Goed, net de mustang haar maiden gegeven. Hieronder kort mijn bevindingen
In de eerste instantie heeft ze ERG de neiging om naar links te trekken. Je moet dus iets rechts-rudder geven voor je het gas opent. Als het toestel eenmaal op gang is kun je dat langzaam minderen. Erg snel los! Een meter of zes terwijl ik niet ineens vol op het gas ging. De tweede vlucht was ze nog sneller los.
Eerst snel wat hoogte gemaakt op volgas, daarna naar iets meer dan halfgas (minder lukt niet, het toestel is met de originele setup enigzins underpowered), voor uittrimmen was alleen drie klikjes aileron rechts en twee down nodig. Daarna vloog ze perfect rechtdoor, ook met meer gas. Loopings zijn mogelijk maar vrij ruim (denk aan je hoogte!) en rollen wil prima en gaat vrij snel maar het hoogteverlies is fors, reken op 2-3 meter per rol!
Na een paar rondjes en wat kleine figuren al binnen gebracht voor een eerste nadering, dit is mijn eerste RoG dus ook mijn eerste landing op wielen

. Dicht bij de grond wat turbulentie door hoog gras langs de weg, redelijk het gas erop gehouden en een paar keer aangevlogen. Na ongeveer 5 minuten de landing ingezet, rustig vaart minderen en keurig op twee pootjes geland

let op met uitrollen, de vaart zit er nog goed in.
Tweede vlucht, zelfde accu. Nu sneller op het gas met alleen in de eerste seconde een tik rechts rudder bij, rijdt nu keurig rechtuit weg. Snel het achterwiel los en ook snel helemaal los op volgas. Volgas zo steil mogelijk klimmen is ongeveer 45 graden op een halflege 3S1500 30C accu. CoG is behoorlijk goed naar mijn idee, mag nog ietsje naar achteren, vooral als ik met grotere, zwaardere accu's ga vliegen. Weer een landingsparcours gevlogen, netjes recht boven het asfalt, iets gas minderen... SHIT! Let op met de landing van dit toestel dat je voldoende snelheid houdt, ik deed dat helaas niet en dat kostte me één van de twee bijgeleverde props en een schaafplek onderop de rechter vleugeltip. Van 40-50 cm hoogte op het asfalt geklapt - wat het landingsgestel prima aankan overigens - en daarna weer opgeveerd en voorover geslagen. Dat doe ik dus geen tweede keer

helaas geen reserve prop bij me dus na nog geen tien minuten vliegen weer terug naar huis.
belangrijkste dingen:
- enigzins tekort aan vermogen
- trekt naar links bij start (rechts rudder of bovenstaande rudder mod toepassen!)
- snel los en vliegt netjes
- enigzins gevoelig op ailerons
- hou voldoende snelheid bij landing
- rolt lang uit (10+ meter) op asfalt.
Al met al een leuk toestel voor het geld, vanavond eens kijken wat voor retracts daarin gaan. In ieder geval komt er een andere motor in, ik denk zelf aan deze (heb ik nog liggen):
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2217 16turn 1050kv 23A Outrunner
met een 10x6 2-blads prop, de laatste vierblads gebruik ik liever voor de sier. Niet dat het een slechte prop was (makkelijk te balanceren met een plakbandje) maar ze zijn een beetje prijzig