Hpi baja 5b SS

wat je ook nodig moet hebben is een killswitch.
zodat je de motor kan uitschakelen als hij ervan door wil gaan.

Mischien een stomme vraag, maar:
word een killswitch via de zender aangestuurd?
als wel, zou je deze dus moeten gebruiken voordat de auto ervan tussen gaat, toch? (dus eigenlijk als deze nog niet nodig is.)
Kan het helemaal verkeerd begrijpen hoor. (denk zelfs dat ik iets hier niet snap. :) )
is een failsafe niet voldoende? (bijv spektrum ontvanger)

Mooi gedaan.
Wat voor stof is dit? want ik heb ook nog shock socks nodig.
Ik wou ze gewoon gaan kopen maar mijn vader zegt altijd je moet zo veel mogelijk zelf proberen te maken en mijn oma is goed met stof een naaien.

Dit is dezelfde stof waar zwemkledij mee gemaakt wordt, die kan je zo in een stoffenwinkel gaan kopen. En deze stof kost echt niet veel geld.:)

Nu dat de reedschakelaartjes binnengekomen zijn kan ik ook starten aan de schakeling van de remlichten. :-)
Veel werk aan de winkel
Meer foto's volgen nog :-D

DSCN1416.jpg

Mischien een stomme vraag, maar:
word een killswitch via de zender aangestuurd?
als wel, zou je deze dus moeten gebruiken voordat de auto ervan tussen gaat, toch? (dus eigenlijk als deze nog niet nodig is.)
Kan het helemaal verkeerd begrijpen hoor. (denk zelfs dat ik iets hier niet snap. :) )
is een failsafe niet voldoende? (bijv spektrum ontvanger)

een failsave is niet aan te raden, als je servo doorbrand op volgas dan is hij weg met alle gevolgen van dien.
een killswitch wordt met de zender bediend
keuze uit een killswitch bestemd om met het derde kanaal te bedienen
RC Tuning Raalte
of als je een 2 kanaalszender hebt
RC Tuning Raalte

als de batterij losgekoppeld wordt dan valt de motor ook stil of als het signaal van de zender wegvalt dan ook.:)

Nou ja en nee..
Zeker niet voor elektra...

Ik heb mijn baja eens ermee schoonmaken met hogedruk spuiten in wasstaat van tankstation, zonder elektra en motor, baja word wel echt schoon van, maar je moet hem ook afdrogen ivm roestige boutje..

Anders koop je RVS boutje voor baja:p

Kijk deze: [URL="
- HPI Baja SS Fuelie 26s - Cleaning[/URL]
Is dit wel goed voor de auto vraag ik me af lol?
als je de hogedrukreiniger gebruikt dan neem je eerst de radiobox eruit en de kap eraf, de luchtfilter bescherm je ook beter af. daarna droogblazen met een compressor.

Laatst bewerkt door een moderator:
als je de hogedrukreiniger gebruikt dan neem je eerst de radiobox eruit en de kap eraf, de luchtfilter bescherm je ook beter af. daarna droogblazen met een compressor.
Je motor mag nat worden? behalve de elektronica, deze moet je er heelmaal vanaf halen?

Ten eerste is reinigen met hoge druk wel...euh.....een beetje direct en .....euh...heel krachtig
Als je dan toch besluit om het te doen....
motor best niet nat maken, indien mogelijk demonteren
als je inventief genoeg bent kan je altijd zelf proberen er een soort plastiek zak -bescherming rond maken alsook de electronica.
op die manier komt er alvast geen water bij.
hetzelfde geld uiteraard ook voor de filter die absoluut niet drijfnat mag raken.
reinigen met hoge druk is wel een snelle manier om het te doen, "less" niet de beste manier.
het blijft het beste om alles manueel te reinigen op de oude ambachtelijke manier.

Ten eerste is reinigen met hoge druk wel...euh.....een beetje direct en .....euh...heel krachtig
Als je dan toch besluit om het te doen....
motor best niet nat maken, indien mogelijk demonteren
als je inventief genoeg bent kan je altijd zelf proberen er een soort plastiek zak -bescherming rond maken alsook de electronica.
op die manier komt er alvast geen water bij.
hetzelfde geld uiteraard ook voor de filter die absoluut niet drijfnat mag raken.
reinigen met hoge druk is wel een snelle manier om het te doen, "less" niet de beste manier.
het blijft het beste om alles manueel te reinigen op de oude ambachtelijke manier.

Wat ik heel vaak mensen heb zien doen, is dat ze de uitlaat afdichten, luchtfilter eraf en venturi afdichten en ook nog de bougie eruit de dat gat afdichten.
Volgens hun moet het dan prima lukken, al heb ik er zelf niet veel vertrouwen in.

mrhpibaja, ik lees ook dat je dezelfde stof gaat gebruiken om filterhoes en trekstarterhoes te maken, is deze stof wel genoeg luchtdoorlatend?
de lucht die door de trekstarter gaat is om de motor te koelen en als die nie genoeg koelt dan heb je probs.
evenals de luchtfilterhoes, als de aangezogen lucht teveel belemmert wordt dan heb je vermogenverlies.
grts

mrhpibaja, ik lees ook dat je dezelfde stof gaat gebruiken om filterhoes en trekstarterhoes te maken, is deze stof wel genoeg luchtdoorlatend?
de lucht die door de trekstarter gaat is om de motor te koelen en als die nie genoeg koelt dan heb je probs.
evenals de luchtfilterhoes, als de aangezogen lucht teveel belemmert wordt dan heb je vermogenverlies.
grts

Op de luchtfilter heb ik al een lange tijd zo een hoes zitten en kheb daar tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Maar kzal dit wel in het oog houden.

Ivm de trekstarter weet ik niet of het ook zo zal zijn, maar als ik de temperatuur van de motor af en toe es controleer tijdens het rijden zal ik ook rap merken of die niet genoeg afkoeld. tzal dus afwachten worden.

Die trekstarterhoes zal ik momenteel bevestigen met zelfklevende verlcro, wat ik wel niet weet is of die zal blijven hangen na wat rijden in het zand. Mocht et zijn dat de motor te weinig koeling heeft kan ik die hoes dan snel en gemakkelijk eraf halen.

Back