koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Hey Mathijs! Welkom hier ;)

Klopt Alexander, er is een beduidend verschil tussen normaal weg gebruik en race gebruik. En omdat je inderdaad verschillende soorten bochten hebt zou je eigenlijk steeds alle bochten moeten pakken en daar de ideale ackerman van nemen en dan het gemiddelde afstellen en het daarmee doen. Aangezien dat ook vaak een hele klus kan worden is de praktijk ervaring dat het voor lief genomen wordt en er weinig mee gedaan wordt. Ik denk dat voor ons belangrijker is dat hij links en rechts evenveel stuurt en dat de auto goed de bochten kan nemen en blijft nemen. De materie is gewoon té uitgebreid en ingewikkeld om constant af te gaan stellen. Dat neemt te veel tijd in beslag.

Ik kan dit weekend niet helaas, heb al plannen. Hoop voor jullie dat het mooi weer wordt.

Dusss dat was dan de ackerman... :oeps:

Ik heb vanavond de links van de motorpod vrij gemaakt, deze bewegen nu vrij en vallen onder hun eigen gewicht. :lol:
Ook heb ik de voorwiel ophanging vrijgemaakt, deze vallen nu ook onder hun eigen gewicht. Alleen zijn 2 van de teflonringen beschadigd en moeten vervangen worden.
Heeft iemand van jullie mss nog 2 ringen liggen of weet wat ik hier voor ipv kan gebruiken.

CRC_1253.jpg

Ik kan dit weekend ook niet, de vrouw is een weekendje weg en ik mag op mijn dochter passen :lol: moet wel zeggen dat ik zin heb om weer wat rondjes te rijden.
Volgende week vrijdag ben ik wel weer van de partij, en ik wil ook met de paas race mee doen. Er moet toch iemand de rode lantaren dragen LOL

Ik heb nog een heel nieuw zakje liggen Kees van CRC... Geef maar een gil, dat zal de deal voor Alexander niet schaden denk ik hihi

Jongens, zou het trainen op velp misschien niet op de zondag kunnen? Zaterdag zit ik met een opendag van de Hoge school van Amsterdam! :-( Zondag ben ik gewoon nog helemaal vrij namelijk!

Jongens, zou het trainen op velp misschien niet op de zondag kunnen? Zaterdag zit ik met een opendag van de Hoge school van Amsterdam! :-( Zondag ben ik gewoon nog helemaal vrij namelijk!

Er zijn al 18 inschrijvingen voor de rc lemans race op velp op 24 april. 16 modified en twee 10.5t. Word dus tussen de modified rijden, eens kijken hoeveel snelheid we uit de 10.5t kunnen persen :celebrate:.

corally motor nodig alexander? :-p

nee hoeft niet :p, We kunnen het wel eens testen maar wat ik dusver gelezen en gezien heb (tijdens de 1ste ZAC) gaat de corally rete hard met lage timing regelaars maar met te veel dynamische vertiming wordt die ook snel (te) heet. Ik denk dat het aardig gelijk zal zijn kwa snelheid, corally motor met lage timing of roar goekgekeurde motoren met dynamische vertiming.

Wat vond jij tijdens de zac? Volgens mij scheelde het niet veel en kwa temperatuur kon je best een tandje extra erop zetten toch?

Ja het zou opzich nog wel een tandje erbij kunnen, maar ik hou het liever op safe zoals die nu gaat :-) hij ging ook erg hard op het rechte stuk. Zit inderdaad niet veel verschil tussen.
+ dat ik nog met die high downforce reed.. dat scheeld ook wel veel tussen een nissan en die peugeot. Met de sauber weet ik het nog niet.

Ik zou zelf niet echt hoger gaan inderdaad. De peugeot HD vervangen in de Nissan P35 zou opzich wel wat brengen lijkt me. Ik heb met een hogere gurney strip ook een hogere temperatuur (ca. 65 graden) dus die gaat bij mij ook weer naar beneden en zoek de tractie wel in de setup. Vorige week hadden mijn voorbanden enorme slijtage dus in mijn setup zit sowieso iets verkeerd.

Wat je als eerste kan doen is om de twee vierkantjes onder de achtervleugel van de peugeot HD te openen. Dat zal in ieder geval al iets minder weerstand geven.

ps:
Kijk wel uit dat je het middengedeelte niet doorknipt want dat is de versteviging. Gooi er in de binnenkant ook zapadap in om het middenstuk wat meer te verstevigen.

Laatst bewerkt:
Ja dat is echt het meest zwakke punt in die body. Het lexaan daar is ook erg dun bij sommige. Ik moet zeggen dat ik wel zeer tevreden ben over de dikte van het lexaan bij de Sauber. Is goed mee te werken.

Back