Hulp gevraagd bij ontwerp Heavy Hauler (Dragon krijgt kleur)

wedico scharniert ook de "zware jongens vanger" aan de onderzijde op de bumper zelf.

vsb gebruikt een quick release systeem op hun bullbar doormiddel van de hele ondergrill los te bouten.

album_pic.php

Zo de basis-bumper is gebakken en wel uit de oven. :lol:

Dus tijd voor de beloofde plaatjes.

Eerst even een kijkje achter de bumper,
wvsb3r.jpg

en op de bovenkant.
35kloup.jpg

Het geheel weer aan de truck geplakt en dan is dit de nieuwe situatie en afmeting.
De totale hoogte van de bumper is nu 44mm.
hrwyyq.jpg

29vml5e.jpg

jturkn.jpg

Denk dat door het verminderen van de hoogte ten opzichte van de eerste poging, totaal 8 mm, de eventuele drempels en stoepranden al iets makkelijker te nemen zijn. :lol:

Ga nu eerst de basis-bumper eens afwerken, en daarna met de "zware jongens vanger" aan de gang.

Heb onder tussen ook al een ideetje hoe ik mss een scharnier achter de bumper kan maken waardoor de bumper eerst wat naar voren komt en zich daarna omhoog kan verplaatsen.

Hallo Ruud,

Nou Ruud, de bumber ziet er iets beter uit zo, iets meer bodemvrijheid !!

Nu de bumper heel fijn schuren met 2500 en daarna polijsten met Belgom, poetsen en nog eens poetsen !!

Zoals als al eens eerder beloofd in dit project, zal ik niet alleen het gelukt werk laten zien, maar ook de missers. :lol:

Het moest een keer echt goed fout in dit project, en vandaag was het dan zover. :(

Was lekker bezig om de bumper verder aan te passen en af te werken.

Had de gaten voor de verstralers in de bumper gemaakt, daar wou ik de lamphouders van de oude koplampen voor gebruiken.

2cys6xw.jpg

Ging allemaal lekker tot dat ik de zaak ging verlijmen met UHU Endfest 300.

De lijm aangebracht, en alles zat netjes op zijn plaats.

Dus maar weer even de hulp van de oven ingeroepen. Het hele spul even lekker op 180 graden laten bakken, en ja hoor:onweer::bad-words:, te hoge temperatuur.:rolleyes:

Met als resultaat een paar doorgebakken lamphouders. :lol:
2aeqidv.jpg

Daar valt dus echt niets meer aan te redden. :lol:

Zal vanavond wel even contact opnemen met Carl Seiler voor een setje nieuwe lamphouders. Dacht dat hij er nog een paar in de aanbieding had.;)

Ga dan nu maar vast beginnen met het ontwerpen en maken van de "zware jongens vanger" in afwachting van de nieuwe lamphouders.

Heel mooi werk Ruud vindt de bumper zeer goed passen op de truck. Snap alleen niet goed waarom de bumper zou moeten scharnieren zo laag hangt hij toch niet.

Groetjes Jan

Heel mooi werk Ruud vindt de bumper zeer goed passen op de truck. Snap alleen niet goed waarom de bumper zou moeten scharnieren zo laag hangt hij toch niet.

Groetjes Jan

Hoi Jan,
dank voor je compliment. :D

Ga denk ik ook niet verder om de bumper te kunnen laten scharnieren.
Is niet echt haalbaar en/of direct noodzakelijk.

Heb nog eens wat metingen uitgevoerd, en het blijkt dat de standaard bumper inclusief nummer platen vrijwel de zelfde hoogte heeft als de Texas bumper.

Denk dus niet dat de nieuwe bumper problemen op zal leveren tijdens het rijden.
Ik heb wel de bevestiging van de bumper aangepast.
Ipv een schroefverbinding heb ik hier nu ook een magneet verbinding met supermagneten toegepast.
Hierdoor heb ik geen schoeven zichtbaar op de voorkant van de bumper en blijft deze mooi strak.;)

In afwachting van de nieuwe lamphouders voor de bumper, zijn nu in bestelling, ben ik begonnen met het ontwerpen van de "zware jongens vanger". :lol:

Ben na de pechdag van de vorige keer nu weer eens lekker aan het knutsellen geweest.

Ben de hele dag bezig geweest om de vier hoofdsteunen van de "zware jongens vanger" uit te snijden.

Dit moest ik, omdat ik het juiste materiaal niet voor handen had, geen vier maar zestien keer uitsnijden, waarna ik steeds vier plaatjes op elkaar heb gelijmd om aan de juiste materiaal dikte te komen.
Maar een beetje werk vinden we niet erg, of niet Beemerke. :lol: (grapje)

Hier zijn de eerste foto's van een dagje huisvlijt. :)
2a5zxp4.jpg

bgurf7.jpg

35a953b.jpg

Nu de zaak weer afwerken en de dwarsstangen op maat maken er tussen zetten.
Het is de bedoeling dat er bij de koplampen 3 dwarsstangen, en voor de gril, 4 dwarsstangen komen zitten.

Ben nog aan het overwegen om aan de onderkant van de bumper ook nog een stang te maken.
Denk zelf dat dat het geheel net even helemaal af maakt.

Ziet er goed uit :)

De lamphouders waren precies lekker knapperig ;)
Hoe heb je de gaten voor de verstralers gemaakt? Die zien er goed uit.

En zolang we maar bezig blijven hé :p Ik ga een rolluik maken met zo'n brede platen maar eerst de handvatjes... eerste bijna klaar... krak, god*******, maar een beetje werk vinden we niet erg.
Eerst even mn materiaal dat door de kamer gevlogen is terug samenrapen en opnieuw beginnen.

Hoi Beemerke,
de gaten voor de verstralers in de bumper heb ik eerst op alle hoeken van de gaten met een 3mm boortje voorgeboord.
Daarna heb ik met een slijpschijfje op de boormachine het materiaal tussen de gaatjes doorgeslepen.
Nog even met een sleutelvijltje de scherpe kantjes weg gevijlt en de gaten zaten er in.

Kan het me helemaal voor stellen hoe dat bij jou ging met het eerste handvatje.;)
Zoiets had ik dus met de lamphouders.
Ik wist me nog net optijd te bedenken dat ik nog geen vliegbrevet had, anders was er ook wel wat door de kamer gevlogen. :lol:

Maar hoe zeggen ze dat wel eens, "uithuilen en opnieuw beginnen" :lol:

HEEEEEEL mooie gedaan Ruud !!!!!!

Ziet er echt heel gaaf uit, die wil je niet dichterbij in je binnenspiegel zien aankomen :)

Nog wat peilstokken aan de zijkant, 3 kentekenplaten er op en dan.. da karren maar !!

Hoi Frank,
bedankt voor je compliment. :D

De peilstokken komen er aan de zijkanten inderdaad ook nog op.
Heb ook het zwaantje voor op de gril in bestelling.
Met een beetje geluk komt die deze week binnen en kan ik de het volgende weekend beginnen met het afwerken van de bumper, gril en "zware jongens vanger".
Heb bij de middensteunen de zijkanten al geprobeert te bekleden met het materiaal dat je me hebt toegestuurd.

Ging perfect. :D
Ga dus straks de hele bumper en "zware jongens vanger" er mee bekleden.
Wordt dan echt een spiegeltje. :p

Hey Ruud,

Het bekleden van de folie kan op vlakke ( 1 kant ronde stukken ).
Kan dus niet zoals jij bedoeld in de hoeken van de bumper ( onderop ).
Die loopt bij 2 kanten geboden.
Ik wet niet hoe je dit wilt doen, misschien is het een idee om de onderkant van de bumper van een randj met verf te voorzien ???

Ik weet niet of dit mooi zal staan, maar is eventueel wel een idee..

Ik weet niet of je het folie kan oprekken door te verwarmen, anders ( mocht het verfen niet willen lukken / niet willen ).
Kan je het altijd nog wat Piet aangeeft met Belgom poetsen.
Dat werkt ook perfect,

Zou het poetsen met belgom eens proberen op een stukje.

Ik gebruik zelf BRASSO.
Zal woensdag eens naar Belgom gaan zoeken..

Hoi Frank,
heb tijdens het uitproberen van de stukjes folie, het folie eens goed bekeken en vergeleken met de Tamiya stickers.
Het lijkt mij vrij identiek materiaal.

Bij het plakken van de orginele Tamiya stickers maakte ik voorheen bij de schaal 1/10 modellen gebruik van een haardroger.
Door het sticker materiaal te verwarmen kon ik het net vouwen en vormen zoals ik wou.
Wil dat straks nog eens op een proefstukje gaan uitproberen of het met het spiegelfolie ook wil lukken.
Om de onderste rand te spuiten, ben ik eerlijk gezegt geen voorstander van.
Denk dat dat een beetje afbreuk doet aan het geheel en zal de bumper waarschijnlijk optisch wat verkleinen.

Anders moet ik inderdaad aan het poetsen. :p

Dacht trouwens dat Belgom en Brasso vrijwel het zelfde polijst middel is.
Hoop alleen dat ik de bumper daarmee op glans kan krijgen.
De bumper is namelijk gemaakt van gegalvaniseerd plaatmateriaal, dus geen aluminium.

Maar heb goede hoop dat het met jou stickermateriaal zal lukken.

Hallo Ruud,

Lamphouders zijn niet om op te eten hoor !!!, of wist je dat nog niet, ze zijn namelijk nogal taai en liggen zwaar op de maag, hahahahaha !!!

Maar wat heb je een moordend bouwtempo zeg !!
Het wordt wel een hele zware Bullbar zie ik, tenminste als ik kijk naar de staanders !!

Opmerking :
Belgom is niet het zelfde als Brasso hoor !!
Brasso is om koper te poetsen !
Belgom is speciaal om aluminium te polijsten !!! (een hele andere samenstelling)

Bare metal foil

Hallo Ruud

Voor de bumper zou ik,als ik jou was,bare metal foil.Glanzend chroom gebruiken.
Het is maar 0.012 m/m dik.Past zich aan elke vorm aan en is zelfklevend.Verkrijgbaar bij
modelbrouwers.30x15 cm 7.75 euro.Heel mooi spul.

Mvg Opa Wil

Hallo Ruud,

Lamphouders zijn niet om op te eten hoor !!!, of wist je dat nog niet, ze zijn namelijk nogal taai en liggen zwaar op de maag, hahahahaha !!!

Hoi Piet,
ben ik ondertussen al achter gekomen, ben er nog steeds een beetje onpasselijk van. :lol: (grapje)

Maar wat heb je een moordend bouwtempo zeg !!
Het wordt wel een hele zware Bullbar zie ik, tenminste als ik kijk naar de staanders !!

Ja ik heb even een tandje bijgezet met de bouw van de bumper.
Wil deze graag voor de meeting in t'Zand de 18e Oktober klaar hebben.
Het wordt inderdaad een heel imposante bullbar, zoals Frank het eerder al verwoorde, "die wil je niet dichterbij in je binnenspiegel zien aankomen" :smile:

Hier even een tussentijds foto'tje van de stand van zaken.
Kun je een beter idee krijgen van het geheel.
Heb de stangen onder de koplampen expres een beetje schuin gezet zodat het rechthoekige effect enigzins wordt doorbroken.
Ook komen er nog twee stangen onder langs de verstralers van de bumper om het geheel compleet te maken.

Daarna kan alles worden afgewerkt.
hv2ueu.jpg

Heb deze week jammer genoeg verder geen tijd om aan de truck te werken, dus zal even moeten wachten tot aankomend weekend.;)

Opmerking :
Belgom is niet het zelfde als Brasso hoor !!
Brasso is om koper te poetsen !
Belgom is speciaal om aluminium te polijsten !!! (een hele andere samenstelling)

Dank voor je korte uitleg. Wist dit niet, dacht echt dat je beide middellen voor alle twee de materialen kon gebruiken.
Zal daar dan zeker op letten als ik het spul nodig mocht hebben.;)

Back