In hoogte verstelbare poort

@onno10 : voor het zicht. Een cm of 10 boven de grond is goed en ziet er mooi uit , maar in de winter is dat niet praktisch ivm de "opbouw" van sneeuw als er overheen wordt gelopen of gereden. Als ik nu het hek een cm of 30 boven de grond "vast" zet is dat geen gezicht , ook de honden zullen dat interessant vinden.

M'n huidig hek is zo'n 10 cm boven de grond , maar elke winter is het erg irritant om het geheel sneeuwvrij tot op de bodem te houden. Een paar keer missen , of een paar keer eroverheen rijden en die 10 cm speling is zo weg.

Cor

Dat was gisteren paniek om niets.

Vandaag werd ik doorgestuurd naar een "Schlosser" , ik denk dat dit hetzelfde is als een Smid , maar die had nog wat ijzer leggen in de juiste maten. Wel erg verroest , maar hij zei dat maakt niets uit voor het verzinken. Gewoon als ik ermee klaar ben ( lassen en slijpen) verroest aanleveren , een paar dagen later is het dan verzinkt .... ben benieuwd.

Ook meteen 2 van die "Stützen"besteld:
s-l500.jpg

Buis diameter 60x60, de binnenbuis van de poort die vastkomt aan de grond is binnenmaat ca 80x80, dus dat komt goed.

Cor

De laatste paar dagen bezig geweest met wat huisvlijt:
full

Gisteren op de valreep nog binnengebracht dat het komende week verzinkt kan worden.

Cor

Bling bling :p
full

Fundamentje gegoten:
full

Muurtje bouwen:
full

Volgende week muurtje afmaken met ingebouwde electriciteitskast. Dan kijken of het werkt met de poort dat dexe daadwerkelijk in hoogte verstelbaar is.

Cor

ja veel he :confused:?!

-stoom vanaf m'n huis + reserve
-ethernet - internet vanaf m'n huis.
-Ethernet naar de ene poot 3x waarvan 1 reserve voor 2 kameras
-kabel voor een sensor om te weten of die kant gesloten is
-electriciteit voor het openen en sluiten van de poort
-electriciteit + ethernet kabel voor een Acces point en camera verder op de weg.
-stroomvoorziening aan de andere poot voor het openen en sluiten.
-signaal kabel voor de sensor om te weten of deze kant open of dicht is.
-signal kabel voor een deurbel aan de poort
-2x reserve ethernet kabel.
-stroomkabel voor waarschuwings lamp .
-een verlengkabel voor een externe antenne voor een Acces point.
- en nog 3 lege buizen voor als ik nog iets vergeten ben :D

Tjeetje wel een hoop "gedoe" voor een toegangs-hek/poort.
Ik heb niets tegen kabeltjes en/of techniek hoor (erg leuk zelfs), maar dat gaat me toch wel een beetje ver.

Tenzij je een safehouse (als bijverdienste) runt natuurlijk. :D

Wel raar dat je die kast dan neerzet op een plek waar anderen bij kunnen. 1. Met een moker en een emmer water en je systeem ligt plat!

@ Pipolakki: Als mensen willen , dan kunnen ze ook over het hek klimmen , of over m'n omheining klimmen. Vandalisme , daar maak ik me gene zorgen over. Electronica bouw ik meer in om te automatiseren , Kameras om te zien wie er aan de poort staat.

Cor

Back