HPI WR8 flux rally topic

banden

hallo ik heb de wr8 flux ook maar hoe kun je zien wat voor banden het zijn of het off road banden zijn of off road red compound ik zie weinig tot geen verschil maar jullie mischien wel !:help:
all rounders : HPI 107870
Die heb ik eronder vanaf het begin aan, goede grip op los zand, gladde ondergrond en asfalt , Ruben heeft ze ook alleen dan de Red Compound 107977

107870

107977

Red compound schijnt zachter te zijn dan de standaard....

nog even een algemene slijtage update in mijn review :

[post53]

verschil van oud (links) en nieuw , na circa 65 lipo packs 2S op asfalt, klinkers , los zand , betonplaat.
(geschat op de helft van het profiel tov nieuwe banden)





 
Laatst bewerkt door een moderator:
binnenkort worden ze met deze body's geleverd:

61312_665123723550823_1802804945_n.jpg
 
Ik heb zelf ook de wr8. Ik wil de standaard shocks vervangen voor proline, weet iemand of dit past?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb deze auto en het is vlees nog vis.

Het is zonder mods geen off-road auto, niet eens een "beetje" offroad. Zodra je met deze auto de drek in gaat beginnen de problemen.

Dan zou je denken, het is een on-road auto, toch? Nou.. On-road is de handling niet goed genoeg om hem hard over eencircuit te kunnen jagen zonder het dakje van je kapje asfalt uitslag te geven.

Dan blijft drifter over, en dat is ie, ondanks de ken block kap en wielen, ook bij lange na niet.

Deze auto is vooral vanalles "net niet" en niets "wel".

Om die reden is het ook geen hardlopende auto en ik verwacht dat hij binnenkort uit het assortiment zal verdwijnen.

Ik vind die nieuwe ken block kap zeker mooi, maar als de auto waar hij op gaat niet voldoet dan is het niets meer dan nog een laatste ruk gevenaan de teugels van een dood paard dat nooit meer van de grond zal komen.
 
Het is rally...
Da's idd een beetje van alles.

Zaak is begrijpen waar zo'n platform in kan uitblinken en waar niet.

Ik heb een DRX - iets groter- en begrijp wel wat je bedoelt, maar als rally wagen doet de DRX wat ik verwacht, dat geldt ook voor de kleinere variant, de XV01 die ook prima als rally fungeert. Voordeel van de DRX is dat deze door zijn schaal weer wat meer ruimte heeft voor obstakels.

Het zijn nu eenmaal geen buggies, truggies of short course wagens.
Het zijn ook geen pure on roads.

Dan mogen sommige mensen zeggen dat het chassis bijvoorbeeld een buggy basis heeft, dan nog is dat geen garantie.

Voor een schaal rally is er niets mis mee, wil je een all round rc, dan loop je tegen beperkingen en kan je beter een 1/8 buggy of 1/10 SC kopen.
 
ik heb deze auto en het is vlees nog vis.

Het is zonder mods geen off-road auto, niet eens een "beetje" offroad. Zodra je met deze auto de drek in gaat beginnen de problemen.

Dan zou je denken, het is een on-road auto, toch? Nou.. On-road is de handling niet goed genoeg om hem hard over eencircuit te kunnen jagen zonder het dakje van je kapje asfalt uitslag te geven.

Dan blijft drifter over, en dat is ie, ondanks de ken block kap en wielen, ook bij lange na niet.

Deze auto is vooral vanalles "net niet" en niets "wel".

Om die reden is het ook geen hardlopende auto en ik verwacht dat hij binnenkort uit het assortiment zal verdwijnen.

Ik vind die nieuwe ken block kap zeker mooi, maar als de auto waar hij op gaat niet voldoet dan is het niets meer dan nog een laatste ruk gevenaan de teugels van een dood paard dat nooit meer van de grond zal komen.
Zo te lezen gaat hij binnenkort in de te-koop sectie staan;)
Ik ben er erg tevreden mee.
Hij doet voor mij nou net alles wat de onroad en buggy's niet doen, lekker hard scheuren over oneffen ondergronden (klinkers en grof asfalt).
laatst op het strand gereden, super powerdrifts, wel een beetje roest na afloop:(
 
RcRallyCup

Goedemorgen,

alleen maar bashen met je WR8, nee toch ???


jullie kunnen met je HPI WR8 a.s. zondag 9 maart tijdens de RcRallyCup bij HFCC in Den Haag, in de Unlimited klasse mee racen/rallyen..

Inschrijven kan tot 22:00,

kijk voor info op het RcRallyCup topic,

greetz...:)
 
Hallo,

gisteren men nieuwe WR8 Flux binnen gekregen en vandaag 2 packs gaan inrijden.
De auto rijdt echt wel super, veel fun reeds uit de doos, ik kijk er naar uit om mee te rijden en af te stellen.
Alleen vind ik het zonde dat ze er een goedkopere zender/ontvanger combinatie ingestoken hebben. Nog eens geen EPA op men zender en bijgevolg krijg ik hem ook niet gebonden met de (betere) zender van men Bullet Flux maar is niets wat nietr verholpen kan worden. :p

Hieronder een paar foto's na de rit ;)

full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net nog een beetje gaan rijden op aarde/gravel en wat een plezier weeral. :grin:

Ook een paar upgrades om te doen:
de HPI TF-40 zender heeft geen geheugen vr 2 ontvangers dus ga ik men Spektrum DX3 gebruiken die heeft het wel en dan heb ik 1 zender vr men auto's zonder elke keer te hoeven 'binden'.
De Spektrum ontvanger heb ik ondertussen en nu nog wachten tot men Savox stuur servo binnen is dan kan ik beide in 1 keer vervangen. :cool:
 
Nieuwe Spektrum ontvanger gestoken zodat ik mijn Spektrum DX kan gebruiken en ook een nieuw servo en dat rijd al stukken beter. :D

Voor het servo heb ik een compacte Savox gestoken en ben tot nu echt tevreden van de kwaliteit.

Volgend werkje op de planning zijn de veren vervangen door regelbare/stevigere exemplaren maar eerst moet ik men Bullet herstellen. :(

full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top