koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Hierbij een link van twee video's van de WGT wedstrijd van vorig weekend op de Mach, geschoten door Tim's vriendin. Ik dacht ik zet het hier voor Tim ook maar neer. Helaas maar 3 personen opgedaagt van de 5 inschrijvingen die we hadden.

Te zien is de auto van Tim (wit oranje) Ed (geel) en die van mij (wit rood) De hardere compounds zoals Lilac (38 shore) achterbanden en purple(40 shore) voorbanden gaan voor de WGT goed op de mach. De andere hadden helaas deze kombi (nog) niet of zaten helaas wat verkeerd met hun setup op de volgende filmpjes.

2e kwali
hYdHTpZYyEs[/media] - mach indoor Q2

1ste finale
notgLn58_PM[/media] - mach indoor 1e finale WGT 9-01-2011

Laatst bewerkt door een moderator:
@joost, heb een beetje op google gekeken en vind het een erg mooie auto voor weinig geld, aangezien jij wel veel verstand hebt van 2wd's zal het wel goed zitten.

Netjes gereden Alexander! ziet er goed uit.

Ik zal deze combo ook eens proberen, ik heb zondag met lilac voor en achter gereden, maar gaf griprols. Toen een hardere center veer erop gestoken maar dat ga te weinig stuur in de snelle bochten.
Dus als ik de oude veer weer terug steek en purple voor steek dan is dit mss wel een mooie combo.
De banden zijn niet afgedraaid dus zou mooi zijn als ik hier mee rond kan komen. (En heeeuuuul mss ben ik er bij de volgende ronden:rolleyes:)

Hierbij een link van twee video's van de WGT wedstrijd van vorig weekend op de Mach, geschoten door Tim's vriendin. Ik dacht ik zet het hier voor Tim ook maar neer. Helaas maar 3 personen opgedaagt van de 5 inschrijvingen die we hadden.

Te zien is de auto van Tim (wit oranje) Ed (geel) en die van mij (wit rood) De hardere compounds zoals Lilac (38 shore) achterbanden en purple(40 shore) voorbanden gaan voor de WGT goed op de mach. De andere hadden helaas deze kombi (nog) niet of zaten helaas wat verkeerd met hun setup op de volgende filmpjes.

2e kwali
[URL="
[/URL]

1ste finale
[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
(En heeeuuuul mss ben ik er bij de volgende ronden:rolleyes:)

Laat maar even weten wanneer je weer op de mach bent. Dan proberen we even wat verschillende combinaties van mijn banden onder je auto en dan kunnen we kijken wat goed gaat en wat niet. Scheelt weer zoeken naar de juiste combi en weet je ook 100% zeker dat de combi in ieder geval werkt.

Laatst bewerkt:
@Westy en Alex, misschien Alex dat je dan ook even naar de setup kan kijken van Westy. Het lijkt mij wanneer je een center veer verwisseld je geen high speed stuur beinvloed, maar misschien werkt het bij wgt anders als bij de 1/12. Meer highspeed stuur met iets meer camber voor dacht ik?
In ieder geval is het leuk als Westy mee doet. Mogelijk leer je dan weer meer over setup en gaat de auto veel beter sturen.:D

De F201 is géén pancar... Niet omdat hij 4wd is maar omdat het chassis niet bestaat uit een platte plaat. Er zijn in het verleden al eens conversies gedaan op bestaande 2wd pancars naar 4wd dmv een ketting/snaar. Zo hebben ze ooit ook een conversieset gehad voor de RC10 buggy naar 4wd dmv een ketting (MIP) maar dat terzijde. Een pancar is een pancar door de opbouw van het chassis en nergens anders door...

Met een pancar (1/12 of 1/10) werk je opzich met 3 basis set-up afstellingen

- Hardheid voorbanden
- Smering voorbanden
- Center veer

Als daar een basis in zit kan je de rest als fine-tuning gebruiken. Als de auto met rondom Magenta griprolls heeft kan dat een paar oorzaken hebben.
Kees, je geeft zelf aan dat de banden niet afgedraaid waren? Dát is gewoon je eerste punt van aandacht. Je kan nu van alles af gaan stellen aan de auto maar dat zal geen nut hebben zolang je met een grote diameter blijft rijden. Op tapijt met een WGT/pancar zul je gewoon minder rubber om de velg moeten hebben. De ondergrond heeft zoveel grip en de bochten zijn in principe té scherp wat ervoor zorgt dat het rubber over de velg wil gaan schuiven. Dit kan echter niet omdat er grip is en dus werkt de kracht door wat tot resultaat heeft dat de auto omslaat.

Punt nummer 1 zal dus echt zijn de banden af te draaien naar een goede diameter. Pas daarna kun je verdere dingen gaan afstellen en fine-tunen...

Gisteravond weer het eea uitgeprobeerd.
Purple voor en Lilac achter, voorbanden waren (door Joost) afgedraaid, achter waren nieuw.
Voor half gesmeerd achter vol, een half uur laten intrekken en toen schoon gemaakt.
Helaas was ineens een motorkabel los 8-O dus liep de motor op 2 poten.
Deze eerst vast moeten solderen, waarnaar de banden omdat ik 2 rondje gereden had vol met vuil zaten. Met als gevolg dat de auto meer achteruit reed dan vooruit.
Dus de banden goed schoongemaakt met remreiniger, toen ging het nadat de banden 2 rondjes opgewarmd waren goed.
Het smeren icm schoonmaken van de banden is nog best een kunst, omdat als ze toch nog te vet zijn veel vuil van de baan oppikken.

De slijtage was redelijk, achter hielden zich erg goed tot bijna geen slijtage.
Rechtsvoor was wel aan slijtage onderhevig, dit kan komen omdat wss het camber niet goed staat. En omdat dit de band is die in de snelste bocht aan de buiten zijde zit.

Griprols heb ik niet gehad, dus lijkt de setup wel redelijk te worden.
Wel moet ik bij sommige bochten in de ankers omdat ik ander te weinig stuur heb.
Ik heb geen autobrake oid aan staan, en de auto rolt zonder gas flink door.

P.s. heren wederom bedankt voor de input.

Als de bandencombo nu goed was kan je nu gaan kijken of je meer moet smeren voor. Bijv. 3/4 smeren en evt. erna vol. Als je met 3/4 weer net te veel stuur hebt zou je een iets zachtere centerveer kunnen proberen en zo een beetje kijken waar je goed uit komt. Camber zou ik niet te veel zetten. Ongeveer tussen de 1° en 1,5° zou goed moeten zijn. Dat het wiel rechtsvoor iets meer slijt komt door de laaste bocht na het rechte stuk dus dat is wel begrijpelijk. Elke heat de voorbanden links en rechts wisselen kan een optie zijn als je ze niet steeds af wil draaien of meerdere sets hebt.

Morgen gaat mijn bestelde CRC GEN-X 10Pro op de post. Ben benieuwd wanneer ik kan beginnen met in elkaar zetten. Iemand nog vitale tips?

CRC 1/10 Pan Car - R/C Tech Forums

96 blz maar je hebt nog wel een paar dagen om het allemaal door te lezen voordat het pakketje aankomt :D.

Wellicht Een optie zou nog zijn om de langere links te kopen. Kosten een paar euro en dan weet je in ieder geval dat er geen speling zit in de links aangezien je de speling van de kogelkopjes dmv een schroefje in kan stellen.

Calandra Racing Concepts Inc.

Verder zorg dat de bovenste A-arm van de voorophanging uit z'n eigen gewicht naar beneden kan vallen zonder dat er iets aan de arm vast zit. Dan weet je dat er de ophanging soepel loopt. Dit betekend dat je wellicht wat moet schuren om de bovenste A-arm soepel te laten lopen.

http://markpayneblog.blogspot.com/search/label/Building Front ends: Associated L4 and CRC

Laatst bewerkt:
Hoi mss heb je hier ook wat aan, CRC
En lekker op je gemak opbouwen, en zorg dat alles goed soepel en vrij kan bewegen, zo als 2wd al zei.
En ik weet niet of deze standaard in de kit zit klik, maar die heb ik er ook opgezet, beweegt een stuk spoeler.

suc6 en plezier met bouwen.

Back