Hpi baja 5b SS

mrhpibaja, heb jij al veel veranderd aan de baja of is het nog standaard;)

Mijn baja is nog zo goed als origineel, kheb hem dan ook nog niet zo lang (november). het enige dat ik veranderd heb zijn: voor en achterlichtjes, zo een koelingsding in het tandwielklokje, achterbanden en een windowset ( zie foto's).

Mijn baja is nog zo goed als origineel, kheb hem dan ook nog niet zo lang (november). het enige dat ik veranderd heb zijn: voor en achterlichtjes, zo een koelingsding in het tandwielklokje, achterbanden en een windowset ( zie foto's).
dan moet het nog beginnen met het tunen.:)

ik bestel toch liever mijn baja bij RC-Design.
dit alleen al omwille van de garantie en service.
ok dat een mens dan wat meer betaald maar wat als er bv vroegtijdig iets stuk gaat of niet goed functioneert.
Dan mag je alles weer naar het buitenland sturen, zit je met verzendkosten en ben je hem langdurig kwijt !
Voor onderdelen zou ik ook best wel eens in het buitenland bestellen tenminste als je er dan echt zwaar voordeel uithaalt.
Een brood koopt men toch ook lokaal omwille van de vriendelijke bediening?
en zoals eerdere aangegeven, hij heeft werkelijk (bijna) alles in stock wat met bigscale te maken heeft.
een zeer vriendelijke gast die zelfs voor herstellingen geen werkuren maar alleen de onderdelen aanrekent, als dat geen service is !
een eerlijke mens zoals er maar weinig meer rondlopen ;-)

Dat garantie had ik ook niet verwacht....
Maar toch denk ik dat, als je een probleem hebt met bijv. uitlaat, je goedkoper uitbent om een uitlaatje te kopen, dan 300 extra voor die baja
maar in uw geval zal ik idd voor rc design gaan

als je koopt bij een een winkel en je hebt een probleem dan ga je toch gewoon terug :-)
ja dat klopt, maar als het bijvoorbeeld na een weekje of twee zo is.
Kijk ik kan me voorstellen dat je bij het eerste rukje aan de trekstarter je merkt dat hij de krukas niet meeneemt, terug gaat naar de winkel, dat zou ik ook doen.
Maar wat als het na 2 weken gebeurt?

dan ga je ook gewoon terug beste Bart, zelfs na 5 - 6- 10 weken....,
als dit een fabrieks "technische" oorzaak is herstellen winkeliers dit met plezier binnen de garantie periode.
Dat is nou het voordeel vn in een winkel te kopen.
Vele mensen kopen online vanuit het buitenland, dan moet je het er wel bij nemen dat je dan niet retour kan zenden omdat het stuk gaat.
De meeste online shops verkopen alleen maar en doen geen herstellingen, daar schuilt nou net het grote prijsverschil bij sommigen.
Als HPI op hun site vermelding geeft van bv 1064$ voor een baja B 2.0 en je vindt deze in Duitsland aan enkele honderden Euro's goedkoper dan moet jij zelf maar bepalen waar je gaat kopen,
Iedereen moet maar uitmaken voor zichzelf waar ze kopen en aan welk bedrag, ik kies echter voor zekerheid, betaal misschien wat meer maar weet de weg waarnaartoe als er iets scheelt.

dan ga je ook gewoon terug beste Bart, zelfs na 5 - 6- 10 weken....,
als dit een fabrieks "technische" oorzaak is herstellen winkeliers dit met plezier binnen de garantie periode.
Dat is nou het voordeel vn in een winkel te kopen.
Vele mensen kopen online vanuit het buitenland, dan moet je het er wel bij nemen dat je dan niet retour kan zenden omdat het stuk gaat.
De meeste online shops verkopen alleen maar en doen geen herstellingen, daar schuilt nou net het grote prijsverschil bij sommigen.
Als HPI op hun site vermelding geeft van bv 1064$ voor een baja B 2.0 en je vindt deze in Duitsland aan enkele honderden Euro's goedkoper dan moet jij zelf maar bepalen waar je gaat kopen,
Iedereen moet maar uitmaken voor zichzelf waar ze kopen en aan welk bedrag, ik kies echter voor zekerheid, betaal misschien wat meer maar weet de weg waarnaartoe als er iets scheelt.

Mocht ik nog een keer een nieuwe halen komt ie toch echt uit duistland hoor. :mrgreen: 300 euro verschil, da's een derde goedkoper.

Het prijsverschil, komt omdat ze per product een kleinere marge (winst) hebben, maar dit goed maken door meer producten te verkopen.
Of misschien hebben ze gewoon overstock , nou daar zou ik gelijk gebruik van maken.

Bijna elke computeronderdelen shop bijvoorbeeld hanteert hetzelfde principe . Ze hebben letterlijk maar een paar euro marge, op een product van honderden euro's .
Maar ook een paar euro marge, op een product van maar 20 euro .

En garantie, ik denk dat die garantie sowieso ONTZETTEND beperkt is, met een product als een hpi baja off road rag bak .
Fabrieksfouten komen eigenlijk niet voor. Zeker niet bij zo'n simpel product als een hpi baja .

Als het nou om een paar tientjes ging zou ik ook zeggen, liever bij de shop op de hoek, maar voor 1/3 prijsverschil, op 1050 euro ? Tsja ,

Mocht ik nog een keer een nieuwe halen komt ie toch echt uit duistland hoor. :mrgreen: 300 euro verschil, da's een derde goedkoper.

Het prijsverschil, komt omdat ze per product een kleinere marge (winst) hebben, maar dit goed maken door meer producten te verkopen.
Of misschien hebben ze gewoon overstock , nou daar zou ik gelijk gebruik van maken.

Bijna elke computeronderdelen shop bijvoorbeeld hanteert hetzelfde principe . Ze hebben letterlijk maar een paar euro marge, op een product van honderden euro's .
Maar ook een paar euro marge, op een product van maar 20 euro .

En garantie, ik denk dat die garantie sowieso ONTZETTEND beperkt is, met een product als een hpi baja off road rag bak .
Fabrieksfouten komen eigenlijk niet voor. Zeker niet bij zo'n simpel product als een hpi baja .

Als het nou om een paar tientjes ging zou ik ook zeggen, liever bij de shop op de hoek, maar voor 1/3 prijsverschil, op 1050 euro ? Tsja ,

Ja ik bedoelde ook al zoiets van: als je een keer flink hebt geragt op een veldje met misschien wel zand, kun je die garantie wel vergeten. Waarom zou een bedrijf nog garantie op een auto geven die al flink is aangepakt op ruig terrein

[mod]Heren, passen we wel op dat het geen winkelbespreking wordt?
Thnx,
Martin[/mod]

Na wat knip en stikwerk met hulp van men schoonmoeder zijn de socks gelukt. :-D

DSCN1369.jpg

DSCN1377.jpg

DSCN1389.jpg

DSCN1393.jpg

DSCN1394.jpg

Nu nog wat luchtfilterhoezen en trekstarterhoezen maken
DSCN1402.jpg

Meer foto's volgen nog :-)

Mooi gedaan.
Wat voor stof is dit? want ik heb ook nog shock socks nodig.
Ik wou ze gewoon gaan kopen maar mijn vader zegt altijd je moet zo veel mogelijk zelf proberen te maken en mijn oma is goed met stof een naaien.

Back