Hpi Trophy 3.5

• Topicstarter Topicstarter Moncky
  • Startdatum Startdatum
ppppppffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Ik moest weer met mijn stomme kop naar de skatebaan........
het ging goed totdat ik iets ging proberen dat ik eigenlijk niet had moeten doen.
maar goed

schade:
2/3 van bovenste koelrib afgebroken. (hij was ervoor al een stukje gebogen. geen idee waarom)

een nieuwe kost +/- 45 euro
en dat vind ik nogal duur voor dat.

Kan ik er zo gewoon mee doorrijden als die niet te heet word.
en als die te heet word, kan ik hem dan niet gwn iets rjiker zetten waardoor die minder heet gaat worden??

byebye

In principe is dat helemaal niet zo'n probleem. Als er maar verder niets is verbogen is waardoor bv. de koelkop kan gaan lekker. Maar dat merk je gauw genoeg.

ik twijfel nog tussen 3 auto's:
traxxas jato 3.3
hpi trophy 3.5
of hpi pulse 4.6
welke vinden jullie de beste voor iemand zonder ervaring met nitro auto's ?

Waarom geen Hpi Trophy 4.6 aan je lijst toegevoegd? Deze heb ik zelf gehad en vond ik een wereld auto. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik deze verkocht heb.

De Jato vind ik ook wel wreed. Een echte sneheidsmonster is dat.

Waarom geen Hpi Trophy 4.6 aan je lijst toegevoegd? Deze heb ik zelf gehad en vond ik een wereld auto. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik deze verkocht heb.

De Jato vind ik ook wel wreed. Een echte sneheidsmonster is dat.
is de trophy 4.6 ook waterdicht want voor mij is dat best belangrijk.
ik weet dat de pulse niet waterdicht is maar dat lijkt me ook gewoon een leuke auto. en ik kijk ook naar de prijs want de pulse is alleen als ik veel geld bij elkaar krijg. als ik minder geld bij elkaar krijg dan koop ik de trophy 3.5 en spaar ik verder voor een andere motor met wat meer kracht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Met mijn Bullet (die nog meer open is dan de Trophy) heb ik echt in modder en regen gereden. Dat ding doet het nog steeds perfect (motorisch)

Zowel de Trophy 3.5 als de Pulse zijn goede buggy's als je twijfelt tussen die twee, dan zou ik persoonlijk eerder voor de pulse gaan. Ook heb je voor die 80 euro verschil tussen de twee geen nieuwe 4.6 motor.

Zelf heb ik een Trophy truggy 4.6, erg goede stevige auto. Weinig/geen problemen mee na het vervangen van de plastic draagarmhouder voor.

En waarom wil je precies een waterdichte ? Zolang je niet door grote plassen water rijdt zal je geen problemen hebben.

Zowel de Trophy 3.5 als de Pulse zijn goede buggy's als je twijfelt tussen die twee, dan zou ik persoonlijk eerder voor de pulse gaan. Ook heb je voor die 80 euro verschil tussen de twee geen nieuwe 4.6 motor.

Zelf heb ik een Trophy truggy 4.6, erg goede stevige auto. Weinig/geen problemen mee na het vervangen van de plastic draagarmhouder voor.

En waarom wil je precies een waterdichte ? Zolang je niet door grote plassen water rijdt zal je geen problemen hebben.

ik ben bezig met prijzen op te hale van mijn dealer dus nog effe gedult en dan kan ik kiezen.

ik kan de trophy nieuw krijge voor 379 en de pulse voor 449 is deze de 70 euro meer waard ?

Als je van plan bent om anders in de Trophy op korte termijn al een nieuwe motor te zetten. Dan zou ik zeggen van wel.

Wil je nu minder geld uitgeven, dan zou ik voor de Trophy gaan en de motor eerst op rijden. De buggy heeft met de 3.5 cc motor power zat en is een erg goede keus.

ik denk dat ik eerder de pulse ga kopen ik vindt hem iets mooier

Ik wou laatst mijn trophy weer eens starten maar het lukte niet.

gloeier is vol
2 gloeipluggen geprobeerd waarvan 1 nieuwe
nitro is nog maar een maandje of 2 oud

voorverwarmen met föhn geprobeerd, ook niks.

Het lijkt wel alsof die geen compressie meer heeft.
Ik kan hem niet aan de trekstarter optillen in iedergeval. de achterwielen komen wel van de grond maar hij komt niet helemaal omhoog.

Ook kan ik met mijn vinger het wieltje waar je een startbox tegenaan zet met de hand doordraaien.
Dan voel ik wel weerstand maar het is mogelijk.

kan het door het weer komen? ik denk het niet.

Ik denk dat het eerder komt omdat die een keer hard onderste boven is geland en iets zo heeft verbogen waardoor er lucht bij komt of verliest.

thx

Ik wou laatst mijn trophy weer eens starten maar het lukte niet.

gloeier is vol
2 gloeipluggen geprobeerd waarvan 1 nieuwe
nitro is nog maar een maandje of 2 oud

voorverwarmen met föhn geprobeerd, ook niks.

Het lijkt wel alsof die geen compressie meer heeft.
Ik kan hem niet aan de trekstarter optillen in iedergeval. de achterwielen komen wel van de grond maar hij komt niet helemaal omhoog.

Ook kan ik met mijn vinger het wieltje waar je een startbox tegenaan zet met de hand doordraaien.
Dan voel ik wel weerstand maar het is mogelijk.

kan het door het weer komen? ik denk het niet.

Ik denk dat het eerder komt omdat die een keer hard onderste boven is geland en iets zo heeft verbogen waardoor er lucht bij komt of verliest.

thx

Ik denk dat vooral de laatste zin die je schrijft wijst naar het probleem.
Ik denk ook aan een compressie probleem. Dat kan zoals je zelf schrijft, veroorzaakt worden door een koelkop die niet goed vast zit en/of scheef staat.

Controleer de 4 boutjes eens waar de kop mee vast zit, en kijk eens goed of de kop nog wel recht is.

Als die een tijdje stil heeft gestaan zou ik de carburateur eens even goed doorspoelen. Sommige oliën drogen op en blokkeren zo een verdere brandstof toevoer.

Bedankt u allen.

ik heb pas na twee weken weer even tijd om te testen.
ik zal het wel laten weten.

en als het motortje toch dood is.....:P
is de gm nitro bull .28 te veel van het goede voor een beetje bashen?

Ondat ik een startbox wil gaan gebruiken, en de trekstarter wil verwijderen zoek ik een blinde backplate.

Ik kan op internet niets vinden voor de .21 van HPI / Force

Ik merkte dat de stuurservo van de Trophy zich wat vreemd gedroeg.

Het naar links sturen gaat zonder problemen. Ik merk echt dat als ik naar rechts stuur en de vervolgens terug ga naar rechtuit dat de servo hapert met het terug gaan naar 0 uitslag.

Als ik van maximaal van links naar rechts stuur geeft hij deze hapering niet.

Ik gebruik een 6V humppack. (het probleem is er bij meerdere packs, zowel 4,8 en 6 volt.)

Ik heb een video bijgevoegd om te laten zien wat ik bedoel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back