koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Uhmm Julius, ik hoop dat je theorie klopt en je sneller gaat met de 200mm en porsche kap want als ik je voorbij rij met een 235mm T-bar auto en oude peugeot of mercedes kap dan ga ik je wel uitlachen natuurlijk :D.:mrgreen:.

ach aangezien Reinder 1ste is geworden bij een ZAC clubwedstrijd waar er nagenoeg dezelfde tijden zijn gereden met een 235mm en pro10 kap (maar Reinder alleen die dag getraint heeft en bijna nooit op de mach komt) en roy die 2de eindigde maak ik me niet zo veel zorgen om 200mm vs 235mm en of 200mm nou beter is ja of nee.

Het lijkt een discussie aan het worden als vroeger toen was 235mm altijd beter volgens velen :D.

Ik heb veel respect voor rijders zoals Roy en anderen die 1 of 2 dagen in de week een hoeveelheid rondjes rijden dus dat hij of iemand anders vooraan meerijd met snelle tijden vind ik alleen maar gaaf en zie ik als eer na werk. Ik vind het ook gaaf om te zien dat de anderen nu ook lage 16ers rijden en bijna de 15 sec aantikken.

Gezien de rondetijden is de auto goed voor elkaar hebben, banden goed prepareren en geen fouten maken het belangrijkste en alle overige maak ik me eigenlijk niet zo druk over aangezien in een wedstrijd alles kan gebeuren. We hebben nu een chicane dus elke auto heeft zijn voor en nadelen per wedstrijd, rechte stuk en in de bochten.

Als ik eerlijk ben maak ik me drukker om die chicane dan om 200mm vs 235mm ;). Nu moet ik 2 keer in de ankers op het rechte stuk :???:

Vroeger sneden we zelfs kappen doormidden in de lengte en dan weer aan elkaar plakken,en een corally superspeedway chassis die waren een stuk smaller.En dat ging goed :)(alleen was toen de inhoud van je accu ook mede bepalend)

Ik zeg dat julius wel eens zijn gelijk kan gaan gaan halen ;).

Roy, over de kappenlijst. Ik heb je al maanden geleden geschreven dat er begin 2012 een lijst naar het bestuur is gegaan. Dat je daar niks mee hebt gedaan en nu weer over begint snap ik dus niet aangezien je in 2012 ook bij het bestuur zat.
Nooit wat van gezien, kappen reglement blijft een grap voor eigen belang.

Daarmee wil ik echter geen zins Roy's rondentijden uitsluitend aan het materiaal hangen :D
Heb nog wel serieus mijn voorwielophanging vastgelijmd en het achterdiff star gemaakt, daar ging die auto veel sneller door

Alex, uitgelachen ben ik al zo vaak, daar lig ik niet meer wakker van.
Ik ben zelf ook benieuwd of de theorie klopt.

We zullen zien.
Zou bijna medelijden krijgen..

ach aangezien Reinder 1ste is geworden bij een ZAC clubwedstrijd waar er nagenoeg dezelfde tijden zijn gereden met een 235mm en pro10 kap (maar Reinder alleen die dag getraint heeft en bijna nooit op de mach komt) en roy die 2de eindigde maak ik me niet zo veel zorgen om 200mm vs 235mm en of 200mm nou beter is ja of nee.

Laatste wedstrijd die ik mij weet te herinneren met Reinder...:
Daar won ik met een Jillesje!!! (was echt lachen)

Maar voor 2013 staat mijn doel op een rondetijd in de 14, net als ik in 2011 zei dat ik in 2012 in de 15 ging rijden, ook dat was een hard gelach op de baan.

Maar kunnen we niet naar max. 250 mm met extra high downforce..?
(ga ik naar de 170mm low downforce en stuur ik de rest er wel bij;))

@Alex we maken gewoon een schansje voor de chicane..... weg met dat ding knalle wil ik.....

Ales heb je voor mij nog het lijstje met wel kappen er mogen..... (ps zet er ook ff bij welke het beste is..... ;-) )

Laatste wedstrijd die ik mij weet te herinneren met Reinder...:
Daar won ik met een Jillesje!!! (was echt lachen)

Je hebt gelijk, ik had te snel gekeken en de stand van de kwalificaties als eindresultaten gezien .;) Het blijft een close finish met beide een 1ste en 2de plaats in de finale. Je had een jillesje nodig om te winnen. Lijkt me dus een zeer spannende wedstrijd en daar ging het mij om in het voorbeeld.

Ja was echt gaaf, in de eerste finale was het al heel close en de hele tijd plaats wisselen. baan inzetters riepen al de laatste ronde dat er een Jillesje moest komen, maar durfde het zelf niet aan. Tweede finale precies hetzelfde verhaal en toen lukte het nog ook..!!

Vroeger sneden we zelfs kappen doormidden in de lengte en dan weer aan elkaar plakken,en een corally superspeedway chassis die waren een stuk smaller.En dat ging goed :)(alleen was toen de inhoud van je accu ook mede bepalend)

Ik zeg dat julius wel eens zijn gelijk kan gaan gaan halen ;).

Tja, die tijd herinner ik mij nog wel. Maar daar was luchtweerstand icm met de beperkte accu van wezenlijk belang. Ik denk persoonlijk dat 235 qua mechanische gr beter zou moeten zijn, maar dat, zeker op de mach, de body meer uitmaakt.

Ik heb mijn eerste rondjes met een pro10 met een "brandstof kap" gereden, en daar maakte je het verlies op het rechte stuk meer dan goed in de bochten. Maar aangezien de downforce van de toegestane 235 bodies lager of max gelijk is aan de 200mm geeft de weerstand op het rechte stuk de doorslag.

Benieuwd of de nieuwe body van Rivall, nog wat beter wordt dan de porsche. Dan kan iedereen aan de 200mm :-)

We zullen zien, en ik hoop de tijd te vinden om een zac mee te pakken. Anders blijft het maar geneuzel over trainings rondjes, en die tellen niet.

Ik heb zelf vrij lang doorgereden met een normale proten body in de modified.De rest reed al met een lola etc,maar op de rechte stuk van de mach kwam men er niet voorbij :).Was wel grappig hoe men zich positioneerde om je intehalen.En hoppa gaskraan open en doei :).

Nadeel was wel om wat meer druk op de achterzijde tecreeren reed ik met een verlengstuk/kleine gurney op de peugeut md kap,maar daardoor werd op snelheid de voorkant telicht.

Ja was echt gaaf, in de eerste finale was het al heel close en de hele tijd plaats wisselen. baan inzetters riepen al de laatste ronde dat er een Jillesje moest komen, maar durfde het zelf niet aan. Tweede finale precies hetzelfde verhaal en toen lukte het nog ook..!!

:thumbsup:

Reglement NK 2013

Nog nieuws over het reglement?
Ik bedoel dan vooral omdat er een paar voorstellen zijn om er één evenement van te maken.

En het gewicht?

Of is er nog niets definitief?

Wordt het NK op de manier zoals gewend niet een beetje schraal, met op dit moment maar vier inschrijvingen?

Het lijkt er in ieder geval op dat ik de 1e 2 NK's van de Pro10 mee kan en ga doen (weersafhankelijk)
Bestaat de daglicentie nog?

Het lijkt er in ieder geval op dat ik de 1e 2 NK's van de Pro10 mee kan en ga doen (weersafhankelijk)
Bestaat de daglicentie nog?

Leuk! Ja bestaat nog zoals te lezen in het NK2013 draadje maar Martin je kunt ook wel even het hele reglement doorlezen op de nomac site dan weet je het ook. Het staat er echt in...............ergens :D;)

Back