Hulp gevraagd bij ontwerp Heavy Hauler (Dragon krijgt kleur)

Alwin, Marco en Ruud,

Bedankt voor het aantwoord op mijn vraag over de Airco !

Hierkan ik wat mee, want ik was van plaan om er zelf 1 te maken, want de andere Airco die ik zag vond ik niet echt mooi !
En ja, waarom zou ik iets zelf maken, wat er al is, zeker voor die prijs is het niet interessant om de Airco zelf te maken !

Dan bedoel ik het zwaantje en de emblemen die op de foto van de positielampen staat. Of zou dat over de top zijn.[/QUOTE]

het zwaantje staadt er wijs zal ik zeker doen
voor de rest erg stoere truck

mvg bertus

Hoi Ruud,

Tijdje geleden dat ik nog gereageerd heb. Maar heb de bouw wel steeds blijven volgen (ook op het andere forum). Maar het is en blijft een super model.

Jan

Dan bedoel ik het zwaantje en de emblemen die op de foto van de positielampen staat. Of zou dat over de top zijn.

het zwaantje staadt er wijs zal ik zeker doen
voor de rest erg stoere truck

mvg bertus[/QUOTE]

Hoi Bertus,
ga eerdaags de extra's bestellen.

Heb van DeLorean het intenet adres waar dit alles in één aankoop te regelen valt.

DeLorean nog bedankt voor de internet link. :D

Hoi Ruud,

Tijdje geleden dat ik nog gereageerd heb. Maar heb de bouw wel steeds blijven volgen (ook op het andere forum). Maar het is en blijft een super model.

Jan

Hoi Jan,
dank je voor je compliment. :D

Doe nog steeds mijn best om er een super mooie truck van te maken.

Je ziet dat ik daar ook de nodige hulp bij krijg van de mede formgebruikers. Ben daar ook heel blij mee. :D

Even een kort update'tje.

Heb vandaag weer even, toch al gauw weer ruim 2 uurtjes lang, de airbrush te hand genomen en vast een paar vlammetjes op de sleeper gespoten. :lol:

Plaats de foto'tjes hiervan maar vast even dan krijgen jullie een beter beeld van wat nu eigelijk mijn bedoeling met de sleeper is.

Let wel, het spuitwerk aan de sleeper is nog niet klaar.
Het wit moet nog verder bijgespoten worden en ook moet het donkerblauw nog worden aangebracht.

Maar zoals geschreven, het gaat even om het idee. :)
xoqjap.jpg

3168ztt.jpg

Zo jullie zien heb ik de opmerking van Neonic een poosje geleden in mijn oren geknoopt en geprobeert de overgang tussen wit en de vlammen een stuk vloeiender te laten verlopen. :)

hallo ruud,

ik volg al een tijd de bouw van je (schitterende) truck .
kan niks anders zeggen dat dit toch wel een heel mooi project vind .
en het word er alsmaar beter op .
suc6 met de verdere afwerking doe zo verder echt prachtig hoe je die vlammen spuit.

Allemaal bedankt voor de complimenten. :D

Ja, het gaat er nu echt om spannen of ik jullie en mijn eigen eigen verwachtingen waar kan maken. :lol:

Heb even een spuitrust genomen tot het aankomende weekend.
Ga nu echt even de tijd nemen voor het afwerkende spuitenwerk van de sleeper.
Weet uit ervaring dat als ik dat niet doe, ik gegarandeerd spuitfouten ga maken.

Hoop dat jullie nog even een paar dagen geduld kunnen opbrengen, dan zal ik proberen aankomend weekend de sleeper af te werken.

Hoi allemaal,

Hier is even een lekker makertje :lol:

Ben weer druk bezig geweest met het spuiten van de truck vandaag.
2dhd8o6.jpg

Het geheel begint nu vorm en kleur te krijgen.

Heb besloten om de chroomlijsten lang de portieren e.d. op nieuw te bewerken.

Deze keer ga ik ze alleen niet spuiten maar ga nu Chrome Bare Metalfolie gebruiken. Dit staat toch iets mooier dan als het gespoten is.
Heb de portierlijst van de stuurcabine op de foto al met dit folie bewerkt.

Als ik even tijd heb, ga ik morgen verder met afwerken van de kappen.

Daarna zal er weer een fotoserie verschijnen. :D

Heb ook het voornemen om zelf een Texasbumper voor de truck te gaan maken.
Truck-freak heeft me aan materiaal geholpen om de bumper van een mooie chromelaag te voorzien, dus ga ik een poging wagen.
Mijn dank voor zijn hulp is zeer groot. :D

Moet alleen nog een mooi voorbeeld van een 18 inch Texasbumper van internet zien te plukken. :lol:

Hallo Ruud,

Mooi stukje Airbrusch spuitwerk hoor, SUPER !!

Waar ga jij de Texas bumper van maken ???

Je kan trouwens ook de Texasbumper van een aluminium plaat maken en heel mooi glimmend polijsten met Belgom en daarna met blanke lak spuiten !
Of gewoon ongelakt laten en 1x per jaar poetsen met Belgom.

Hallo Ruud,

Mooi stukje Airbrusch spuitwerk hoor, SUPER !!

Waar ga jij de Texas bumper van maken ???

Je kan trouwens ook de Texasbumper van een aluminium plaat maken en heel mooi glimmend polijsten met Belgom en daarna met blanke lak spuiten !
Of gewoon ongelakt laten en 1x per jaar poetsen met Belgom.

Hoi Piet,
dank je voor je compliment. :D

Ben helaas geen ster in het metaalbewerken, dus was van plan om de bumper van ABS te maken.

In het bewerken van ABS voel ik me een beetje beter op mijn plaats. ;)

Heb van Truck-freak de nodige spiegel/chroomfolie gekregen waar ik de bumper heel mooi mee af kan werken zodat het net een verchroomde bumper is.

Ben nu internet aan het uitkammen voor een mooi model 18 inch bumper.

Ik ben hier nogmaals.
Zeer mooie truck, buiten een puntje.

Ik lees wel alle topics maar geef normaal niet veel commentaar, enkel als ik iets zie dat verbeterd kan worden en zou kunnen bijdragen om met mooiere truck te eindigen.

Ik zou de "ramen" van de sleeper iets veranderen, mooi afronden ipv zo scherp te laten, dat zou volgens mij iets mooier bij de rest van de truck passen.

Buiten dat ben je goed op weg om er een winner van te maken.

szizhi.jpg

Hoi Beemerke,
bedankt voor je compliment en opmerking. :D

Zal even naar de "punten" van het onderste raam kijken.
Deze punten ontstaan doordat daar een kromming in het dak van de sleeper zit en het dak op die plaats weer omhoog komt.

Moet toch nog met de ramen aan de gang, komt een heeeeeel smalle chrome raamlijst langs van ongeveer ½ mm of 1 mm breedt.
Kan dan, als het geen problemen met het spuitwerk oplevert, gelijk de zaken aanpassen.

Back