Vandaag heb ik de Inside ingevlogen. Voor de vlucht werkte alles goed. Tijdens het aanlopen voor het weggooien stopte de motor ermee. Na een poosje rommelen kwam ik erachter dat de bedrading toch de motor raakte. Waarschijnlijk als gevolg van het wat wroeten met de regelaar om deze samen met de accu in het vooronder te proppen. Motor er even uitgehaald en de 3 draden strak tegen elkaar aan getaped. Daarna de boel er weer in en de draden ook nog aan de bodem vastgelijmd. Daarna werkte alles weer goed.
De volgende poging verliep goed. Het model stijgt te steil waardoor je down moet drukken. Dit moet ik even gaan mixen. Moest wat down worden getrimd, daarna vloog hij als een eitje. Mooi vliegbeeld en ook lekker langzaam. Binnen no-time zat ik in de thermiek en spoot het model omhoog. Eruit vliegen hielp ook niet echt, vandaar dat ik de kleppen naar beneden heb gezet. Ik had nog geen mixers o.i.d. geprogrammeerd. Dus geen kraaienstand o.i.d. Met veel down drukken en de kleppen zover mogelijk naar beneden kwam ze weer richting aarde. Toestel is erg gevoelig voor thermiek en is zo op grote hoogte.
De landing heb ik helaas wat verprutst. Ik kwam wat te hoog binnen (of beter gezegd, hij blijft maar zweven) en besloot om nog een rondje te doen. Duw de gasknuppel naar voren en de motor wil niet aan. Snel de gasknuppel terug voordat ik me bedacht dat hier niet meer de motor op zit. Die zit namelijk of een schuifschakelaar rechts op de zender. Op de gasknuppel moet de kraaienstand komen. Met terugtrekken van de knuppel zakken de binnenste kleppen naar een 80 graden. Omdat er nog geen down is bijgemixt gaat hij ineens flink omhoog. Snel down maar zo dicht bij de grond resulteerde dit toch in een plof op de grond. Gelukkig op de buik van het toestel, geen radslag oid. Alles geinspecteerd maar geen schade.
Conclusie is dat de Inside prachtig vliegt, zeer thermiek gevoelig is en dat ik zelf even moet omschakelen bij gebruik van de gasknuppel. Nu eerst 2 weken met vakantie, daarna gaan we verder programmeren en weer lekker vliegen.