Hallo Ruud,
We dwalen te veel af !!!
We moeten het weer over jou King Hauler hebben !!!
Oké Piet,

ntopic:
De vorige update sloot ik af met het melden dat ik met de koplampen aan de gang zou gaan.
Ben er mee bezig geweest, en heb het geweten ook. :lol:
Zijn heel mooie lampen, maar paste voor geen milimeter.
Als eerste de zaak eens onaangepast op de truck gemonteerd.
Stonden alle kanten op, behalve de goede kant.
Toen maar eens geprobeert of de 5mm led's van de koplampverlichting en de 3 mm led's voor de richtingaanwijzers er in paste.
Jammer, zonder aanpassing ging dat feest ook niet door.
Dus weer voldoende te doen om de zaak voor elkaar te krijgen.
Eerst maar eens begonnen om de gaten waar de led's in moeten komen pas te maken.
Links zijn de gaten naar 5½ mm op geboord, rechts zijn de orginele gaten.
Alle gaten heb ik met de hand opgeboord.
Het materiaal in de lamphouders was dusdanig zacht dat ik het niet met een boormachine aandrufde de gaten uit te boren.
Al met al ben ik toch wel een 1½ uurtje bezig geweest om de zes gaten op maat te krijgen.
Helaas heb ik geen foto'tje genomen van de richtingaanwijzer gaten. Vergeten.
Maar dit zijn dan de uitgeboorde koplampen.
Daarna heb ik de montagesteunen onderhanden genomen en zo bijgewerkt dat de lampen mooi recht naast de gril komen te zitten.
Wie nu zou denken oké, monteren en klaar is Kees, heeft het dus verkeerd gedacht. :lol:
Bij het plaatsen van de lampglaasje bleek dus dat deze ook niet paste en iets te groot waren.
Dus..... sleutelvijltje en schuurpapier er bij en daar gingen we weer. :lol:
Maar al met al was dit na ongeveer 1½ dag het eindresultaat.
Nu de koplampen er op gemonteerd zijn, begint de voorkant van de truck dacht ik aardig op een Peterbilt te lijken.
Jullie zullen op de voorgaande foto's al wel gezien hebben dat ik ondertussen ook al met het afplakken van de sleeper ben begonnen. :lol:
De plaatsen waar de ramen komen heb ik al afgeplakt.
In eerste instantie was het de bedoeling om het afplakken daarbij te laten en te beginnen met het wit spuiten van de voorzijde van de sleeper.
Maar toen ik de sleeper even op de truck had gezet om te kijken of alles goed zat, schoot me in een keer het idee van Mark, in het begin van dit topic, te binnen.
Dus nog maar even wat extra afplak werk verricht waarbij het volgende beeld ontstond.
Het idee achter dit alles is; waar het afplaktape zit blijft het zwart, en de rest wordt dan volgens het bedoelde kleurschema, wit - vlammen - donkerblauw, gespoten.
Zal dan alleen ook de stuurcabine wat bij moeten spuiten.
De brede band op de sleeper zal dan over de ramen van de stuurcabine doorgaan lopen.
Zit nu alleen een beetje te twijfelen of ik deze wijziging door zal voeren of niet.
Wat vinden jullie van deze aanpassing?
Ga waarschijnlijk volgend weekend pas aan het spuiten beginnen, dus laat rustig je mening weten.