kind van 6 jaar dood door heli

En dat voor een man van 53.
Let op, over een paar uur is al dat dit flauwe gedoe in een zinnige discussie verdwenen zoals Niek al heeft aangekondigd. En de draad gesloten waarschijnlijk. Terecht want zo gaat het echt nergens meer over.
Ik vind het ontzettend jammer dat de sfeer zo negatief moet worden.

Man overlijd tijdens het bedrijven van de liefde.....
Dit is een modelbouwforum Albert, voor jouw bericht moet je bij andere eeeh ... 'fora' zijn :D

Sander, hoe kom je daar nou bij? Klopt volgens mij niets van. Kijk maar eens op de draad SAFETY op helifreak. Staat vol met verhalen en foto's van verwondingen van PILOTEN. ...
Helipiloten. Da's logisch, heli is veel vaker dicht bij piloot dan vliegtuig.

... Op RCGroups schreef iemand het volgende:
"... This sad fact occurred during an electorial campain. According to several eyewhitnesses, the pilot was hit by a drunk Woman whom was carring a flag w/ the candidate's name. Therfore, it wasn't pilot's fault. That's why he wasn't arrested ..."
Dat zou wat wat mij betreft betekenen dat de piloot behoorlijk (ook) fout zat.

Laatst bewerkt:
Kom op mensen! Ik vind het ook jammer dat er zo'n finnige sfeer hangt. Het idee is toch om een beetje inhoudelijk te blijven. Mensen raken hier altijd zo geëmotioneerd als het op thema's als wildvliegen en veiligheid aankomt. Relax!
En dat, terwijl ik nu juist een keer niet op wildvliegen doelde.....
Dat staat los van veiligheid in het algemeen. Waar ik dus in dit geval wel op doelde....

Bruno de opmerking over de vinnigheid ging ook vast niet over jou :D.
Wil je nog eens kijken naar mijn (serieuze) vraag aan jou? Zonder vinnigheid, gewoon om standpunten en argumenten te horen.

Groeten

Safety: Flying models are not toys - RC Groups
Model helicopter kills child in Brazil - RC Groups

Braziliaanse discussie op RCGroups:
Morte devida ao aeromodelismo - RC Groups

Kijk eens naar de foto hier (ik heb hem express maar niet op MBF geplaatst), het verbaast me hoe weinig schade de heli heeft, toch een kindje uit het leven gerukt:
G1 > Brasil - NOTÍCIAS - Criança morre atingida por helicóptero de aeromodelismo

O ja, zoek ook eens de verschillen tussen die discussies en deze Nederlandse discussie.

edit: discussie i.p.v. discussies.

Laatst bewerkt:
@HeliEdje
Graag zinvolle bijdragen, niet trollen, daar heeft niemand iets aan.

Ron, kijk al mijn ander bijdragen eens na. Ben ik iemand die niet serieus omgaat met dit forum? Mijn reactie werd getriggerd door het kinderachtige gedoe wat ik op dit zeer ernstige en serieuze draadje tegenkwam. Toen een serieuze opmerking daarop niet bleek te helpen probeerde ik alleen iemand een spiegel voor te houden. Ik had natuurlijk beter kunnen weten.

Voor degenen die ik daarmee gekwetst heb, excuses.

Laatst bewerkt:
Bruno de opmerking over de vinnigheid ging ook vast niet over jou :D.
Wil je nog eens kijken naar mijn (serieuze) vraag aan jou? Zonder vinnigheid, gewoon om standpunten en argumenten te horen.

Groeten
Nee, dat heb ik nu ook wel door, hoor!:thumbsup:
I.v.m. je serieuze vraag heb ik je een P.B gestuurd.

Bruno

Ten eerste vind ik het vreselijk wat er met dat kind gebeurd is.
Maar wij doen nu eenmaal aan een sport waar gevaarlijk rond draaiende dingen aanzitten.
Die kunnen als het mis gaat behoorlijk wat schade aanrichten.
Wie of wat de schuldige is laat ik in het midden.
Dat men hier verschillende meningen over heeft zal natuurlijk zo zijn.
En dat moet ook kunnen.
Maar ga elkaar toch niet om de kleinste dingen zwart zitten maken.
Het gaat hier op het forum toch over modelbouw.

Kap nu eens met dat domme gelul.

Ik ben het een paar mensen eens, een dik slot erop.
Dit onderwerp is al erg genoeg, maak dan een ander draadje als je toch verder wilt.

Dit draadje getuigd van onkunde, onwetendheid en struisvogel politiek. Daarnaast is er nog een compleet moddergevecht bezig om enkele onbenullige dingen. En wordt de werkelijkheid hier vergeten.

Laten we terug komen op de feiten.

Er is alweer iemand verongelukt door onze hobby/sport. Dit betekend dat we hier iets van moeten leren. Telkens als zoiets gebeurd worden er grote discussies over gehouden die allemaal eindigen in moddergevechten, maar we leren er niets van aangezien we alleen maar voor de eigen deur willen vegen. Als we met een aantal mensen roepen dat we dit soort dingen willen voorkomen door zelf enkele eenvoudige regels op te stellen dan begint iedereen gelijk weer voor zijn eigen deur. Het eerste commentaar dat men dan krijgt is we hebben die regels niet nodig omdat we zelf wel weten wat we doen. Helaas blijkt nu dus dat we dat niet weten en in dit soort gevallen gelijk allemaal vergeten. Als we zelf weten waar we mee bezig zijn dan gebeurden dit soort ongelukken niet.

Laten we ons geen illusies maken. De enigste manier om dit soort dingen te voorkomen is om als collectief zelf de regels te maken voordat de regeringen ons hun wil opleggen en dan is het gedaan met onze leuke hobby/sport. De enigste manier om dat samen te doen is door lid te worden van het overkoepelende orgaan en zo samen te praten over de regels die wel of geen zin hebben en de inhoud van de regels. En het maakt daarin niet uit of je bij een club vliegt of dat je een wildvlieger bent.

Als we enkele standaard regels maken waaruit blijkt dat we de veiligheid in een heel hoog vaandel hebben dan kunnen we zeggen dat we bijna alles hebben gedaan om dit soort gevallen te voorkomen.

Dus stop nu met dat modder gooien en denk eens heel goed na over wat je veilig en verantwoord vind en geef dat door aan de KNVvL. Ben je geen lid van de KNVvL wordt dan lid en bepaal samen met ons de regels en hoe die regels eruit dienen te zien. Samen bereiken we meer dan dat we als enkeling kunnen doen.

(Ja ik ben modelvlieger, ja ik ben clubbestuurder, ja ik ben KNVvL lid, ja ik zit in de commissie instructie en Veiligheid, en ja ik ben voor dit soort gevallen te bereiken om er netjes over te discussiëren en ja ik maak ook nog steeds fouten.)

Een slot op deze draad is niet nodig, er worden al teveel draden gesloten omdat enkelen daarom roepen.

Normaal discussiëren is voor sommigen in dit soort gevallen heel moeilijk, maar daar moeten we maar mee leren leven. Ook ik maak die fout wel eens, maar het is zaak dat we van de fouten van onszelf en van anderen iets leren.

Een reden te meer om altijd iemand naast je te hebben (secundant) om mensen, die de risico's niet kennen op afstand te houden en evt. in te grijpen. Dit geldt zeker voor wildvliegen, waar altijd iemand naar je toe kan komen, waarvan jij niet weet of ze hun grenzen kennen.

Dus: altijd een secundant/assistent of hoe je die ook wil noemen, naast je.
Die had in dit geval de zatte dame op gepast wijze op afstand kunnen houden

sander, als je echt wil weten of de knvvl iets van statestieken bijhoud dan kan je dat even in een vraag doen in het knvvl deel hier op het forum.
iemsnd van het helideel even op deze draad wijzen en verzoeken hier ook mee te discussieren.

het is wel leuk om iedereen zijn mening te zien :puppydogeyes::puppydogeyes:
wel hier is de mijne zie
het is jammer dat zoiets kan gebeuren en dat zal niemand tegen spreken
maar dit ongeluk heeft niks te maken of het nu veilig is of niet om met heli's te vliegen:confused:
de grond van de zaak is dat er iemand zo oerstom kan zijn om een piloot lastig te vallen tijdens zijn vlucht
en iedere nuchtere persoon met een beetje verstand weet dat het geen gewone hobby is
en het is waar alles ken verbeterd worden maar dit heeft niks meer te maken met het verbeteren van de heli's of de veiligheid ervan
de schuld ligt bij die vrouw en nergens anders

...Dit geldt zeker voor wildvliegen, waar altijd iemand naar je toe kan komen, waarvan jij niet weet of ze hun grenzen kennen.
Ik vlieg af en toe op de hei (wild dus) met mijn SportWing, dat is een vliegende vleugel van schuim met een duwprop, naar mijn idee heel acceptabel op een terrein waar mensen rondlopen.
Een paar weken terug sta ik dus te vliegen, staat er opeens een hond achter me met z'n voorpoten op mijn schouders... en maar hijgen in m'n oor!
Je weet niet wat je overkomt. Het lukte me het toestel in de lucht te houden, de hond werd al snel door zijn baasje tot de orde geroepen en het baasje excuseerde zich tegenover mij... ik heb niet eens gezien hoe groot die hond was, maar als-ie in mijn oor kon hijgen...
Stel je staat een heli te vliegen, of een drie meter Extra!

Wel Bart, dat bedoel ik dus!

Ik stond eens ergens te vliegen (TREX 600 - airborne) toen er iemand naar me toe kwam lopen en recht tegenover me kwam staan om me iets te vragen.....

En honden heb ik ook wel ervaringen mee ja.
Zo vlieg ik ook het liefste zo dat ik niet van achteren benaderd kan worden (met de rug tegen de rand van het veld - in ieder geval zeker niet naar een pad of weg toe)

Het beste is toch een maatje meenemen. Ook wel zo gezellig trouwens.

Back