Hpi Trophy 3.5

• Topicstarter Topicstarter Moncky
  • Startdatum Startdatum
Ik weet niet wat nieuwe kost maar als je iemand met een draaibank kent zou je er een busje (met randje van binnenuit) in kunnen persen met vers M4 schroefdraad. Ook zoud je de boel kunnen dichtsolderen met speciaal aluminium soldeer en weer een vers gat kunnen boren en tappen.

Thx voor alle reacties, ik zal nog maar is even goed nadenken van wat ik zal gaan doen.
Ik denk dat het toch nieuwe kopen wordt.

mvg

Heb even snel bij pk gekeken maar ik vind 77 euries toch een beetje erg veel voor dat.
Dus die haal ik zeker niet.
Maar toch bedankt

Ik heb even gekeken, ik denk dat je van binnen uit een M3 boutje met een verzonken kop in kunt plaatsen en zo met een M3 borgmoertje aan je C-hub monterrt en als je het gat iets uitboort naar 4mm kan je ook een M4 bout plaatsen maar ik vrees dat je het moertje er dan niet goed op krijgt.

Maar ja, als die originele blokken maar een paar euro kosten zou ik ook niet moeilijk doen.....

Nog ff een vraagje

Ik vind dat mijn trophy te laag staat.
Ik heb de veren al in een andere gat bij mijn front shock tower gedaan en ook back. Maar nog steeds vind ik hem laag.

Wat kan ik hieraan doen?
andere veren?
grotere wielen(monstertruck wielen:P)??

Als het goed is heb je vulringen om de veren op de dempers iets verder op te spannen.

oke, ik zal er naar kijken.

Maar ik heb ook nog ergens, pas geleden hier op mbf een foto gezien dat iemand een stukje benzine slang ofzo om die metalen staaf in zijn vering had gedaan.
Is dat ook een mogelijkheid voor dat als die neerkomt dat hij niet te ver doorzakt?

Yep, dat zie je vaker, een stukje slang of een paar van die servo-montagerubbertjes werken als een verende eindstop, zorg wel dat ze gelijk in lengte zijn. Er zijn ook mensen die er een strak kort veertje plaatsen zodat de 2e deel van de veerweg stugger wordt.

@schots en scheef
Ik weet niet waar ze dat voor gebruiken maar het ziet er bijna net zo groot uit als mijn hele vering.
En ik heb nu net ff een beetje gegoogled maar ik kan ook niet echt vinden hoe je die dingen moet gebruiken en waarvoor.
Maar toch bedankt.

@roelof
Ik ga het volgende week denk ik eventjes proberen met een stukjes benzine slang.

mvg

Ik weet niet of je je arm al hebt gerepareerd maar je kunt het op roelofs manier doen.
Maar het kan ook door een blindmoer er in te drukken.

@schots en scheef
Ik weet niet waar ze dat voor gebruiken maar het ziet er bijna net zo groot uit als mijn hele vering.
En ik heb nu net ff een beetje gegoogled maar ik kan ook niet echt vinden hoe je die dingen moet gebruiken en waarvoor.
Maar toch bedankt.

@roelof
Ik ga het volgende week denk ik eventjes proberen met een stukjes benzine slang.

mvg

GS Storm/ Cl1. Zijn hoezen die aan de standaard schokbreker kunt vastmaken en beschermen de rubbers.

okee,
Ik weet nu wat het is maar het is niet wat ik bedoelde.

en @ RCKJ

het is al opgelost.
me vader heeft hem eerst uitgeboord tot m5 en daarna helicoil ingedraaid met aan de binnenkant m4:P

Hoe krijg ik eigenlijk mijn voor veren eruit??
ik heb de bovenkant nu los, maar onder zit vast.
ik heb wel een schroefje los gedraaid daar onder.

ik heb bij de manual gekeken maar daar staat dat die gewoon met dat ene schroefje vast zit.
moet ik ze er dan gwn uitrekken? ik heb het niet geprobeerd in iedergeval voor het geval dat ik hem stuk maak.

En ik ben ledjes aant inbouwen:p
ze zijn bijna klaar ook.

Aan de onderkant van je schokbreker zit een zwart kapje waar je veer op steunt, deze omhoog schuiven en dan kan hij eraf. Hierna is je veer los.

Back