koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ligt er aan welke o-ringen je neemt en welke pistonguides.
Ik had de versie1 van TOP en vond deze niet echt lekker werken.
Heb daarna een andere pistonguide en andere or-ringen er in gezet en de werking was smooth as butter en het belangrijkste, lekvrij.
En ja ik heb er nog wel 1 liggen.
Hoe wil je hem opgebouwd hebben?
Lengte shockshaft,2 of 3 gats zuiger?

mvg Roy

ik zoek 1 hele schokbreker.

Hoe zijn die schokbrekers opgebouwd? Beetje gelijk aan de TRF dempers? Is er frictie tussen de piston en O-ringen?

Laatst bewerkt:
Gisteren even de x10 custom special afgemaakt. De rode schokbreker moet dan nog geregeld en gemonteerd worden ;).

Voor mijn gevoel moet er eigenlijk nog een t-bar brace op om het echt af te maken. Heb er wel eentje liggen van mijn L2 dus dat ga ik nog monteren. Is wel helaas zwart carbon maar het is even niet anders.

Zoals je kunt zien aan het rechtse wiel heeft hij niet echt een kleine draaicirkel. Het linkse wiel komt anders achter tegen het chasis aan met een bocht naar links en het rechtse wiel bij een bocht naar rechts. Komt door de ackerman effect waardoor de binnenste wiel meer naar binnen draait dan de buitenste. Moet ik nog even kijken hoe dit gaat in de praktijk op kleine circuits. Anders toch maar die optie om de voorophanging naar ca. 218mm te verplaatsen wegschuren.

Maatvoering:
3mm zilver carbon
225mm achter
208mm voor
260mm wielbasis.

P1050216.jpg

P1050214.jpg

P1050208.jpg

P1050209.jpg

Laatst bewerkt:
Alexander?
Als je dit een beetje weg wil hebben zou ik de servo plat liggen en de servosaver een halve slag anders zetten op de servo zodat hij naar boven wijst.
Als ik zo de foto's bekijk komt de servo dan net ffies voor de pickup points van je stuurkogels op je fusee stukken.
Als je dan stuurt hebben zowel het binnen als het buitenwiel de zelfde uitslag.

mvg Roy
Ps waar komen de rode alu delen vanaf?
Me liky:D

Alle rode aluminium onderdelen zijn van CRC alsmede de voorophanging. De dampertubes zijn DIY aluminium tubes. De tubes zijn gedraaid en geboord en er is aan de uiteinde een schroefdraad gemaakt. Allemaal uit 1 stuk aluminium. Best knap gedaan.

De damper rods zijn van corally. Aangezien deze met maar 1 ribbel komen moet ik nog even kijken of we daar nog extra ribbels uit kunnen fresen/draaien.

De voorbrace tussen de voorophanging is van Joost zijn 10R5.1 aluminium achterpod brace die op maat en iets dunner is gemaakt door een goede kennis van Jan.S en tevens rijder op de mach (ben even zijn naam vergeten).

Ik moet de Ackerman nog vergelijken met mijn L2. Ik wil niet te veel willen afwijken van de L2. Het liefst laat ik de servo zoals die is. Het is puur gevoelsmatig maar voor mij hoort een servo op een pro10 schuin te staan. :D

Ik kan de ballcups op de servo saver nog een gaatje hoger plaatsen dan zou de ackerman iets minder moeten zijn. Moet ik iig nog even beter bekijken. Ik heb geen bumpsteer dus dat is in ieder geval meteen goed.

PS:
Op de CRC fusees heb ik ook nog drie opties om de stuurstangen te monteren. Ik zal ook eens bekijken wat die andere opties doen voor de ackerman.

Laatst bewerkt:
Mathijs, kun je een keer een foto maken vanaf de bovenzijde met geheel stuuruitslag van de wielen? Kan ik bekijken of de stuuruitslag van jou meer is als die van mij. Aangezien ik de crc ophanging gebruik zou hier kwa geometrie wellicht wat verschil in kunnen zitten? Heb wel de langere bovenarmen geinstalleerd voor minder cambergain, niet dat dat veel uitmaakt voor stuuruitslag maar dacht ik meld het even lol..

Laatst bewerkt:
Ziet er gelikt uit Alexander. Ga je hiermee volgend jaar wedstrijden rijden ook dan?

Had het even gemist maar bedankt! Helaas geen rode hubs etc om het af te maken maar goed. Zilver is ook niet verkeerd. Ik had wellicht het idee deze op de kleine circuits toe te passen en mijn L2 op de grote aangezien deze zilvere net iets smaller is maar moet maar even kijken hoe het gaat volgend jaar. Klinkt gek maar ik ben nog steeds gehecht aan mijn L2. Zowel op grote als op de kleinere circuits ging die goed. De x10 moet wel een stuk beter gaan voordat ik mijn L2 opzij schuif. :D

Back