koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ja precies, dat is even alles tegen over elkaar afwegen dan...

Hebben jullie ook een foto van hoe dit inelkaar zit?

Nee, volgens mij niet maar ik kan het zo voor me zien alleen jammer genoeg kan ik het niet vanuit mijn gedachte op foto zetten haha... Sowiso heb jij er niks aan met de CRC ophanging omdat die al soortgelijk werkt.

P235CS022.jpg

Kees,

Zoals je kunt zien op mijn ophanging zit er aan het einde van de bovenste draagarm een "eyelet" aan de turnbuckle waar een pivot kogel in zit waar weer de kingpin doorheen gaat.

In het geval van die andere kingpin met dat kogelkopje gaat de kingpin alleen nog via de bovenkant door het stuurblok, dan de veer en dan een e-clip.

Aan het uiteinde van de bovenste draagarm komt dan een ball-cup (net als op de stuurstangen) aan de turnbuckle die geklikt wordt op de kogelkop van de kingpin (zoals bij de TC, buggies e.d.).

De kingpin glijd dan dus alleen nog maar door de pivot kogel in de onderste draagarm en niet meer door beide kogels...

Hopelijk kan je er nu een beetje een beeld bij maken...

Ik heb jaren terug eens met zo'n setup getest. Maakt uiteraard geen merkbaar verschil. Je hebt alleen een eenvoudiger gewricht aan de bovenkant.

hoe heb je dat toendertijd geknutseld ? Ook met eenzelfde kingpin als in het plaatje? foto wellicht? :D

Het is even testen of het in de heetst van de strijd blijft zitten en hoe de duurzaamheid is. Het is in ieder geval weer een optie.

Zo zit het ook op mijn Xray. Alleen dan met een enkele link (niet mijn foto). En ja, bij een aanrijding met kant of andere auto schieten ze nog wel eens los. :(

28305d1074195335-xray-t1-car_cyrulxray_3.jpg

hoe heb je dat toendertijd geknutseld ? Ook met eenzelfde kingpin als in het plaatje? foto wellicht? :D

Het is even testen of het in de heetst van de strijd blijft zitten en hoe de duurzaamheid is. Het is in ieder geval weer een optie.

Een foto heb ik niet, maar de kingpin die ik destijds gebruikte lijkt als 2 druppels water op die van CEFX.
Ik heb gewoon een kogelcupje opgeboord en de standaard turnbuckle erin gedraaid.
Ik vond 2 nadelen: het kogelcupje ontwikkelde snel speling en sprong los in een crash.

Met IRS kogels in het front end blijft bij mij alles soepel draaien.
Bij de standaard Asso/Corally voorwielophanging moet je wel het bovenste eyelet aanpassen zodat alles vrij beweegt, maar dan heb je wel een bomproef front end.

Ok, bedankt. Ik blijf zelf de ouderwetste manier gebruiken en bekijk het bij Joost wel of het blijft zitten bij een ongelukje.

Dus joost, blijf tijdens een wedstrijd maar ver uit m'n buurt lol lol :p:D;)

Martin,

Op die foto bij mij zit het nog zoals het hoort dus met twee kogels waar de kingpin doorheen gaat.

Tja, ik wil er wel mee aan de slag. Zie wel hoe het blijft zitten. Er zijn best goede en goedzittende ball-cups te koop nu dus. Die nieuwe van Associated blijven echt goed zitten en zit nauwelijks speling op...

Haha Alexander, nee joh... Tuurlijk niet, anders is het geen testen meer haha LOL :D

Ik zou eigenlijk morgen naar mach gaan, maar dat gaat hem niet worden.
Zijn er mensen die vrijdagavond met een clubje wgt'ers willen gaan rijden?
Zou leuk zijn om redelijk clubje rond te gaan op de baan.

Ik zou eigenlijk morgen naar mach gaan, maar dat gaat hem niet worden.
Zijn er mensen die vrijdagavond met een clubje wgt'ers willen gaan rijden?
Zou leuk zijn om redelijk clubje rond te gaan op de baan.
Vrijdag ben ik er in ieder geval. Misschien woensdag ook als mijn onderdelen binnen zijn. Ik zoek alleen nog een vrijwilliger die dan de bandjes even af kan draaien. ;)

Helaas, rijden met de 10SL wordt pas vrijdag. Bandjes en veertjes waren niet op voorraad, bestelling is vandaag niet verstuurd. :( :cry:

Waar haal je spullen vandaan Jeroen?
Bij PK. Maar er was al bekend dat niet alles er was. Ik word daar netjes geïnformeerd over de beschikbaarheid en hoe lang het dan gaat duren. Meer dan 30 verschillende dingetjes zodat ik een complete voorraad reserveonderdelen heb. Ik heb niet zo'n haast. En ja, er zijn vast goedkopere shops maar ik hou van one-stop shopping en (web)winkels die een goede service en duidelijke communicatie leveren gun ik het verschil dan ook. Het prijsverschil komt toch ergens vandaan (mijn ervaring met PK, al sinds 2007). ;)

Van alle winkels in NL is PK gewoon nog wel steeds dé winkel die het dichtste bij de bron zit (op gebied van Corally dan). PK en Corally gaan al sinds jaar en dag hand in hand. Dus dat is niet zo gek dat PK een goede leverancier is voor Corally.
Als je iets in NL kan kopen dan doe ik dat ook. Maar helaas is niet altijd alles op voorraad in NL en ook niet altijd in het buitenland maar gelukkig is het wel makkelijker geworden door de jaren heen om ergens aan je onderdelen te komen. Dus ja, of het echt loont weet ik niet maar wat wel loont is goed om je heen kijken en een database aanmaken van wáár je je spullen zoal kan krijgen. Dat scheelt enorm...

Back