koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Mannen,
laten we het vooral simpel houden het eerste jaar.

10.5t motor merk vrij.
auto vrij
banden vrij.
200mm of 235 vrij
body LM/F1 vrij < zou mooi zijn heatje van ieder ;) >
accu cellen of lipo 7,4volt

en dan volgend jaar kijken wat de wensen zijn.
eerst maar is kijken wie en waar er allemaal of af komen drempel moet zeker denk ik het eerst jaar laag zijn zodoende een mooi en vooral gezellig start veld te krijgen

Hier nog even een keer het regelement:

Motor: 10.5 brushless (merk vrij) of 19turns (merk vrij)
Battery: 6 cell NiMh or 7,4V LiPo (hardcase LiPo only)
Body: Group-C, GTP, GT, LeMans proto, F1, TC
Chassis: Pancar chassis
Drive train: 2wd, direct drive rear axle, diff. allowed
Width: Max. width: 250mm (at the rear wheels)
Wheelbase: Between: 228mm & 280mm
Weight: Race ready min. weight: 1200gr.
Tires: FOAM tires (single stage only)
Additive: Odourless tire additive allowed

Joost.

En aangezien dit topic opgezet is voor het kopen of het bouwen van een pancar en dus meer is over de auto's zelf dan over de ZAC wedstrijden op de MACH zou ik iedereen willen vragen om zaken omtrend de ZAC wedstrijden op de MACH verder te gaan in dit topic: mach-heemstede-zac-pro10-rijders-unite

Daar staat o.a. ook het regelement waar duidelijk staat wat wel en niet mag en kan. Daar hoeft dus geen dicussie meer over gevoerd te worden of over onderhandeld te worden want dat is er al... Motoren zijn en blijven merk-vrij!!!

Maar nu hier weer graag on topic en voor de ZAC wedstrijden naar het andere topic guys. Dat houd het ook wat overzichtelijker lijkt me...

Greetz Joost.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vandaag weer eens de pro10 (corally 10 X) bovengehaald na de winter. De baan (buitenpiste) lag er nog wat stoffig bij, dus echt ideaal was het niet. En als banden gebuikte ik magenta voor en pink achter. Ook banden waar vorig jaar mee gereden was. Dus ook niet ideaal.

Ik ben vorig jaar maar vrij laat op het seizoen begonnen met een pro10 en dus heb ik nog niet zo veel kunnen proberen met afstelwerk.
Normaal zij ik met een 1/10nitro en daarvoor bestaat er van bvb hudy een afstelhandleiding met uitleg wat het effect is van iedere afstelling. Bestaat dit ook voor een pro10? Ik veronderstel dat je afstellingen van een touring car niet kunt vergelijken met een pro10. Voorlopig rij ik met een complaat standaard wagen.
bvb effect van het type dempervet voor de zijdelingse demper? ...

Als body gebruik ik een peugeot MD body. Van hetzelfde type bestaat ook een high downforce type. Maakt dit veel verschil? Op de MD body heb ik nu reeds een guerney strip van een 1/8ste nitro op gezet. Sidedamns achteraan (zoals hier ergens beschreven) heb ik nog niet gemonteerd.

Laatst bewerkt:
Momenteel heb ik 2 corally lipo saddle packs (4800 mAh, geen hardcase). Welke C waarde deze hebben weet ik niet.
2 packs is wat weinig om lekker te kunnen rijden. Dus dacht ik om op zijn minst nog 1 pack erbij te nemen. Maar welk? Ik zie dat er ook een corally 4200 mAh 35C hardcase saddle pack bestaat. Of liever trakpower, VTEC 5100 28C, maxamps 6000mAh 30C, ...?
Enige suggestie?

Ik zou sowiso de hardcase nemen en dan in de keuzes die je aangeeft of de Corally of de LRP nemen...

Joost.

Ik zou sowiso de hardcase nemen en dan in de keuzes die je aangeeft of de Corally of de LRP nemen...

Joost.

4200 is wat aan de krappe kant met een snelle motor,de 4800corally zijn 25c.

denk dat ik zelf voor de lrp ga

Ik rij zelf met een 10.5T motor. Is een 4200 dan te weinig? Te weinig dan misschien daar het een 35C is? En maakt een 4800 25C veel verschil met een 4200 35C?

Als ik het goed voorheb is de LRP Vtec 5100mAh geen hardcase. Klopt dit?

LRP komt zeer binnenkort ook met hardcase saddle packs... Met een 10.5 ga je het met een 4200 zeker wel redden. Met snellere motoren zal het idd krap worden...

Joost.

Ik heb vandaag weer eens de pro10 (corally 10 X) bovengehaald na de winter. De baan (buitenpiste) lag er nog wat stoffig bij, dus echt ideaal was het niet. En als banden gebuikte ik magenta voor en pink achter. Ook banden waar vorig jaar mee gereden was. Dus ook niet ideaal.

Ik ben vorig jaar maar vrij laat op het seizoen begonnen met een pro10 en dus heb ik nog niet zo veel kunnen proberen met afstelwerk.
Normaal zij ik met een 1/10nitro en daarvoor bestaat er van bvb hudy een afstelhandleiding met uitleg wat het effect is van iedere afstelling. Bestaat dit ook voor een pro10? Ik veronderstel dat je afstellingen van een touring car niet kunt vergelijken met een pro10. Voorlopig rij ik met een complaat standaard wagen.
bvb effect van het type dempervet voor de zijdelingse demper? ...

Als body gebruik ik een peugeot MD body. Van hetzelfde type bestaat ook een high downforce type. Maakt dit veel verschil? Op de MD body heb ik nu reeds een guerney strip van een 1/8ste nitro op gezet. Sidedamns achteraan (zoals hier ergens beschreven) heb ik nog niet gemonteerd.

Voor de verschillende afstellingen en wat elke afstelling doet kun je o.a. de website van kees raadplegen pro-ten racing.

zo te zien zijn de lrp 5100 saddlepacks softcase.

Volgend jaar ga ik i.i.g. voor de intellect saddlepack 6000mah 30C.

Intellect heeft ook een 30c 4200 saddle pack en is perfect voor de 10.5t lijkt me. Zowel de 4200 als de 6000 zijn hardcase

Laatst bewerkt:
Komen dit jaar... Nieuw voor 2009...

LRPlipo.jpg

Joost.

ik snap niet goed waarom er staat 6 cellen sub C saddlepack? verder lijkt het me wel goede specs. Zeker voor modified. Ik zit net te bedenken.....hebben we wel een 40c lipo nodig? Zoveel zullen onze modified motoren nooit trekken. 30c lijkt me al overkill iig in een pro10 auto

Laatst bewerkt:
Iets verder links in het originele plaatje staat "style" en ik denk dat LRP dan doelt op een equivalente maatvoering. De saddle-packs passen dan dus in een 2x3 cellen chassis middels de bobbeltjes aan de onderkant van de hard-case...

Tja, die kant ga je toch op... Het wordt in LiPo wereld nu een strijd van de C's

Of je het nu nodig hebt of niet, het is dus... Je ontkomt er niet aan...

Joost.

Iets verder links in het originele plaatje staat "style" en ik denk dat LRP dan doelt op een equivalente maatvoering. De saddle-packs passen dan dus in een 2x3 cellen chassis middels de bobbeltjes aan de onderkant van de hard-case...

Tja, die kant ga je toch op... Het wordt in LiPo wereld nu een strijd van de C's

Of je het nu nodig hebt of niet, het is dus... Je ontkomt er niet aan...

Joost.

yup heb je gelijk aan joost. Maar ik ga iig voor de prijs ;-) dus als ik die overige C's niet nodig heb dan koop ik toch mooi de 25C lol (als die volgend jaar nog te krijgen zijn dan).

Laatst bewerkt:
Back