Stephan Kertész
Forum veteraan
Goede voorbereidingen zorgen voor het voorkomen van latere problemen. Goed bezig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je bent de eerste niet die aangeeft dat er problemen zijn met de uitlijning van de gaten in binnen- en buitenverschansing.Vervolgens het bovenste stuk bij de boeg erop (onderdeel 276). Alarm, hier blijken 3 spanten dwars door de schietgaten te lopen.
Met betrekking tot specifieke vragen van je kit (Victory) kan ik je geen antwoorden geven.
Wel had ik bij mijn Agamemnon (zelfde fabrikant) ook dat er op bepaalde punten ook de spanten voor de geschut poorten zaten, deze kan je makkelijk verwijderen ,stukje cellotape op plakken aan de binnenkant. (Uiteraard nadat je de beplanking hebt aangebracht.)
Hallo Boris, dank voor je reactie, maar wat bedoel je met het stukje cellotape?
hou rekening met je geschut poorten hun hoogte, ten op zichtte van je dek, reken hier mee ook de dikte van je dek beplanking mee.
Het geschut (loop) zal ongeveer op 3/4 hoogte van je geschutpoort moeten uitsteken, zo ver ik weet niet exact in het midden.
Is dit zo? Als ik naar foto's van de echte Victory kijk, heb ik toch sterk het idee dat de lopen nagenoeg in het midden van de geschutpoorten zitten.
Bij je tekening kan het inderdaad niet exact kloppen, houd daarbij wel rekening dat je tekening 2D is, het onderdeel is 3D en zal dus moeten mee buigen met de ronding van je model, kijk er eens na als je het onderdeel hebt vast gezet, en ga er dan recht voorzitten, zal dan waarschijnlijk wel kloppen.
Puur mijn mening en bevinding.
Gr
Boris.
Misschien dat je iets aan onderstaande link hebt
https://modelshipworld.com/topic/23667-hms-victory-by-helli-caldercraft/
Dankjewel Boris.Mooi vorderingen!!
JAIk las op een andere topic iets over het aanbrengen van een waterwegplank en het jogglen van dekplanken.
Is dit iets om op de Victory toe te passen?
NEE maar enkel op voorkasteel en poopdeck, waar er een aanzienlijke verandering in de breedte is;Het lijkt me erg mooi, maar wijk ik dan teveel af van het origineel?
Een kanon stond, lijkt mij, standaard binnen, en als hij vaar buiten gerold werd zal de schietafstand van invloed zijn op de hoogte van de loop en het luik?
Bovenstaande is een niet onderbouwde gedachte.