koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

haha handleiding mag je zeker wel maken hoor! ben benieuwd hoe het gaat!
zeker ook omdat ik straks een studie ga doen en wat krapper qua budget ga zitten:)

Ik heb maar meteen even foto's gemaakt en een kleine beschrijving. Ik gebruik saddlepacks in mijn auto. Ik heb 18kg/m2 bladlood gebruikt. Het is zo'n 1,5mm dik

Met een mes is deze gewoon op maat te snijden. Zet de lipo op het bladlood en snij de vorm uit.

De uitgesnede vorm van 1 saddlepack met maatvoering 69 x 46mm

Om de lipos op hun plaats te houden meet je de sub C cell cutouts en snij je deze ook uit het lood. Deze kun je dan met zapadap goo of een andere lijm onder de 69x46 vierkant plakken

(onderstaande was al van seizoen 2009 en was een keer over het asfalt getrokken omdat de tape losliet. Met de lipo was niets aan de hand ;).)

De vierkant kun je nu onder je saddlepack plakken met wederom zapadapgoo. Het gewicht zit zo laag mogelijk en zelfs gedeeltelijk IN je chassis. De lipo's kunnen geen kant op met een tapeje eroverheen :wink:. Tevens kan het gewicht later ook weer gedemonteerd worden aangezien zapadapgoo wel plakt maar ook flexibel is en je de delen vrij gemakkelijk weer kunt verwijderen.

succes!

Laatst bewerkt:
Krapper qua budget en dan ga je zelf banden plakken? Hmm... Als je alles bij elkaar optelt... Banden, lijm, tijd en evt. velgen dan ben je net zo duur uit zo niet duurder dan kant en klare wielen. En zeker jij Tim, volgens mij kan je ze beter bij Corally halen toch? Vergis je niet dat er best wat lijm in gaat zitten als je voor een heel seizoen banden wil gaan plakken. Ik zou er eerst maar eens een goede berekening over heen gooien want als je het puur om budget redenen gaat doen dan kon je nog wel eens bedrogen uit komen.

De vierkantjes zijn ca. 46gram per stuk. Daar kun je nog 3 vierkantjes onder plakken en die zijn ca. 7 gram per stuk. Totaal dus 67 gram per vierkantje = 134 gram totaal. Alles recht onder je lipo met alleen ca. 1,5mm extra hoogte van je lipo. :wink::D

Dus als je geen battery slots hebt dan kom je totaal op 2 x 46 = 92 gram. Niet slecht en het gewicht ligt mooi onderop.

Waar haal je dat spul?

Ik had een stukje lood via mijn werk maar is helaas al niet zoveel meer van over. Kan er net nog 2 vierkantjes uithalen en ik moet die beschadigde nog opnieuw maken. Wellicht zou je het via een bouwmarkt of zo kunnen bemachtigen maar weet het niet zeker. Jouw 6000mAh zijn al rond de 380 gram bij elkaar toch? Het lijkt me niet dat je echt veel meer gewicht nodig hoeft te hebben dan. Die van mij zijn 275 gram...vandaar dat wat extra gewicht wellicht kan helpen in bepaalde situaties.

Laatst bewerkt:
Klopt, de 6000's hebben daar geen last van maar de nieuwe 5400's waarschijnlijk wel. En die komen er toch aan denk ik dit seizoen. Ik zal eens kijken bij de bouwmarkt of de lokale loodgieter. Volgens mij wordt dat spul ook op daken enzo gebruikt.

klopt, bladlood wordt ook als loketten of als Loodslabbe bij een afwerking van aansluiting metselwerk en dak etc. gebruikt Bij Gerritse ijzerwaren verkopen ze die bijvoorbeeld per rol van 3 meter maar kost iets van 90 euro excl. btw..... wellicht inderdaad toch even vragen bij de loodgieter of ze een oud stukje hebben liggen. De 18 ponds lood is degene die ik ook heb gebruikt.

Heb ik het ff makkelijk met mijn loodvoorraad ;)

wat je ook kan doen is het lood oprollen tot een vierkant balkje en dan achter je lipo op het chassis plakken.Dan heb je het gewicht zover mogelijk naar achteren.

klopt, zou ik ook gedaan hebben maar er is achter mijn lipo geen plaats meer op mijn chassis zoals dat wel het geval is bij de Corally 10X NG, of ik moet het achter tegen mijn lipo plakken en dan hangt het gedeeltelijk in de lucht....dat zou nog wel kunnen maar echt veel plaats heeft het bij mij helaas niet. Vandaar dat ik het onder mijn lipo ga plaatsen.

Ik ben wel erg benieuwd hoe dit in Grunn gaat werken:D

klopt, zou ik ook gedaan hebben maar er is achter mijn lipo geen plaats meer op mijn chassis zoals dat wel het geval is bij de Corally 10X NG, of ik moet het achter tegen mijn lipo plakken en dan hangt het gedeeltelijk in de lucht....dat zou nog wel kunnen maar echt veel plaats heeft het bij mij helaas niet. Vandaar dat ik het onder mijn lipo ga plaatsen.

Ik ben wel erg benieuwd hoe dit in Grunn gaat werken:D

Hmm misschien dat ik dan ook maar is moet gaan kijken waar ik eventueel nog wat gewicht kwijt kan als ik niet uit de voeten kan komen op groningen!

Genx10 pod

Ik kwam deze bij onze oosterburen tegen, een custom motorpod voor de genx10.

Nu is zit er recht een langer wheelhub en links is de pod breder gemaakt.
Hier door blijft de motor in het midden zitten, daardoor is de wheelhub wel langer.
Zal dit problemen kunnen geven met zwabberen van de as of valt dat wel mee?

Wat vinden jullie er van?

MPC10%20%288%29_1011x758.JPG

Dat is dezelfde dif hub als die de speedline gebruikt en de rc10l2. Beide hubs zijn van IRS en deze zijn stabiel ;). Door de bredere pod is de as juist stabieler. De motor zit in bovenstaand plaatje in het midden maar de rechterzijde hebben ze met spacers wat meer naar rechts verschoven. Of dat ideaal is weet ik niet. Je zult dan met langere corally pinions moeten werken lijkt me. Al met al is de pod zo wel erg stabiel lijkt me. Persoonlijk zou ik de motorpod plaat meer naar rechts verschuiven zodat je de as spacers niet meer hoeft te gebruiken. De bedrading laat je dan over de linkerzijde lopen, heb je toch weer wat gewicht aan de linker kant zitten ;).

Mijn mening maakt het niet zoveel uit dat de motor uit het midden zit. Bij de speedline zit de motor ook niet in het midden en die hebben er blijkbaar geen last van in de modified met 6t delta's ;). Er zijn van associated ook motor spacers die de motor weer iets terug zetten in het midden maar of je dat merkt? Ik laat het je vanavond wel zien wat ik bedoel.

Wil je hem in rood hebben dan is de oval hub van de CRC battle axe (de oval auto van crc) volgens mij dezelfde dimensies als de lange hub van IRS. Op de crc website hebben ze die staan. Als ik het goed heb hebben ze ook dezelfde linker klem hub als van IRS maar dan in het rood.

Laatst bewerkt:
klopt maar die pod en hubs van de corally zijn in ieder geval anders ;). Zou zo maar kunnen dat je wel normale pinions kunt rijden hoor, maar dan zit er denk ik weinig marge in en zal die op het uiteinde van de motor as zitten.

ps:
Anders stuur degene een pm en dan weet je hopelijk meer.

Kijk super! ook altijd een mooi antwoord voor mede crc rijders natuurlijk! weet je ook wanneer die te verkrijgen is?

edit: je link is nog niet helemaal af.. zo doet die het niet :-p

Back