koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ik moet eerst mijn bandenvoorraad weer op pijl brengen, dan kijken we weer eens verder.
Nu gaat de 10.5 er weer gewoon in, om "normaal" te rijden.
 
Achterbanden valt wel mee, maar voorbanden en dan vooral rechtsvoor (altijd op de MACH) 1,5mm in 5 min. denk ik, want ik heb restjes op lopen maken, en dat gaat altijd iets harder.....
 
ah ok, zal wellicht nog ietsje meer zijn in race mode.

Ik had vóór het NK op heemstede even een paar runs een xerun 5.5t getest met weinig boost en turbo (ca. 30-35 graden bij elkaar) en mijn nissan p35. Toen was de snelheid eigenlijk niet schrikbarend hoger dan een boosted 10.5t:rolleyes:. Had alleen een iets hogere acceleratie maar eigenlijk prima te controleren. Rollout had ik wel iets verlaagd maar was achteraf niet nodig geweest. Tijden waren niet echt lager

Volgende keer ga ik hogere rollout en meer timing gebruiken. (zoals het er nu uitziet zal dat pas volgend jaar zijn)
 
Tijden waren niet echt lager

tijden zijn ook niet heel veel sneller, maar de auto ziet er wel heel veel sneller uit, en heeft enorm veel mee stuur, althans met de body waar ik mee reed.
Nu zijn we natuurlijk "gelegenheids modified rijders" en niet echt specialisten, maar evengoed is zo'n "uitstapje" wel leuk!
 
Uitstapjes zijn altijd leuk. Duitse masters en wellicht Benelux zie ik meer als een WK wedstrijd. Gewoon leuk om mee te doen in modified.
 
Benelux+ dan in twee klasses Alexander? :D

Duitse Masters moeten we ook gewoon nog een keer gaan bedelven in de 10.5 vind ik met een mannetje of wat de eerste plekken vast stellen en een NL podium maken.
 
Indien de duitse master ook gereden gaat worden met de 10.5 krijgen zij ook een beter gevuld starters veld en wie weet komen ze dan ook vaker in Nederland rijden wat er weer voor zorgt dat de promotie beter word en de aanwas voor onze klasse ook groter gaat worden?
Of is dit nu wishfull thinking?:cool:

mvg Roy
 
Volgende keer ga ik hogere rollout en meer timing gebruiken. (zoals het er nu uitziet zal dat pas volgend jaar zijn)

De kleinste roll-out die ik halen kon was 34mm, en dat was eigenlijk te hoog.
In TC rijden ze met een FDR van 8.4, dat komt neer op een roll-out van 22! (en dan boost erbij doen).....

Ik heb een spur van 81 en pinions van 12,13 en 14 besteld, dan kom ik een eind. Kan ik beginnen op 26mm ofzo. Ook gaat er 12awg de auto in, want dat is ook geen overbodige luxe. :mrgreen:
 
10.5t rijden ze met lolas en dat werkt niet echt op grote circuits dus wordt er alleen mod gereden.

Deze DM is er alleen mod pro10 uitgeschreven zal volgend jaar niet anders zijn.

Vorig jaar waren er bijna 40 inschrijvingen modified pro 10 dus ;)................als daar een paar nederlanders en wat andere landen bijkomen heb je zo een leuk groot evenement. Tot nu toe zijn er 38 inschrijvingen pro10 mod voor de DM2012 eind deze maand.
 
Laatst bewerkt:
Spur 87 en 90 en ja die zijn groot:D

Bijna net zo groot als een achterband. ;)
87 heb ik ook, maar dat past niet, motor kan niet ver genoeg verplaatst worden. Omdat de S100 en S120 dezelfde achterkant delen, heb je iets meer spur/pinion combinaties nodig om tot alle benodigde roll-outs te komen.
 
Spur 87 en 90 en ja die zijn groot:D


Hallo, heeft er iemand van jullie soms interesse in 100% nieuwe nog in de verpakking spur gears van 90T (2x), 96T (4x) en 78T (1x) (48dp) deze zijn van Precision Racing.
Voor een goed bod doe ik ze weg, kan ze niet gebruiken.

Ik zet dit maar even hier omdat ik dan wel direct de juiste doelgroep bereik....;-)

Groet,
Eric
 
Laatst bewerkt:
Back
Top