TIMBERWOLF
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zeer netjes uitgevoerd, alleen had Victory geen bekleding aan de onderzijde van de openingen. je zou kunnen de onderlip laten uitsteken tot aan de huidrand, of ze weglaten, of, gewoon laten zoals je het nu doet.De bekleding van de schietgaten heb ik gemaakt van afvalstukjes noten van 1x10 mm, die ik in eerste instantie rondom een malletje heb gepotdekseld. Nadat de lijm uitgehard is, het overtollige materiaal aan de buitenkant weggeschuurd met de schotelschuurmachine.
Voor de geplaatste lengtes niet, maar in werkelijkheid loopt dit dek door en zitten er geen gigantische spantdelen voor de lat van insteekkanonnen. Ik zou dus ook daar de kopse naden het vaste patroon laten volgen.Ik vraag me af of ik bij de zij-ingangen nog wat meer kopse naden moet aanbrengen, zodat dit patroon ook gewoon doorloopt.
Dat is persoonlijke voorkeur. Ik laat mijn dekken meestal naturel. Dat donkerbruine patina krijg je maar na een paar honderd jaar poetsen met een puimsteen blok ( bijbel)Vraag 1: Wat is nu de beste manier van afwerking van deze vloer, vernis of toch olie? En moet ik nog iets doen aan de kleur?
Ik ben even in mijn fotoarchief gedoken.Vraag 2: Heeft iemand een idee hoe de binnenkant van de zij-ingangen moet worden afgewerkt? Ik bedoel (het kozijn rond de ingangen.
Mooi gemaakt hoor die berghouten ziet er netjes uit, wat me nu wel opvalt naar het aanbrengen van je grondverf dat de kieren, ook de kunstmatige toch iets buiten proportie zijn, althans zo komt het op mij over als ik als referentie de sponningen van de geschutspoorten neem.
puur mijn waarneming,
voor de rest maak je er een mooi model van, kijk uit naar als ze haar kleur krijgt.
De zwarte banden komen grotendeels overeen met de berghouten.De naden in de berghouten worden daarom in een later stadium nog "gereviseerd"
€en vraagje aan @Hansa , als ik mag: hoe lang liggen de koperstrips er nu al op, en blinken ze nog even veel als toen je ze aanbracht?
TOP, als je dat mooi vindt.Denk toch wel 2 jaar ongeveer, nog steeds heel erg vast en idd mooi glimmend![]()
Van het achterste deel zie je inderdaad niet veel meer, maar de voorzijde en eigenlijk ook de naar achter lopende wand van de master's cabin en de secretary's cabin zijn wel goed zichtbaar.Ik vraag me nog wel even af wat ik met het tussenschot (met die rampjes) aan moet. Hoe moet dit geschilderd worden. Volgens mij zie je hier straks niets meer van.