Ik ga vandaag RC-varen, wie gaat er mee? (oftewel, het "vaarpool-topic")

Maar ja wij hebben euhhhhh niet veel:rolleyes:

België heeft niet veel?

België heeft meer regeringen dan Nederland.
Vier als ik goed tel: Vlaams, Waals, Hoofstedelijk en Federaal.

Meer officiële talen: Vlaams (nederlands) en Waals (frans-achtig)
(er gaan hier stemmen op dat Fries in Nederland ook status van officiële taal moet krijgen, ik spreek het zelf, maar een taal vind ik het niet.)

Heel veel publieke tv en radio omroepen voor alle gewesten. (Nederlands, Frans en Duitstalig)

Volgens mij, verhoudingsgewijs dan, meer inwoners.

Oké, Nederland heeft wel meer water, meer een grote mond en meer verkeerde zuinigheid dan België...

Maar om nou te zeggen Nederlander te willen zijn...
Ik zou liever "Belg te gast bij noorderburen" blijven.

Klaas, het fries is een eigen taal en in nederland een van de twee officiële bestuurstalen,met het onderscheid dat het Fries bestuurlijk alleen gebruikt mag worden in Friesland en alleen als het niet tot een te grote belasting van het bestuurlijk verkeer leidt (art. 2:7 Awb).

Verdere discussie's over wel of niet een taal en wanneer een taal zijn nog meer OT dan deze opmerking.

Bertus, ik schuif het door naar donderdag, dan is de kans op zon groter.
Net boodschappen gedaan, is niks om een tijd stil te zitten uit de zon.

Cafe praat

Een man is gestorven en gaat naar de hemel. Zodra hij voor de Poort staat, ziet hij ineens allemaal gigantische klokken achter hem staan.

Hij vraagt: "Wat doen al die klokken hier?"

Petrus antwoordt: "Dit zijn Leugen-klokken. Iedereen op aarde heeft er eentje. Elke keer dat je liegt, verschuiven de wijzers.

"Aha!" zegt de man. "Van wie is die klok dan?"

Petrus kijkt welke hij bedoelt. "Dat is
die van Moeder Theresa. De wijzers zijn nooit verschoven want ze heeft nog nooit gelogen.

” De man staat er versteld van. "En van wie is die klok?"

Petrus reageert met "Dat is de klok van Abraham Lincoln. De wijzers zijn twee keer verschoven, want hij heeft in zijn leven twee keer gelogen."

De man krabt eens aan zijn kin en denkt goed na.. "Waar is Mark Rutte's klok?" vraagt hij.

"Die staat in mijn kantoor" zegt Petrus "Ik gebruik hem als ventilator."

hallo iedereen.

brecht mussen komt vandaag bij mij thuis varen. wij hebben een grote vijver ong. 40x20. het is al leuk dat brecht komt natuurlijk. maar het liefst zouden wij (brecht en ik) willen hebben dat er meer komen!
je bent nu al welkom.
het adres is:
Zouteweg 2A
4417 NE Hansweert

groetjes Paul

Als je de volgende keer iets eerder zulke plannen bekend maakt, heb je kans dat anderen hun planning erop kunnen aanpassen en dat er dus meer vaarders gaan komen.

Veel plezier met varen in ieder geval.

hallo Paul

Als je het wat eerder had bekendgemaakt
Had ik mijn scheepje ingetuigt
Volgende keer beter
Er zit aan aan de zouteweg toch een fruitteler?

wie komt er donderdag 10-Januari varen?

ben daar ong rond half 2 tot 5 uur.
je bent welkom!!!

adres is Zouteweg 2A
4417 NE Hansweert

laat even weten wie er komt..

groetjes Paul

Back