T
Theo Coenen
Guest
Sorry hoor maar A.P.V betekend algemene plaatselijke verordening
ok, maar je weet toch precies wat ik bedoelde.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Sorry hoor maar A.P.V betekend algemene plaatselijke verordening
Door onbekendheid, brevetten zijn mininum-eisen, veiligheidsbrevetten. Iemand die dat niet kan vliegen, is een gevaar voor zichzelf, de club, zijn toestel en publiek. De beginner heeft er alleen maar voordeel van. Jij schat het brevet en het brevetvliegen denk ik ik veel te zwaar in. Ik vermoed dat de club jou e.e.a. niet goed duidelijk heeft gemaakt.Een verplicht brevet geeft weerstand, maakt de drempel hoog. ...
Zoals ik eerder schreef, bij een brevet hoort geen theorie, evenmin als een logboek. Kijk eens naar wat je voor het KNVvL brevet moet kunnen vliegen:.... dan moet ik weer studeren, logboekje bijhouden ...
Ga eens een middagje kijken bij een brevet-club en beoordeel zelf hoe de leden wel of niet bepert worden door regels en brevet. Ik denk dat de meeste mensen genoeg feeling en verstand hebben om de meeste regels zelf al automatisch toe te passen. Het bestuur maakt desondanks toch regels omdat er altijd mensen zijn die dat inzicht niet hebben. Regels zijn voor kinderen, afspraken zijn voor volwassen.... Daarme kom ik weer teug bij het rc brevet, voor de gewone vlieger die wil genieten van een paar rondjes van zijn model is het volslagen kolder ...
??? Waar dan? Bij mijn weten heb je dat niet gedaan.... ik heb al te veel stennis gemaakt op dit forum.
Ok ik ben het redelijk met je eens Carlo,
Maar om het wildvliegen te verbieden vind ik wel erg ver gaan!
In Duitsland mag alleen op clubs gevlogen worden en er moet een logboek bijgehouden worden en er moet iemand zijn die dat allemaal bijhoudt.
ALs je in Vlijmen Limburg woont, dan weet je dat in de gemeente Sittard-Geleen 2 modelvliegclubs actief zijn en daarnaast wordt er op 2 of 3 plaatsen zeer actief gereden door groepen rc-autocoureurs. Enkele van die plaatsen zijn redelijk dichtbij de modelvliegvelden, als je daar dan ook nog eens tussen gaat wldvliegen is het vragen om probleem.
Als je dan ook nog eens weet dat er in die omgeving in de grensstreek ook nog eens enkele rc-clubs zitten dan weet je eigenlijk al meer dan genoeg.
Nee, de Nederlandse taal en staande uitdrukkingen zijn daar niet door veranderd.ron , zo word de term gebruikt ja , maar dat is dus vanuit een zgn clubvliegers perspectief gezien. met de komst van 2.4 g systemen is de situatie wel even erg veranderd vind je niet ? ...
Al dat gedoe omtrend wild-vliegen en veiligheid...
[..]Beetje arrogante houding wel van sommigen.
De hele wildvliegen discussie komt wel ontzettend vaak terug op het forum...
Robert
(die normaal nooit zomaar reageert op zaken waar die geen verstand van heeft maar dit wel kwijt wil...)