koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ik zoek een ballcup met 2mm draadeind maar met een 4,3mm diameter kop. Deze ballcup moet ca. 2,5cm lang zijn.

Heb al bij du-bro gekeken voor kogelgewrichten en deze zijn kwa formaat goed behalve dat het oog met een 2mm boutje moet worden vastgezet terwijl ik een bestaand 3mm gat heb. Als ik een grotere kogelgwricht pak voor 3mm boutje zit er automatisch een 3mm schroefdraad aan de andere kant en dat past niet met de 2mm schroefdraad van de schokbreker :confused:.

Ik zoek dus iets voor een 3mm gat in mijn chassis, waarvan de schroefdraad van de ballcup 2mm is.

Ik zou het 3mm gat kunnen dichtzetten en een nieuw 2mm gat boren maar ik wil eerst de makkelijkere oplossingen bekijken, als die er zijn.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Foto is wat duidelijker
rechts de schokbreker met originele ballcup (4,3mm). De schokbreker heeft 2mm schroefdraad en op de foto is de rechter schokbreker op maximale lengte. Het is dus te kort op dit moment. Als de Ballcup langer was geweest was het goed.

Links de Dubro kogel gewricht. Deze is goed kwa lengte, er zit nog wat ruimte om in en uit te veren. Nadeel is dat het schroefje om het te bevestigen 2mm is en er zit nu een 3mm gat. :D

Bij een 3mm dubro kogelgewricht (dus met 3mm boutje) gaat het automatisch naar 3mm schroefdraad aan de andere zijde en dat is te groot voor de 2mm schroefdraad dat de schokbreker heeft.

@Alex....Als je de buitenste kogel op kan hogen, heb je wat meer ruimte qua slag.
Dit was ook het probleem wat ik had bij de Academy toen ik de 10R5 shocks wilde gaan gebruiken.
Na ophogen van de kogel(van de zuigerstang) had ik precies voldoende over om de shock zowel in als uitgaand zonder binden te laten bewegen.
Er zijn ook langere ballcups op de markt en heb deze laatst ook gezien(ook voor 2 mm) maar kan mij zo niet meer voor de geest halen waar.

mvg Roy

Bedoelde ook niet uitdraaien op de zuigerstang maar onder de kogel ophogen;)
Daardoor word de zuigerstang ingedrukt wat weer ruimte op de uitgaande slag geeft.

mvg Roy

En als je dit erop zet van Associated???

#4665 Shock Rod End
Shock Rod End: Team Associated - Champions By Design - Nitro and Electric RC Cars

Dan zou je met een dremel het 2mm schroefdraad van de shock af kunnen halen en dit erop schuiven. Met de 3mm setscrew de boel vast zetten en dan kan je de R5 balls gebruiken die M3 draad hebben en de bijbehorende ball cups om de boel vast te zetten. Op die manier zijn de shocks nog instelbaar in lengte ook.

Als je het wil proberen dan heb ik ze nog wel liggen voor je... Let me know! ;)

hobbywing v3 regelaar

nog even een vraag

kan je deze regelaar alleen uitlezen inregelen met hobbywing Programming box??? of ook met gebruik van een laptop

en dan het beste ook een 10,5 turns hobbywing motor er bij nemen

en qwa banden dat is ook gewoon je eigen keus er zijn niet echt slechte banden

corally
jacco
xceed
brs

De Hobbywing V3 kan je gewoon met de Program Box voor de V2.1 uitlezen en instellen, alleen wel even de Program Box updaten voor de V3. Geen probleem! :D

Een 10.5 van Hobbywing doet het erg goed, Alexander gaat er o.a. erg goed en hard mee.

- Jaco banden zijn bijna niet meer te krijgen
- Corally is goed maar aan de prijs
- Xceed is goed maar in beperkte shores te krijgen
- BRS (je bedoeld waarschijnlijk BSR) zijn erg goede banden maar ook aan de prijs
- Shepherd zijn ook erg goede banden, mooie velgen en goed geprijsd en in meerdere shores te krijgen
- Mobgums (Jaco) zijn goed, soms minder goed te krijgen en goed van prijs

Hallo,

kan mij iemand helpen met tip waar kan ik snel kopen 1/10 pan car banden?Is maar een systeem van bevestiging,of is het verschillend voor sommige merken?Ik heb asso R5.Ik woon in Belgie.

grtz Petr

Hallo,

kan mij iemand helpen met tip waar kan ik snel kopen 1/10 pan car banden?Is maar een systeem van bevestiging,of is het verschillend voor sommige merken?Ik heb asso R5.Ik woon in Belgie.

grtz Petr

Er is voor de 1/10 pancars inderdaad één systeem van bevestiging, dat klopt. Banden zijn er van verschillende merken.

-Shepherd
-Mobgums
-Corally
-BSR (John's BSR tires)
-Xceed

Google hier even op en dan moet je haast wel wat vinden denk ik. Kom je er niet uit stuur me dan even een PM en dan stuur ik je wat linkjes naar shops/webshops waar je banden kan kopen. Alle bovengenoemde banden passen op de R5.1.

Ok,met dit info kan ik al verder. Ik heb inderdaad paar opties al voor mij vraag gevonden maar ik was niet zeker van die bevestiging. Bijvoorbeld Pk....... heeft Coraly bandjes,maar die afbeeldingen zijn beetje misleidend.

Bedankt.

nog even een vraag

kan je deze regelaar alleen uitlezen inregelen met hobbywing Programming box??? of ook met gebruik van een laptop

Als je via de laptop wilt werken zul je toch de box moeten gebruiken als koppeling tussen laptop en regelaar.

Een 10.5 van Hobbywing doet het erg goed, Alexander gaat er o.a. erg goed en hard mee.

Zeker, ik rij er inmiddels ook al een tijdje mee trouwens. de 15.6 wat mijn snelste rondetijd is op de MACH is ermee gereden. :cool:

RPM heeft extra lange ball cups.
Kun je met een 3mm kogel blijven werken.
RPM RC Products - Products for Associated vehicles (Steering and Linkage Parts)

Hey mathijs,
Ik heb rpm ballcups maar het probleem dat ik heb met de crc encore schokbrekers is dat de zuigerstang 2mm schroefdraad heeft. RPM en andere producten met een 4,3mm diameter ballcup hebben allemaal een 3mm schroefdraad aan de andere zijde. De zuigerstang heeft 2mm schroefdraad en dat komt niet overeen met de 3mm schroefdraad in de rpm ballcup lol.

Maar de secondelijm truc werkt wel. Ik hoef nog maar 1 á 2 laagjes en dan heb ik het 3mm gat in mijn chassis naar 2mm gebracht zodat ik het 2mm boutje kan gebruiken die bij de Du-bro 2mm kogelgewrichten zit. Die du-bro kogelgewricht heeft een 2mm schroefgat aan de andere zijde zodat ik de 2mm zuigerstang daarin kan schroeven. Gaat goed komen.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.

@M7H... Martin..... denk dat mijn S100 weer weg gaat... Binnen rijd niemand WGT en buiten heb ik al de Xray X10 die het erg goed doet.... Of zal ik mijn X-ray weg doen....

Back