het posten in tekoop forums gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
DE enige rede dat het posten en editten niet meer kan is omdat de moderators te lui zijn om zich hiermee bezig te houden. Stel jullie allemaal niet zo aan. Het feit dat je hier juist kon discussieren over prijzen gaf dit tekoop gedeelte juist zijn kracht, het zorgde voor een goede doorstroom. Inderdaad waren er een aantal eikels tussen die echt doorgingen over de prijs, maar over het algemeen ging dat allemaal binnen de regels.
Nee de reden is zoals ik al aangehaald heb, een aantal van jullie, BEWUST offtopic wil.
En als we daar op ingrijpen gedragen, DIE mensen zich als kleine kinderen, van wie je hun snoep afpakt. Van DIE nodelose pb gang,die dan volgt, worden we idd moe...

Ligt allemaal iets anders dan dat jij hier even snel schrijft...

Hier nog even de quote van dat eerder geposte bericht...

---snip---

Ik heb persoonlijk als mod nog gepoogd , om een strakker beleid te voeren. Dus wel reacties toestaan op verkoop topics, enkel offtopic geleuter, te belonen met een waarschuwing. En dan gewoon echt strak houden. Waarschuwing geven, en geen pb wisseling, gewoon eens stukje uitleg,en klaar.

Heb dit ook al een tijdje gedaan,(maar dan met idd wat meer pb verkeer) maar ja, dat vonden de betreffende users niet zo leuk. Dan volgt er een pb wisseling van 3 a 4 pb's. Das ook niet handig. En gingen ze klagen bij de beheerder. dus die had dan weer de mailbox vol, ;)

Dus na beraad, (deze 2 "problemen") in onderling overleg, is er besloten door de beheerder,het geheel uit te schakelen.

Ik kan daar niets meer aan doen... Het is nu eenmaal zo. ! Voordeel heb ik wel, nu, ik ben geen tijd meer kwijt met deze buisness, wat ik op zich wel prettig vindt... Had het liever ook anders gezien....

Maar als anderen dat ook niet kunnen is dat probleem toch ook grotendeels opgelost? Alle aanbiedingen blijven gewoon keurig chronologisch gerangschikt staan, en je kan niet meer "gepasseerd" worden door. De periode dat je als "nieuw bericht" genoteerd staat is toch door al dat ge-up zeer beperkt. Het wordt allemaal een stuk relaxter lijkt me zo. En ook voor de gebruiker is het stukken minder irritant dat je niet meer steeds met "even een uppie" wordt geconfronteerd.
Gepasseerd wordt je toch wel, mensen die te veel/snel Uppen werden door de andere gebruikers gecorrigeerd. En je hebt nu eenmaal dingen die wat meer tijd nodig hebben om een nieuwe koper te vinden, en je hebt dingen die binnen een uur verkocht zijn. Moeten de minder courante dingen dan maar in het drijfzand afzekken. Denk het niet. Die wordt gewoon weer in een nieuw topic gezet. Kwestie van het topic als tekst bestandje bewaren, en copy/paste doet de rest

marktplaats werkt ook prima op deze manier dus waarom hier niet?

Ook bij Marktplaats werkt dat niet, daar moet je alleen betalen voor het uppen.

nou zou voor hier dan ook geen slecht idee zijn?
het beheer van te koop afdelingen kosten veel tijd dus gaan de verkopers mee betalen aan het onderhoud hiervan dan?

en iets dat je niet snel verkoopt dan ben je of te duur of iets wat praktisch niemand nodig heeft. De verkoper moet ook eens wat vaker bij zichzelf te rade gaan. Ik zie soms prijzen waarvan ik denk tsja dat je dat niet verkoopt is meer dan logisch.

Zou kunnen, vrienden van het forum voordeeltje, dan wel kunnen posten in het te koop gedeelte. Maar een deel van de foruminkomsten komt ook uit advertentie's gok ik. En hoe meer bezoekers, hoe hoger de opbrengsten. Maakt niet uit in welk gedeelte van het forum. En ja, het verkoop gedeelte is een veel bezocht hoekje, en zorgt voor veel bezoekers.

Verkeerde prijsstelling is slechts een van de factoren die de verkoopsnelheid beïnvloeden. Andre factor is de courantheid van het voorwerp. Een courante voorwerp die in meerdere modelen past verkoopt nou eenmaal sneller (mits ook concurrerend geprijsd) dan een voorwerp, die maar in één model past. Dan duurt het soms wat langer voordat je de juiste persoon vindt. (en die betaalt daar dan meestal ook wel wat meer voor).

Afijn, de standpunten zijn denk ik wel zo'n beetje duidelijk, en we zullen zien hoe het uit gaat pakken.

Ik vind het jammer dat je in verkoop topics geen reacties meer kan plaatsen, het haalt de kwaliteit van het verkoop gedeelte flink naar beneden. Het verkoop gedeelte onderscheidde zich juist van marktplaats door de opmerkingen in de topics, via de opmerkingen kon je ook een goede indicatie krijgen over de prijs en betrouwbaarheid van de verkoper.

Ik begrijp best dat wanneer de mod's er te veel werk aan hebben dat er maatregelen genomen worden maar kan dat niet anders, ik denk dat op het forum genoeg serieuze mensen zitten om met ideeen te komen.

Zou het niet minder werk zijn om bij off-topic berichten gelijk een bekende "straf" te geven zoals een ban van 1, 2, 3, 4, enz dagen of om de topic starter de mogelijkheid te geven om 1 keer per dag het topic te "schonen".
Zomaar twee ideeen die misschien nergens op slaan maar misschien ook wel.

Begrijp me goed dit is mijn mening en als de regel is en blijft dat er in het verkoop topic niet meer gereageerd kan worden dan kan ik niet anders dan mij daar bij neerleggen hoe jammer het ook is.

Tot slot een compliment aan de MBF beheerders en de MOD's voor dit prachtige forum waar ik heel veel plezier aan beleef.

Wanneer er mogelijkheden zijn om het verkoop-topic toch anders te doen wil ik best tijd beschikbaar stellen om hieraan mee te helpen, wel rekenend houden met het feit dat ik ook gewoon 40 uur per week moet werken maar wel een paar uur per week wil mee helpen.

Jan.

Op zich vind ik het wel begrijpelijk.
Hoe vaak ontstaan er wel niet prijsdiscussies in de topics...

Alleen zie ik 1 puntje, en ik weet niet of daar ook al over nagedacht is. Als men niet meer mag uppen, zullen er altijd wel mensen zijn die hun verkooptopic van 3 weken oud bijvoorbeeld, even opnieuw aanmaken en de titel/hele post van de oude aanpassen zodat deze niet meer zichtbaar is.

Het is mijn in ieder geval om het even, de moderators hebben het er sowieso al druk genoeg mee. Ik heb al een hoop berichten gerapporteerd i.v.m. offtopic gel*l, en altijd werd er snel iets aan gedaan. Ook daar gaat een hoop tijd in zitten voor de mods.

Ik had uit het andere topic dacht ik al begrepen dat er sancties komen te staan op het aanmaken van nieuwe topics met dezelfde inhoud.

als je idd de TS de mogelijkheid geeft om zelf posts te verwijderen net zoals in de bouwverslagen , dan kan een ieder onzinnige dingen zoals prijsdiscussies zelf verwijderen.
dan geef je het werk wat dit met zich mee brengt terug aan de verkoper en dat is dan de kleine prijs die de verkoper betaald om zijn waar gratis aan te bieden op dit mooie forum .
het is immers een privelege dat dit hier kan om te adverteren rechtstreeks in de doelgroep van modelbouwers .

mvg eric

Tja, regels zijn regels...
Je word toch ook niet gevraagd of je het eens ben met de verkeersregels als je gaat afrijden ??? ;)

Maar als mod zeg ik, grandiose vinding... Geen offtopic gedonder meer bij de verkoop gedeeltes! Moet je horen als ik een waarschuwing geef voor offtopic, dan zijn ze toch kwaad.. niet normaal...

Jij ging daar ook behoorlijk ver in... al ik me niet vergis ben je daar ook voor op de vingers getikt door de andere Mods?

Maar goed. Niet meer uppen ben ik redelijk voorstander van. Niet kunnen reageren vind ik een achteruitgang van het verkoop gedeelte.

En misschien nog wel vervelender: van die half aangemaakte verkoop draadje: te koop *---* zonder enige toelichting... waardeloos.

Waarom niet gewoon een verplicht "formulier" invullen dat alleen volledig ingevuld gepost kan worden? Dat scheelt een hoop irritatie.

Misschien ter compensatie van het uppen een specifieke zoekfunctie in het verkoop gedeelte? Net zoals op MP? Dan zie je ook alleen hetgene waar je naar op zoek bent.

En misschien nog wel vervelender: van die half aangemaakte verkoop draadje: te koop *---* zonder enige toelichting... waardeloos.

Dat is dan onderdeel van een leerproces. Als je merkt dat je dingen niet verkoopt, zal je een volgende keer misschien eens de moeite nemen om een gedegen opgestelde "advertentie" te maken.

Misschien ter compensatie van het uppen een specifieke zoekfunctie in het verkoop gedeelte?

Volgens mij kan dat met de huidige zoekfunctie al gewoon.

Groet,

Ad Bakker

DE enige reden dat het posten en editten niet meer kan is omdat de moderators te lui zijn om zich hiermee bezig te houden.

Gelul.
Een ander woord heb ik er niet voor. Als de moderators te lui zouden zijn om hier iets aan te gaan doen, waren ze geen moderator geworden en hadden ze lekker, net als jij, vanaf de zijlijn wél de voordelen van het forum gehad, maar er verder niets voor hoeven doen. Je moest eens weten hoeveel tijd het forum kost als je moderator bent.

flying jesse zei:
Stel jullie allemaal niet zo aan. Het feit dat je hier juist kon discussieren over prijzen gaf dit tekoop gedeelte juist zijn kracht, het zorgde voor een goede doorstroom. Inderdaad waren er een aantal eikels tussen die echt doorgingen over de prijs, maar over het algemeen ging dat allemaal binnen de regels.

Over het algemeen hadden de heren mods en marktmeesters het er verd*md druk mee om die "eikels" in het gareel te krijgen.
Eikel in kwestie: "Waarom heb jij mijn post gewist in het XXX-verkoopdraadje?"
Mod: "Omdat je gewoon zat te zieken en de verkoper beschuldigde van oplichting..."
enfin, 6 pb's heen en weer later...

Zou kunnen, vrienden van het forum voordeeltje, dan wel kunnen posten in het te koop gedeelte.

Zou een aardige optie kunnen zijn...

Op zich vind ik het wel begrijpelijk.
Hoe vaak ontstaan er wel niet prijsdiscussies in de topics...

Het is mijn in ieder geval om het even, de moderators hebben het er sowieso al druk genoeg mee. Ik heb al een hoop berichten gerapporteerd i.v.m. offtopic gel*l, en altijd werd er snel iets aan gedaan. Ook daar gaat een hoop tijd in zitten voor de mods.

Inderdaad...

... Volgens mij kan dat met de huidige zoekfunctie al gewoon. ...
Het forum kent drie zoekfuncties, tips voor zoeken, ook handig bij google en consorten:
[142287] faq-zoekfunctie

Uppen en discussie kan niet bij papieren advertenties, werkt goed. Waarom dan zoiets hier willen hebben als je weet dat het bergen werk voor moderators met zich meebrengt. Bij papieren advertenties moet je betalen, dat maakt dat men goed nadenkt over de tekst i.p.v. iets in elkaar te plempen.

DE enige rede dat het posten en editten niet meer kan is omdat de moderators te lui zijn om zich hiermee bezig te houden.
Echt een vervelende rot opmerking. Of zelf gaan modereren óf in het vervolg je mond houden lijkt me.

... enfin, 6 pb's heen en weer later a...
Zes berichten? Je maakte het te moeilijk voor jezelf als je zoveel tijd besteed aan vermoorde onschuld.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt hier altijd nog het sturen van een PB met vragen als optie, toch?

Groet,

Ad Bakker

@ Ad, wat ik dus bedoel is dus eigenlijk wat jezelf zegt laats in een verkoop topic " Schotse ketel in aanbouw vraagt om doorstarter " ik quote je hier effe. (weet effe niet hoe maar komt wel duidelijk over denk ik )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plotterwelt
Word tijd dat een moderator hier ingrijpt en deze discussie een ende zet .

Lijkt me niet onverstandig, Johan.
Maar je kan het ook als een soort "burgerplicht" zien om te waarschuwen als iemand een potentieel gevaarlijk iets verkoopt, niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Wat betreft die CV, inderdaad 90°C maximaal, en laat dat nu net de maximale temperatuur van "gewoon" lood/tin soldeer zijn. Ik lig dus niet wakker van m'n cv, maar ik zou wel wakker liggen in de buurt van dit keteltje bij 3 bar of hoger.

Groet,

Ad

Dit soort postings mogen dan misschien wel offtopic zijn, maar voor anderen zoals ik kunnen hier veel van leren in de verkoop sectie, zie het als hulp van mensen die er misschien iets meer verstand van hebben, en dit, als voorbeeld, ga ik nu missen.

Groeten,
Jos

anderen zoals mij kunnen hier veel van leren in de verkoop sectie, zie het als hulp van mensen die er misschien iets meer verstand van hebben, en dit, als voorbeeld, ga ik nu missen.

Dit was wel vreslijk offtopic, Jos. Ik sprong hier in een al min of meer uit de hand gelopen discussie. Ik wil me daarmee niet schoonpraten, maar deze hele discussie verdiende niet een schoonheidsprijs, ook nog eens aangewakkerd door iemand die het wel leuk vond olie op het vuur te gooien.

Maar normaal gesproken had hier de verantwoordelijke mod/marktmeester gewaarschuwd moeten worden. Ik zou dat een volgende keer wel doen, denk ik, dan was die hele wat grimmig verlopende discussie niet nodig geweest. Maar ja, nooit te oud om te leren, toch? (zie handtekening....).

Groet,

Ad

tis wel erg jammer dat zelfs nu er mensen zijn die de moderators op hun " donder geven " dmv kreten te uitten dat ze lui zouden zijn .
als je af en toe ziet hoever mensen gaan met discussies die vanaf de eertse post al niks meer met het te koop staande artikel te maken hebben , het is soms bij de beesten af .
daarna krijgen ze een pb met het verzoek om dit soort zaken niet in het topic te plaatsen of een berisping , waarna er vervolgens naar de mods uitgehaald wordt .
echt on acceptabel gedrag , lijkt bijna op de campagne van sire waarin wordt geeist dat we met zijn allen van onze hulpverleners af moeten blijven .
hier wordt een lik op stuk beleid gehanteerd met zwaardere straffen als voorheen .
en hier wordt gezocht naar een passende doch milde oplossing en dan komen er nog mensen die achterbaks gaan doen , het is echt heel erg zielig gedrag en als je het mij vraagt zou ik als moderator een opmerking als " te lui " niet tolereren en diegene verzoeken lekker een andere bezigheid te gaan zoeken .
dit zijn dan idd de mensen die achterover leunend het forum bezoeken en geen respect op kunnen brengen voor de moderators die in hun eigen vrije tijd onbetaald deze functies bekleden.

stereotype voorbeeld van " een bord voor je kop hebben "

ik hoop dat er wat meer wederzeids respect de kop op steekt bij sommige individuen.

mvg eric

Ik haal er maar weer mijn favoriete voorbeeld bij, een sportwedstrijd: grote mond tegen scheidsrechter, blijven zeuren en zuigen, of tegen officials en je kunt de wedstrijd op de tribune vervolgen.

Laatst bewerkt:
@ Ron, niet kwalijk bedoeld, maar die 2 laatste berichten, doe je dat alleen om zo vlug mogelijk de 20.000 posting te krijgen want dit noem ik dus echt vervuiling uit verveling.

@ Ron, niet kwalijk bedoeld, maar die 2 laatste berichten, doe je dat alleen om zo vlug mogelijk de 20.000 posting te krijgen want dit noem ik dus echt vervuiling uit verveling.

Volgens mij heb je een persoonlijk probleem...

:ontopic:
Goede wijziging forum, eerst goed de te koop regels lezen voordat je wat te koop aanbiedt doet wonderen, maar een functie dat je pas een item te koop kan aanbieden als je aan alle voorwaarde's hebt gedaan zou ideaal zijn...

Je hebt amper nog in het forum meegedraaid, weet niets van de mensen hier, enige terughoudendheid zou je sieren. Gelukkig kan ik een deel van je bezorgdheid wegnemen, die 20.000 berichten zal ik niet halen d.m.v. informatie voor jou: plonk. Heb je toch een kleine bescheiden bijdrage geleverd aan het frustreren van mijn Olympische (oud Grieks woord) wens.

www.modelbouwFORUM.nl

FORUM:

Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back