koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ja dat was de insteek ook voor de laatste ZAC, dat klopt...
Maar hoe sta jij er tegenover dan om voor de indoorbaan ook GTP/Group C kappen toe te laten? Ik zelf vind het wel meer in ons straatje passen namelijk...

En met dezelfde soort kappen binnen rijden is ook wel weer een visite kaartje voor de Pro10 buiten denk ik. We vallen toch al compleet buiten het gebruikelijke WGT regelement met wat er vorig seizoen gedaan werd afgezien van de kappen dan...

Pro10 rijders,
Het lijkt mij verstandig om het langs de officiële weg te doen.
Dus Joost of Alex, dien er even voor de vergadering een voorstel over in,
dan kan je daar over stemmen. Dat is gewoon het eerlijkst.
Ik zou het top vinden als iemand even die kleine moeite neemt.

die mix nissan en porsche lijkt me niets mis mee. Zolang er niemand met een 200mm lola aan komt.:rolleyes:

Ja, op die kappen samen met de nieuwe GT van MIX en de GT1 van ABC hobby's doelde ik ook op...

@Roy: Dat kan uiteraard voor het nieuwe buitenseizoen maar voor het indoor seizoen komt er geen vergadering meer dus dan zullen we het met de rijders in de klasse en het bestuur kort moeten sluiten denk ik. Dat is geen probleem maar het moet uiteraard wel even gebeuren, dat ben ik helemaal met je eens.

Voor het buitenseizoen wachten we ook gewoon even tot de ALV. Voor binnen moeten we denk ik binnenkort even kijken wie er allemaal willen rijden in de klasse binnen en dan met jou en Niels even om de tafel gaan zitten en een besluit vormen...

Daar gaan we het dus nog over hebben denk ik aangezien de Porsche kap van Niels voor de laatste ZAC even een optie was. De meningen zijn dus nu kappen vrij tegenover wat meer kappen toelaten maar zoals eerder al gezegd is, is dat een mooie voor de ALV lijkt me...

Hoeveel mah verbruikte wij tijdens de indoor wedstrijd met de 17.5t 2s? volgens mij zat het ergens tegen de 2000mah of was het meer?

theoretisch ja, het smeermiddel trekt dan beter in de band. Of je het in de praktijk merkt op het circuit is vraag 2. Het spul van bijvoorbeeld mobers is vrij dun dus dat wordt toch wel in de band gezogen. Wellicht zou je het kunnen merken als het wat kouder weer is is maar daar heb ik geen ervaring mee.

Tijdens het NK op den haag gebruikte iemand bandenwarmers vanwege de slechte grip op den haag maar eerlijkheidshalve kan ik niet echt zeggen dat het daarmee beter ging:lol:

Ik heb het gebruik van bandenwarmers eigenlijk op een enkeling na ook niet meer bij de modified pro10 gezien maar mischien vergis ik me en worden ze nog steeds veelvuldig gebruikt?

Dus antwoord op je vraag..... ik zou er niet te veel aandacht aan schenken. Je kunt beter wat verschillende zijveertjes en centerveren kopen en daarmee je setup beter finetunen dan je gek laten maken met bandenwarmers ....maar dat is mijn mening. :cool:

Laatst bewerkt:
Bandenwarmers voor de achterbanden hielpen enigszins op het super-stoffige Eindhoven. Geeft net dat beetje meer grip. Helaas ten koste van de levensduur van de band. Die wordt sneller zacht.

Resumee: banden warmen alleen in extreme situaties.

Was leuk. Sascha en ik waren de enige stock rijders. We reden gewoon met mod mee.
Mijn regelaar had kuren dus ik moest het even zonder power programma stellen. Zelfs met de helft minder top dan de mod rijders miste ik op 7 seconden de A-finale.
Vooral de laatste B-finale was lachen. Ik wist deze zelfs te winnen ondanks al het mod geweld om me heen :)

Gaaf Mathijs, gefelicteerd met de B finale. Toch leuk om te zien dat het met stock 10.5 zo goed gaat in de Pro10.

theoretisch ja, het smeermiddel trekt dan beter in de band. Of je het in de praktijk merkt op het circuit is vraag 2. Het spul van bijvoorbeeld mobers is vrij dun dus dat wordt toch wel in de band gezogen. Wellicht zou je het kunnen merken als het wat kouder weer is is maar daar heb ik geen ervaring mee.

Tijdens het NK op den haag gebruikte iemand bandenwarmers vanwege de slechte grip op den haag maar eerlijkheidshalve kan ik niet echt zeggen dat het daarmee beter ging:lol:

Ik heb het gebruik van bandenwarmers eigenlijk op een enkeling na ook niet meer bij de modified pro10 gezien maar mischien vergis ik me en worden ze nog steeds veelvuldig gebruikt?

Dus antwoord op je vraag..... ik zou er niet te veel aandacht aan schenken. Je kunt beter wat verschillende zijveertjes en centerveren kopen en daarmee je setup beter finetunen dan je gek laten maken met bandenwarmers ....maar dat is mijn mening. :cool:

Bedankt voor je uitleg Alexander. De zijveren heb ik middels binnen, dus gaan we daaraan werken.
Ik zag op het te koop gedeelte een bandenwarmer voor F1 staat en dat zette mij aan het denken, vandaar.

Halewijn

ik heb van die carson bandenwarmers in mijn koffer liggen. Zaten 3-4 jaar geleden bij een 2de handse aankoop. Ik heb ze nooit gebruikt. Mocht je het een keer willen proberen dan is dat geen probleem.

Nieuwtje.

Voor de Team Associated RC10R5 verkoopt VIP Performance nu een 7075 T6 aluminium podplaat voor 200mm en een brede podplaat voor 235mm breedt.

Laatst bewerkt:
Halewijn, de 200mm. body ziet er verrassend goed uit man! Had ik eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo weinig scheelde. Jammer dat je er gister niet mee hebt kunnen rijden want ik denk dat het best erg goed rond had gegaan...

Back