Hulp bij bouwen quadcopter

• Topicstarter Topicstarter bartlovepuch
  • Startdatum Startdatum
Een paar eerste opmerkingen:

Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
Deze bevat 3 gyroscopen en 3 accelorometers.
Hierdoor houd hij de quadrocopter perfect stabiel, kan hij de automatische hoogtebehoudfunctie regelen en stuurt hij de motoren goed aan.

Voor altitude hold heb je een barometer nodig. Dat heeft dit bord niet, dus je hebt alleen autolevel.

Slow Fly Electric Prop 11x4.7SF RH Rotation (4 pc)
Slow Fly Electric Prop 11x4.7SF LH Rotation (4 pc)

Bestel er maar een paar extra, want je gaat er zeker een aantal slopen als je gaat leren vliegen.

Turnigy Pure-Silicone Wire 14AWG (1mtr) RED
Alleen maar rood? Ik zou er ook een metertje zwart bijnemen. En wat krimpkous. Verder heb je nog een powerdistribution bordje nodig.

Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories

Heb je hier een voeding voor?

Verzendkosten $35.85
Totaal $ $231.31
Wisselkoers 0,76
Totaal € €175.80

Houd er rekening mee dat je te maken kunt krijgen met douanerechten en BTW. Als je pech hebt en je pakketje(s) worden gecontroleerd, kan het eindbedrag zomaar 25% hoger uitvallen.

op zich een mooi lijstje zo! netjes uitgelegd wat waarvoor is.

de aanmerkingen van micropuller zijn zeker goede punten! check dat nog even.
voor de lader zou je een computervoeding kunnen ombouwen, maar je moet dan wel wat verstand hebben van electronica.

er zijn ook laders met ingebouwde voeding zoals de Imax B6AC.

om de KK2 op de ontvanger aan te sluiten heb je ook nog draden nodig. de zogenaamde Male-Male servo wires.

voor een KK2 heb je 5 kanalen nodig, dan kan je autolevel aan en uit zetten met een schakelaar op de zender. maar jullie hebben een 6 kanaals zender dus dat gaat helemaal goed komen!

Even een sidenote.

Ik zie dat je misschien carbonplaat wilt gaan bewerken? Denk er dan aan dat carbon van het zelfde spul is gemaakt als diamant. Dus bewerken kan, maar je zult met redelijke kwaliteit boortjes/ zaagjes aan de gang moeten (minimaal hss, diamant coating is beter).

Spul is gewoon te krijgen bij de bouwmarkt, maar kost ietsje meer.

EDIT: Ik heb gelezen dat de dremel doorslijpschijven heeft die het erg goed doen... nooit zelf geprobeerd.

Even een sidenote.

Ik zie dat je misschien carbonplaat wilt gaan bewerken? Denk er dan aan dat carbon van het zelfde spul is gemaakt als diamant. Dus bewerken kan, maar je zult met redelijke kwaliteit boortjes/ zaagjes aan de gang moeten (minimaal hss, diamant coating is beter).

Spul is gewoon te krijgen bij de bouwmarkt, maar kost ietsje meer.

EDIT: Ik heb gelezen dat de dremel doorslijpschijven heeft die het erg goed doen... nooit zelf geprobeerd.

We hebben eens even gezocht naar prijzen van carbon platen en buizen, maar dit is toch best een duur grapje, een compleet frame kwam neer op een eurootje of 60-70.
buizen | eBay
plaat | eBay
We hebben ook een prijsopgaaf gedaan voor aluminium u-framepjes, maar daar hebben we nog geen reactie op. Ik weet niet of die toevallig gewoon bij de bouwmarkt te krijgen zijn?
op zich een mooi lijstje zo! netjes uitgelegd wat waarvoor is.
voor de lader zou je een computervoeding kunnen ombouwen, maar je moet dan wel wat verstand hebben van electronica.

er zijn ook laders met ingebouwde voeding zoals de Imax B6AC.

om de KK2 op de ontvanger aan te sluiten heb je ook nog draden nodig. de zogenaamde Male-Male servo wires.

voor een KK2 heb je 5 kanalen nodig, dan kan je autolevel aan en uit zetten met een schakelaar op de zender. maar jullie hebben een 6 kanaals zender dus dat gaat helemaal goed komen!
Die draden moeten dan ook even op het lijstje, want anders moeten we gaan klooien met draadjes prikken of solderen ofzo :S?
Bedankt voor de tip van die lader, bij nader inzien is het verbouwen van een computervoeding leuk voor een ander project ofzo, maar niet hierbij:P
Een paar eerste opmerkingen:

Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board

Voor altitude hold heb je een barometer nodig. Dat heeft dit bord niet, dus je hebt alleen autolevel.
Hier hebben we over overlegd, en besloten dat dit hoogstwaarschijnlijk de beste bang/buck verhouding is

Slow Fly Electric Prop 11x4.7SF RH Rotation (4 pc)
Slow Fly Electric Prop 11x4.7SF LH Rotation (4 pc)
Bestel er maar een paar extra, want je gaat er zeker een aantal slopen als je gaat leren vliegen.
Oeps, hadden er ook een aantal meer moeten zijn!

Verzendkosten $35.85
Totaal $ $231.31
Wisselkoers 0,76
Totaal € €175.80

Houd er rekening mee dat je te maken kunt krijgen met douanerechten en BTW. Als je pech hebt en je pakketje(s) worden gecontroleerd, kan het eindbedrag zomaar 25% hoger uitvallen.
Oké, houden we daar rekening mee
Heeft verder iemand nog enig idee over voor en of nadelen van bepaalde materialen, of een stof of vorm die we zeker mee moeten nemen in onze overweging?

Snap ik, ik wil alleen maar even waarschuwen dat je met een KK2 niet zomaar even wegvliegt (tenminste, niet zo makkelijk als met een bordje dat wel beschikt over altitude hold)

Ik snap dat het niet eenvoudig vliegen zal zijn, zoals bij alles: oefening baart kunst.
Ik heb thuis een Parrot Ar drone 2.0 en het vliegen hiermee is een peulenschil, kan een kind van 5 nog. Ik verwacht dat dit toch wel een heel stuk moeilijker vliegen zal zijn, tegen het niveau van leren eenwieleren aan? Of zit ik dan helemaal fout qua niveau?

Dutchcommando zei dit:

we wouden vanavond gaan bestellen, alleen kunnen deze niet vinden, heeft iemand een hobbyking linkje voor ons?

Groetjes

top:) die van 10cm word hem,
heb je die kabels verder nog ergens voor nodig, behalve voor het verbinden van de ontvanger en het kk bord?

Als je ze normaal gebruikt 1 per stekker plus min signaal...
Maar je kan ook 1 dwars zetten, dan pak je 3 signaal draden... en sla je dus de plus en min over. wat bij een multi prima kan. die plus en min pak je dan bij de ene andere weg..

Lees even dit bouw verslag, wellicht verduidelijkt dat wat...

63cm jakub frame quad:
project-kk-quad-copter-63cm-03-02-2011-nieuwe-uitdaging-op-komst

Je hebt 4 kanalen nodig minimaal...(soms idd 6)
Dus dan heb je of 4 stuks, of 2 stuks, waarvan je een overdwars zet... Lastig uit te leggen...
Beter kun je gewoon net zoveel halen, als je aan kanalen nodig hebt.. Wel het meest fool proof!
Meestal komen ze toch per 10.. bij hobby king heb je altijd genoeg ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
misschien een hele stomme vraag, maar uit hun verhaaltje en foto's wordt ik niet wijs uit het volgende: hoeveel kanalen worden door deze kabels ondersteund? Ik zie namelijk maar 3 kabeltjes lopen :hammer:

Dus als ik het goed begrijp moet ik of 6, óf 2 van die stekkers naast elkaar gebruiken?

nu had ik gisteren in een ander topic er een heel verhaal met foto's over neergekwakt.. maar kan hem zo snel niet vinden...:mad:

doen we het opnieuw..:rolleyes:

owkee..
de meeste simpele FC's hebben slechts 4 kanalen voor aansturing nodig, om een kabel bende tegen te gaan worden ze meestal met de draden geleverd die je op de foto ziet. de bruin/rood/oranje ligt erbij voor de ander kleur die geleverd te laten zien..
IMG_0234.jpg

in het voorbeeld nemen we de zwart/rood/witte kabel:
IMG_0235.jpg

met deze twee kabels sluiten we 4 kanalen aan.
eerst pakken we de kabel met aan beide kanten 1 steker en steken hem in het eerste kanaal van de ontvanger:
IMG_0236.jpg

daarna deze in het eerste kanaal van de controller:
IMG_0237.jpg

vervolgens pakken we het "rare kabeltje" met aan 1 kant 1 steker en aan de andere kant 3..
IMG_0238.jpg

de kant met 1 steker stop je overdwars naast de gene die je als eerste in de ontvanger had gedaan naast de witte kabel.
IMG_0239.jpg

IMG_0241.jpg

hierna gaan de 3 stekers in de FC:
IMG_0243.jpg

IMG_0247.jpg

of je kan natuurlijk 4 van dezelfde kabels die we als eerste gebruikte, gebruiken. maar dan word het druk met kabels..;)
zoals hier:
DSCF6367.jpg

als je meer kanalen hebt komen er steeds meer van die kabels naast elkaar.
om het netjes te houden met 7 kanalen kan je 1 zo een kabel met 1 steker aan beide kanten nemen en 2 met 1 aan de ene kant en 3 aan de andere kant.
maar het overzicht is een beetje weg zo...
ikzelf ben nogal fan van dupont kabels:
IMG_0248.jpg

IMG_0249.jpg

ze komen in strips, en je scheurd af wat je nodig hebt en sluit het overzichtelijk en duidelijk aan.
bijvoorbeeld hier 7 kanalen:
IMG_0250.jpg

IMG_0252.jpg

die kabels gebruik ik voor van alles en nog wat zoals het aansluiten van gps, sonar, bluetooth etc etc:
IMG_0196_zps1d5c7a7d.jpg

:)

En even voor de duidelijkheid (misschien onduidelijkheid, in dat geval vergeten).

Je hebt maar 1 keer een + en - signaal nodig. Deze bepalen de boven en ondergrens van het signaal, en zijn dus altijd constant.

De derde kabel (en bij de overig stekkers dus de enige kabel) is de signaal kabel. Deze wisselt en geeft een waarde door. Door die waarde te vergelijken met het domein (bereik) kun je dus berekenen wat voor procent je hebt.

voorbeeld:

- kabel = 0v
+ kabel = 10v
signaal (~) kabel = 2,3v

Dan heb je het dus over 23%

Door het domein (0 tot 10) te bepalen en dan een waarde daartussen aan te geven kan je iets met die waarde. Als je het domein niet kent zegt de waarde "2,3v" helemaal niets. Dat kan 2,3; 23; 230 % vermogen zijn, maar het kan ook 45% zijn...

Back