Himoto 1:10 langzaam en of te weinig kracht?

Een 2S (7.4v) LiPo wordt als een gelijkwaardige 7.2v NiMh gezien. Een volle LiPo is 8.4v maar een volle NiMh komt ook met 8+v van de lader. Door de iets hogere spanning en een veel lagere interne weerstand (minder spanningsverlies) zal de auto een fractie sneller rijden. Wel moet je met een LiPo ook een LiPo lader hebben, met je huidige NiMh laders kan je vuurwerk verwachten..
 
Heren, net weer gereden. Ik heb de epa ch2 idd naar rechts gedraaid. Ook best ver. Hij gaat nu super achteruit. Vooruit ook iets bijgesteld. Nu beide kanten op netjes kracht en snelheid (batterij wel iets sneller leeg uiteraard) motor en regelaar worden wel warm maar niet overdreven. Er zit een koeling op de motor met 2 ventilatoren. Ik heb wel een andere regelaar er op dan hierboven. Nu hoef ik dus ook de motor niet meer te upgraden.
Straks even kijken waarom de aandrijfas geschaaft is..ik vermoed dat ze de koeling eens verkeerd gemonteerd hebben en deze tegen de as aan zat.
 

Bijlagen

  • PXL_20250531_122037280.jpg
    PXL_20250531_122037280.jpg
    350,6 KB · Weergaven: 7
  • PXL_20250531_122616070.jpg
    PXL_20250531_122616070.jpg
    127,6 KB · Weergaven: 7
Back
Top