koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Veel downforce. Verder redelijk neutraal. Met al die opties kun je alles maken van onderstuurd tot overstuurd.
En heeeeeeel erg breed voor (praktisch vierkant als je hem van boven ziet :))

Ik heb hem liggen op de kast... Volgens mij nog een originele die ik van Mathijs overgenomen heb... Goed dat hij weer verkrijgbaar is...

koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

full

Hoi Alexander,
heb jij toevallig nog een nieuwe T Bar liggen voor mijn RC10L2?
Kleine aanrijding gehad met gebroken T Bar als gevolg.
Ik heb hier en daar al wat rondgevraagd,maar je weet maar nooit,

Robbie

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is geen T-bar van een RC10L2 maar van een RC10L. Dit is een A-symetrische T-bar en de L2 heeft een symetrische T-bar. Waarschijnlijk heb jij dus geen L2 maar een gewone 10L of een 10LS.

Ik heb er nog wel eentje liggen voor de 10L alleen is hij wel rood van kleur (omdat het vroeger een trend was om alles met Dylon te kleuren). Als je die wil hebben dan kan ik je hem zo opsturen...

Kan je eens een foto plaatsen van de complete auto? Dan weten we zeker welke het is.

Ja is goed, gaan we doen...

Is zo te zien een LS aangezien de L nog niet was uitgerust met de dynamic strut voorophanging. Gefeliciteerd! Je bent de eigenaar van een zeer leuke vintage RC10LS. Onderdelen zijn er nog genoeg voor te vinden en als ze van Asso niet meer te vinden zijn dan kan je met andere merken nog alle kanten op...

is inderdaad een rc10l met een dynamic strut voorophanging. De RC10L is een auto uit 1989. De rc10ls omstreeks 1991 geloof ik. De RC10L2 stamt uit 1997.

De rc10L2 heeft een aantal verbetingen ten opzichte van de rc10L waaronder een symetrische t-bar, smaller chassis, pod is wat geoptimaliseerd met lagere cog en ook de constructie om de t-bar heen is steviger met een extra t-bar brace waarbij de chassis brace achter op het chassis de achterste pivotbal ook nog extra verstevigd.

Heb je die van Ed over gekocht?

Op ebay kun je nog wat spul vinden voor de RC10L, zoals t-bars bijvoorbeeld.
Associated RC-10L SS T-Bar .075 RC10l | eBay

zou leuk zijn joost. Moeten we alleen het regelement even aanpassen, staat nu alleen GT kappen in;)

ps:
Je zou ook nog 1s met 10.5t kunnen rijden. Volgens mij heb je dan alle spullen meteen compleet?

Ja maar dat gaat met het Pro10 buitenregelement ook gebeuren geloof ik, en ik had het er met Niels over gehad en die vond het voor indoor ook geen probleem. Denk dat het de auto's alleen maar ten goede komt ook voor indoor als je de GTP/Group C kappen kan en mag gebruiken...

Ik heb net contact gehad met een leverancier en die kan de 10R5 mooi leveren dus ik denk dat ik daarvoor ga en dan met een 2s lipo erin met een 17.5. Dat rijd volgens mij net even mooier dan een 10.5 met 1s.

2s lipo met 17,5 ging vorig seizoen wel erg hard. Op het randje van in bedwang houden vond ik. Het blijft een uitdaging natuurlijk maar ik zou 1s 10,5 verplichten dit jaar. toch iets tammer voor de 1/10 denk ik en weer fijner voor de gewone rijder. Krijgen we weer meer mensen die het baas kunnen en het dan leuk vinden ipv een afstel tijger te zijn om het op de baan te houden. Het is maar een idee natuurlijk.;)

Valt wel mee hoor, ik kan hem met een 10.5 en 1s net zo laten rijden alleen is 17.5 en 2s net iets soepeler voor de temperaturen van alles. Qua snelheid zal het niet veel verschil maken...

Klopt, maar volgens mij hadden we in de sleutel/ouweneel avonden toch ook al over gehad dat volgend jaar de kappen vrij zouden worden voor het buitenseizoen? Dus ik denk dat die stemming er zo doorheen is. Mij maakt het niet uit en voor het indoorseizoen lijkt het me ook geen punt toch?
Tuurlijk moet er even over gesproken worden maar dat is zo gebeurd als we alle rijders even bij elkaar hebben...

ik dacht dat de porsche 962 nitro kap een uitzondering was voor de laatste zac aangezien Niels alleen die nog had zodat die voor 1 wedstrijd geen andere hoefde te kopen.

Maar goed....hebben we het nog wel over op de mach.

Back