koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Klopt helemaal:D
Het schijnt dat hij ook nog het onder gedeelte van de motorpod in carbon ergens heeft rondslingeren.
Hij wist het niet zeker maar ging wel zoeken.
Onderdelen zijn onderweg naar jou Joost.
Enige wat ik ben vergeten er bij de doen zijn voorwielophanging shims:(
Misschien dat jij een oplossing zo kan vinden om dit te creeren.
Indien niet zal ik het met 0.5MM shims moeten doen.
Kijk maar of je hier eventueel wat voor kan maken qua tekening.

mvg Roy.
PS take your time;)

Ik zie net dat er een academy sp3-x pro stond op de oostenrijkse ebay. Bieding is helaas geindigt op 6 oktober 2011. Is voor 47,- euro verkocht.

Je hebt er verder niets aan :D maar inderdaad als je wat rondkijkt kun je wel wat leuke koopjes vinden.

ps:
Wordt wel een mooi bling bling auto zo met dat paarse aluminium overal :).

Laatst bewerkt:
Die op e-bay had ik idd ook gezien maar was dus net 5 minuten te laat:onweer:
Als je een beetje zoekt vind je nog genoeg zoals ik gisteren al gevonden had.
Zodirect een update met de gemonteerde onderdelen.

mvg Roy

Ik zie net dat er een academy sp3-x pro stond op de oostenrijkse ebay. Bieding is helaas geindigt op 6 oktober 2011. Is voor 47,- euro verkocht.

Je hebt er verder niets aan :D maar inderdaad als je wat rondkijkt kun je wel wat leuke koopjes vinden.

ps:
Wordt wel een mooi bling bling auto zo met dat paarse aluminium overal :).

Wederom een kleine update van mijn kant:cool:
Motormount zit er op net als de side dempers.
Veertjes zijn wel wat aan de sterke kant maar dit morgen maar ffies testen om te kijken of dit echt veel uit maakt.
Anders eens op zoek gaan naar andere veren.
Foto.

mvg Roy

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Is een beetje onduidelijk maar deze zit er niet in.
Heb nu ook een tekening ingedient bij onze teken"smurf" waarbij dit aangegeven is.
Daarna kan ik dit uit GFK 2mm laten frezen en zie je het derde gat niet meer.
Je hebt bij sommige Academy T-bars de mogelijkheid om 2 of 3 kogels te monteren.
Ik ging standaard al uit van 2 ivm flex.
Nieuwe T-bar heeft ook alleen nog maar de mogelijkheid van 2.
Of bedoel jij waar de T-bar aan de motorpod vast zit?

mvg Roy

Even nog een tip. Bij de bevestiging van de t-bar aan de onderpodplaat die middelste schroef verwijderen.:cool:

Ik bedoel niet het middelste gat in de t-bar waar je nog een pivotkogel kan inbouwen maar het paars moertje wat aan het uiteinde van de t-bar in het midden van de T zit. Inderdaad tpv waar de achterpod aan de t-bar zit.

Dat grote ronde gat wil je inderdaad niet hebben daar, dat maakt de t-bar vrij kwetsbaar wat ik me door mathijs heb laten vertellen.

Laatst bewerkt:
Klopt.
De t-bar zit idd met 3 bout en moer combinaties vast aan de motorpod.
Wat is de functie er van als je de middelste los/ eraf haalt?
De T-bar is reeds in aangepaste vorm onderweg naar Joost zodat hij er voor mij een frees "tekening" van maakt en ik deze dan kan laten maken door een ander forum lid.

mvg Roy

Ik bedoel niet het middelste gat in de t-bar waar je nog een pivotkogel kan inbouwen maar het paars moertje wat aan het uiteinde van de t-bar in het midden van de T zit. Inderdaad tpv waar de achterpod aan de t-bar zit.

Dat grote ronde gat wil je eigenlijk niet hebben daar, dat maakt de t-bar vrij kwetsbaar wat ik me door mathijs heb laten vertellen.

Een schroef in het middelste gat maakt de op en neer gaande vering effectief veel stijver zonder veel invloed te hebben op de zijwaartse vering (als je tweak schroeven gebruikt). De zijwaartse vering wordt bij jou door schokbrekers gedaan dus dat heeft sowieso geen invloed bij jou maar de op en neergaande beweging wel. Persoonlijk rij ik altijd zonder middelste schroef. Is de beste balans tussen grip achter en stuurgedrag.

Ik heb op rucphen dit jaar wel een keer die middelste schroef bevestigd om te proberen maar vond het niet fijn rijden.

Laatst bewerkt:
Weer wat geleerd:D
Je ziet het, men is nooit te oud om te leren.
Ik ga morgen ffies met mijn kapotte lichaam een paar rondjes rijden.
Kijken of wat het uitmaakt of niet.
Hoe langs laten jullie de tire additieve er in trekken alvorens je de zonnebrand er op doet?
En hoe lang moet dit intrekken?
Lelystad is helaas wat stoffig als het een paar dagen droog is en ze bij de motorcross baan niet gesproeit hebben..

mvg Roy

Ik laat het ca. een half uur intrekken voor en achter. Voor smeren nagelang je meer/minder stuur wilt.

Met zonnebrand was het volgens mij smeermiddel 10-20minuten laten intrekken en daarna zonnebrand erop en nog eens 20 minuten of zo in laten trekken. Wellicht dat mathijs wat nader kan verklaren want ik heb nooit zonnebrand gebruikt.

Welke banden gebruik je?

Laatst bewerkt:
Er staat een yokomo yrx-10 te koop op ebay. Beetje veel geld maar nog steeds een mooie doordachte auto met die frp flex brug aan de achterzijde.

of zelf eentje ontwerpen en associated onderdelen gebruiken:D

Als je oscar zijn zelf ontworpen f1 bekijkt dan gebruikt hij hetzelfde principe aan de achterzijde kwa flex brug maar dan iets eenvoudiger kwa ontwerp. De voorkant is in weze niet veel anders dan de corally c10 ophanging.

Vanavond bij de mach wezen rijden, heb me best vermaakt als enige wgt. 1.5 sec van mijn tijd af gesnoept. Snelste rondje van 11,2.
Wel tilt de wagen zijn achter pootjes op in de snelle bochten. Niet veel maar je hoort de moter in toeren toe nemen. Eerder deze avond al hardere (rood) zij veren gestoken, dat ging al iets beter maar hier door kon Ik weer meer pushen met als resultaat toch weer griprol/achterwiel optillen. Dus volgende ronden toch nog maar een zwaarder zij veer steken.

Is er zoveel grip op de MACH dat je dit krijgt?
Welke combi banden heb je gebruikt?.

mvg Roy

Vanavond bij de mach wezen rijden, heb me best vermaakt als enige wgt. 1.5 sec van mijn tijd af gesnoept. Snelste rondje van 11,2.
Wel tilt de wagen zijn achter pootjes op in de snelle bochten. Niet veel maar je hoort de moter in toeren toe nemen. Eerder deze avond al hardere (rood) zij veren gestoken, dat ging al iets beter maar hier door kon Ik weer meer pushen met als resultaat toch weer griprol/achterwiel optillen. Dus volgende ronden toch nog maar een zwaarder zij veer steken.

Back