee ga beginnen.
Mij benieuwen of er al meerdere mensen op het forum deze leuke kist in hun bezit hebben.
Niet een draadje voor mij alleen maar voor elke Parkzone Spitfire enthousiast. Dus post je mening, capriolen, mods, ervaringen etc hier.
Het vliegtuig:
ParkZone: Spitfire Mk IX PNP (PKZ5775)
De specs:
- 4-channel control – throttle, elevator, aileron and rudder
- Powerful 15- sized BL outrunner; 950Kv, installed
- E-flite® 30A Pro Switch-Mode BEC brushless ESC, installed
- Servos, installed
- Dual aileron servos for precise control
- Designed to accept E-flite electric retracts (EFLG100), sold separately
- Durable Z-Foam™ construction
- 20mm cannon, exhaust and cockpit details
- Authentic Johnnie Johnson World War II trim scheme
Overall Length:37.3 in (950mm)
Flying Weight:41.1 oz (1170 g)
Motor Size:15-size 960Kv Brushless Outrunner (installed)
Radio:4 channels minimum; 5 channels for optional retract use
Servos:4 sub-micro servos (installed)
CG (center of gravity):2.55 in (65mm) back from the leading edge of the wing at the fuselage
Prop Size:9.5 x 7.5
Speed Control :30A Pro SB Brushless ESC (installed)
Recommended Battery:11.1V 2200mAh 3S 25C Li-Po
Flaps:No
Retracts:Optional
Control Throw (Ailerons):Low: 11mm up/down; High: 15mm up/downControl Throw (Elevator):Low: 10mm up/down; High: 13mm up/downControl Throw (Rudder):Low: 18mm left/right; High: 25mm left/right
Landing Gear:Main Wheel Diameter: 2.25 inch (56mm)
Minimum Age Recommendation:14 years
Experience Level:Intermediate
Recommended Environment:Outdoor
Assembly Time:Less than 1 Hour
Is Assembly Required:Yes
Ik heb hem online gekocht bij Parkzone Planes - RC PITSTOP LTD waar ik tevens het intrekbare landingsgestel (EFLG100 van eFlight) en de voorgebogen struts (PKZ5717) gekocht heb. Het wachten is dus begonnen. Ik heb ook meteen maar twee extra props en een setje extra struts meebesteld. Zou naar zijn als je daar op moet wachten mocht het een keer stuk gaan.
Een AR7000 Spektrum ontvanger en verschillende 3S2200 LiPo's liggen al klaar.
Er zijn ook al verschillende mods te vinden maar eerst maar eens wachten, in elkaar zetten en vliegen voor ik daar mee ga beginnen.
Mij benieuwen of er al meerdere mensen op het forum deze leuke kist in hun bezit hebben.
Laatst bewerkt door een moderator: