Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En toch blijf ik erbij, als ik toch 1000 piek moet uitgeven aan een nwe wagen, nam ik weer een kloon, bouwde deze geheel van alu op, en hou nog centen in mijn zak
Dan heb ik een tank die veel beter is dan een HPI, en ben nagenoeg net zoveel kwijt.
![]()
Allereerst zit er op een HPI geen Zenoah, maar een CY.Ook HPI heeft slechte punten.. heel veel zelfs, maar dat nemen we voor lief want het is HPI... !!! De motoren zijn perfect... bullshit.. ik kan zo vertellen wat er mis met een Zenoah is...
als losers die aan broodroof doen en een kut wagen hebben gekocht...
Laat mensen toch fijn hun ding doen.... zij hebben lol... verpest dat niet.
Of zoals een maatje vroeger zo mooi zei: We lusten niet allemaal spruitjes.
Niemand durft met abidas schoenen te lopen, maar namaak baja's worden aangemoedigd??
Ik denk dat je hier de plank een beetje aan het mismeppen bent, als ik dit topic doorlees dan zie ik eigenlijk nergens dat neppers aangemoedigd worden, het enige wat ik terug kan vinden is dat er gezegd word dat je kan kopen wat het budget toelaat.
Het enigste merk dat aangemoedigd word op dit forum is met stip op nummer 1 HPI, en ga nou niet zeggen dat ik uit mijn nek l*l want het enige wat ik voorbij zie komen als mensen advies vragen over een kloon is "doe het nou niet ,koop een HPI of anders niks.)
Ik ga voortaan heeel hard FG roepen als iemand advies vraagt in dit topic ,want deze strijd is nog lang niet gestreden en neuzen zullen altijd verschillende richtingen opwijzen.
Ik lees en hoor overal erg vaak de mening van mensen dat je veel beter een rovan of iets gelijks kunt kopen als in dit geval een HPI. Ook lees ik dat de dealers adviseren om bij hun de namaak auto's te kopen met een aantal 'upgrades' zodat je er zogenaamd beter mee bent, als het origineel.
En wat ik aanmoedig is om het origineel te kopen.
Zo vind ik een FG ook een origineel. Gewoon een fabrikant die zelf ontwikkeld en op de markt brengt. Het gaat in dit topic dan toevallig over het merk HPI maar dit geld voor elk merk waar namaak autons van gebouwd worden. Als die er van FG ook zijn vallen die er ook onder en vind ik daar hetzelfde van als van de namaak van HPI, en dit zo schrijvende heb ik wel volgens mij wel eens gelezen dat er een namaak Marder op de markt is gebracht. Dat is dus kompleet hetzelfde als de namaak van HPI.
Dus roep vooral FG!
Wederom: onzin!En je kan voor 200 meer aan onderdelen je cloon net zo goed krijgen als een hpi.
Dit zegt helemaal, en helemaal niets over de 2e hands HPI, maar alles over de betreffende verkoper(s)!!Ik ben namelijk wezen kijken bij 4 stuks en ja hoor, rovan en king motor proberen te slijten als hpi en de volle mep vragen van 650 tot 8a900 euro .
Dus een 2de hands hpi is tegenwoordig ook geen optie meer ( tenzij je hpi centjes wil betalen voor een cloon) .
Ik ken er genoeg!En als laatste wil ik zeggen , wie hier kan nou eerlijk zeggen dat ze alleen maar originele hpi onderdelen op hun baja's hebben .
Weer een opmerking die niet waar is!Want in de winkels verkopen ze tegenwoordig ook alleen nog maar imitatie onderdelen
en als je echt hpi wil hebben dan moeten ze bestellen .
De belastingen in ons land zijn belachelijk hoog, evenals de accijnzen, dat weet jij ook deksels goed!Als je je in wil zetten voor de hobby en met name HPI, vraag dan bij merit racing waarom hun prijzen 40% tot 50% hoger liggen dan in andere landen!
En zijn ze dus niet zo heel veel duurder als in the states, waar DDM ze aanbied voor 889 dollars wat 701 euro is. 90 euro is veel geld maar toch maar zo'n 12% duurder en geen 40 tot 50%.