koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ik heb een zelfbouw cnc freesbankje thuis staan, al zeer veel plezier mee gehad!
Ik zit niet op een extreme nauwkeurigheid, maar de gaten en het freeswerk krijg ik toch binnen de +/-0.2 mm. Is meer als voldoende voor mij ;)

Ik stem voor fotootjes! Het machientje dat zulks mooi kan frezen, daar ben ik wel benieuwd naar!

@quante, ziet er mooi uit. Hoe dik is het carbon? Ik zie dat je de achterste linkbevestiging naar voren hebt gezet (in relatie tot de pod) om in lijn te blijven met de middelste kogel? Is dat om de lipo's zo ver mogelijk naar achteren te schuiven?

@quante, ziet er mooi uit. Hoe dik is het carbon? Ik zie dat je de achterste linkbevestiging naar voren hebt gezet (in relatie tot de pod) om in lijn te blijven met de middelste kogel? Is dat om de lipo's zo ver mogelijk naar achteren te schuiven?

Hoi Alex, bedankt voor het compliment.
Carbon is 2.8mm dik, alu plaat voor de motor is 3mm, voorste kanten wat schuin gevijlt (deze moet eens opnieuw, freesje was wat bot...).
De links zitten op dezelfde plaats als bij de 10SL, ben enkel voor het asso systeem gegaan omdat je dat wat soepeler kunt laten lopen.
Maar je hebt wel gelijk, de achterste link bevestiging zit op 1 lijn met de centerkogel (zou anders nogal wat raars geven tijdens inveerbewegingen ;) )
De batterijen op zich kunnen ook een millimeter of 2 verder naar achter als bij de 10SL. Met batterijplaatsing merkte ik een groot verschil in Genk, vandaar de keuze dat ik nog net wat verder naar achter kan. Kunnen ook in 2 stappen van 6mm naar voor gehaald worden. electronica schuift gewoon mee dmv een radioplaatje (kan ook apart verschoven worden).
Ik heb nu ook de laatste 2 onderdelen gefreest: servo plaat en radioplaat (-> uit 0.5mm lexan).

Ja ik had wat moeite met het beschrijven wat ik zag met die lip aan beide zijde van de podplaat :)

Je hebt verschillende chassis gemaakt zoals eentje met panhard bar en volgens mij ook een trinity copie?

Uit nieuwschierigheid, wat was er niet goed aan de panhardbar concept dat je nu bezig bent met een meer traditionele link pancar en een strut voorophanging?

Geen probleem ;-)
Die panhard stang werkte zeer goed op het circuit bij HRT (medium grip) maar voor de een of andere reden krijg ik ze niet goed in Genk.
Nadeel is natuurlijk dat je de enige bent met dat unieke concept dus veel hulp rondom is er niet + ik heb te weinig tijd om er fatsoenlijk mee te testen. Zelfde geld ook vr de gedempte vooras van toen. Ik heb de wagen wel nog, mss iets voor in de toekomst ;)
De trinity kopie was ook mooi, maar met Lipo moeilijk voldoende gewicht op de achteras te krijgen. De achteras is ook wat fragiel (6.35mm), met Corally had ik een betere achteras. Lullige was, eigenlijk wou ik enkel de pod + as maar dan was ik zoveel kwijt als een complete 10SL.

Weet iemand trouwens een goed adres om schroefjes in Tamiya blauw te kopen??
Schandalig wat men ervoor durft te vragen (1euro/stuk!!).

De trinity was inderdaad erg mooi. Volgens mij had je wat foto's van je eigen aangepaste trinity op moosi masters gezet maar kan het niet meer terug vinden. Heb je nog wat foto's van de trinity die je hier kan plaatsen?

301760_468185776578208_516413306_n.jpg

Alle Pro10 rijders van NL, België en omstreken een fantastisch 2013 gewenst waarin we maar weer veel mogen knallen met de auto's en mooie resultaten mogen bereiken!!!

Roy, er veranderd niets, kappen worden niet vrijgegeven.
Redelijk argument was, dat je met een high downforce kap, meer voordeel zult hebben met de chicane.
Ik denk dat we eens wat meer moeten testen ermee (jij en ik doen?), en dan kun we ook beargumenteren of je er wel voordeel mee hebt of niet.
We hebben nog wel besproken om de Pro10 naar een minimale breedte te brengen van 220mm :mrgreen:

Nou, het ging over het rechte stuk waarbij ik aangaf dat in korte rechte stukken en meer bochten (zoals met de chicane) je meer hebt aan een nitro kap zoals een lola. Of het wel of niet zinvol is om te rijden/testen hangt daar niet vanaf aangezien de pro10 rijders die aanwezig waren er mee eens waren dat we met de pro10 kappen blijven rijden en niet met nitro of aanverwante kappen die door hun maatvoering toevallig passen op een auto.

Roy, over de kappenlijst. Ik heb je al maanden geleden geschreven dat er begin 2012 een lijst naar het bestuur is gegaan. Dat je daar niks mee hebt gedaan en nu weer over begint snap ik dus niet aangezien je in 2012 ook bij het bestuur zat.

Overige punten:
Chicane wordt iets aangepast. De curbs inkomende de chicane en uitgaande de chicane worden verwijderd. Een gedeelte van het gras inkomend en uitgaande de chicane wordt een curb zodat de chicane vloeiender te nemen is.

Laatst bewerkt:
Roy, er veranderd niets, kappen worden niet vrijgegeven.
Redelijk argument was, dat je met een high downforce kap, meer voordeel zult hebben met de chicane.
Ik denk dat we eens wat meer moeten testen ermee (jij en ik doen?), en dan kun we ook beargumenteren of je er wel voordeel mee hebt of niet.
We hebben nog wel besproken om de Pro10 naar een minimale breedte te brengen van 220mm :mrgreen:

Dat high downforce beter is in bochten is simpel. Echter op de MACH is het nadeel van de High downforce bodies dat je veel verliest in rechte lijn snelheid. Dat is dan ook de reden dat de 200mm van Roy zoveel sneller is daar. Komt bij dat de 200mm porsche wel is toegelaten en die is qua downforce zeker zo goed als de peugot HD in mijn mening. Dat maakt dat ik komend seizoen 200mm Pro-10 ga proberen. Niet omdat dat beter is qua chassis, maar omdat we de bodies voor de 235 castreren is het het beste compromis (zeker op de MACH).

Daarmee wil ik echter geenszins Roy's rondentijden uitsluitend aan het materiaal hangen :D

Het wordt straks interessant als er iemand de moeite zou nemen om bv. een courante 1:12 bodie naar 235 te verschalen. Dan heb je en high downforce en electro en is deze hele discussie direct zinloos....

Back