Ik ga vandaag RC-varen, wie gaat er mee? (oftewel, het "vaarpool-topic")

Paul,

Ik vaar/zeil vlak bij mij thuis in 's-Hertogenbosch (Noorderplas). Maar een keer samen met anderen varen/zeilen vind ik ook leuk ondanks dat het een eindje verderop is.

Goed vaarweer,

Mario

Paul,

Ik heb een zeilboot (lengte 1,1 m kiel 0,4 m) en heb ruimte nodig. Minimaal de Noordervoorhaven of de Westerschelde.
Zijn daar mogelijkheden om daar met meer belangstellenden te varen?

mvg

Mario

Hallo Mario,

De westerschelde zou ver van blijven met een rc boot.
Of je moet een hele sterke motor er in plaatsen. De stroming is zeer sterk.
Paul uit schore zal dat ook weten. Mijn vraag aan jouw, vaar je ook wel eens op het paleiskwartier? Ik sta wel open om naar den bosch te komen.

Paleiskwartier 'sBosch

Jan,

De bak in het Paleiskwartier is 30-35 cm diep. Mijn kiel steekt 40 cm; dus zeil ik daar niet. Daarbij liggen er veel (bak-)stenen in.
Mijn zeilstek is de Noorderplas in 's-Hertogenbosch, 200 m van mijn huis, dus catering vlakbij. Noorderplas ca. 550x450 m, zie ook mijn filmpje op RC sailing Estelle 2012, V=1, 3m45s, YT - YouTube. Het is een soort overloopbekken. In de regel is het water zeer helder en schoon, geen kroos en kan je vele meters diep zien. Aan de beschoeide noordkant is ze ca. 110 cm diep, van het maaiveld naar het water is het daar ca. 80 cm. Kan je die afstand op een of andere manier niet overbruggen dan is er aan de westkant een boothelling van 10 graden. Parkeermogelijkheden; 100-200 m van het water. Afslag 's-Hertogenbosch Noord en je bent er.

Waar vaar jij mee?

Goed vaarweer,

Mario

Hallo Mario,
Kunnen we op de Noorderplas dan niet een keer varen ? Ik kom graag naar den Bosch. Het is nu nog goed weer, vanmiddag stond er redelijk wat wind.
Groet, Daan

Niemand voor Woensdag?

Di Wo Do Vr Za Zo
Zonneschijn (%) 90 40 30 10 30 10
Neerslagkans (%) 10 10 30 60 60 60
Neerslaghoeveelheid (mm) 0 0 0/1 0/3 1/4 0/3
Minimumtemperatuur (°C) 0/2 0/2 1/4 4/7 4/6 2/6
Middagtemperatuur (°C) 13/15 13/14 12/14 11/13 10/13 6/12
Windrichting Z O ZO ZO ZO O
Windkracht (bft) 3 2 3 3 3 4

Zeilen Noorderplas

Daan,

Prima, morgen dinsdagmiddag 5 maart is het prima weer? Ik stuur zo een pb naar je om verder af te spreken.
Indien er meer belangstellenden zijn stuur mij dan een pb.

goed vaarweer.

Mario

Varen in de buurt van Utrecht/Maarssen?

Gaat er wel eens iemand in de buurt van Utrecht/Maarssen varen? Ik zou daar wel belangstelling voor hebben en water is er genoeg. Ikzelf kan meestal alleen in het weekend.

Ik hoop op wat (nieuwe) vaarcontacten.

Groetjes, Pedro

Ik zeil wel eens in Utrecht met de Micro Magic, maar dat is dan puur doordeweeks, en alleen als er tussen het werk door tijd en gelegenheid is. Ik vaar dan bij Strijkviertel, maar tips voor andere watertjes zijn zeker welkom. Zet je die dan in dit topic? waar-vaart-iedereen-zie-het-hier-2

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

omdat het weer een klein beetje beter weer wordt, ga ik weer varen. Brecht kom waarschijnlijk ook..

Maandag 2de Pasen dat is 1 April (geen grap) is iedereen welkom!
het adres heeft u! het water ziet er nu goed uit! en het riet is uit de baan!

YERSEKE WO DO VR ZA ZO

Kans op zon 65% 20% 45% 50% 45%
Kans op neerslag 10% 45% 20% 20% 25%
Max temp. 4 4 6 7 9
Min temp. -2 -1 0 0 0
Windrichting O NO NO NO NO
Windkracht 4 4 3 4 3

iedereen is welkom, koffie zorgen Brecht en ik desnoodsvoor, koeken mag u meenemen ;)

als u komt zet wel even uw kanaal nummer hier, dan hebben wij straks geen verassingen......

tot ziens,

Paul

Laatst bewerkt:
Back