koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Volgens wat mensen op RCtech kan je die Turnigy met de HW kastjes en software inregelen maar of dat werkelijk zo is... Ik heb geen idee, hij lijkt idd wel erg veel op de HW V3 & Orion... :)

Gaat erg goed rond zeg. Als je bedenkt dat het wegdek nog weinig grip heeft, wordt alleen maar beter straks. Blijft een gaaf circuit :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt alex f hij ring aardig rond ja.
De baan was idd in slechte conditie heel stoffig en na al het regen en sneeuw val van de hele winter word de grip er ook niet beter van.
Daarbij had ik eigenlijk banden moeten wissel naar pink rondom dan was het nog iets beter gaan.

Turnigy Trackstar 120A Turbo Sensored Brushless 1/12th 1/10th ESC

Komt deze regelaar iemand bekend voor? orion.... hobbywing wellicht? ;)

Aluminium behuizing en alles erop en eraan voor $41.... tandjes hey goede prijs, ben benieuwd of het goed werkt.

Nah, als ik de manual bekijk, kun je er niet zoveel mee....

www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/643959659X462171X10.doc

Volgens wat mensen op RCtech kan je die Turnigy met de HW kastjes en software inregelen maar of dat werkelijk zo is... Ik heb geen idee, hij lijkt idd wel erg veel op de HW V3 & Orion... :smile:
De beschrijving zegt inderdaad ook dat er meer mee kan.

hahahahahahahha, bestelluh...!!!!!!!!
30 euro voor een v3.
ga ik zeker bestellen, wat cool.

Hoop voor 2014 dat we nu eindelijk eens geld toe krijgen als we iets bestellen.

Hebbie hem al besteld? :wink:

Maar echt op de HW V3 lijkt ie niet hoor...

Laatst bewerkt:
De regelaar is inderdaad niet exact hetzelfde bij nadere bestudering. Volgens mij hebben ze de verkeerde beschrijving erbij geplaatst. De beschrijving kom niet overeen met de regelaar, in de beschrijving gaat het over een hextronic sensorless 1/8 regelaar.

Bij het doosje die je er bij moet kopen (Hobbywing doosje werkt niet volgens de reviews) om de instellingen te veranderen komen de instellingensmogelijkheden niet helemaal overeen met de V3.1 maar nog steeds goed genoeg lijkt me.

Enigste probleem is de -18 stock :)

Programming Options (Turbo ESC):
Operation Mode
Initial Brake
Drag Brake
Brake Strength
Voltage Cut-Off
Punch Profile
Neutral Dead Band
Boost Timing
Turbo Slope
Turbo Timing
Boost Timing RPM
Turbo Delay
Boost Timing ACC
Reverse Speed
Drive Frequency
Brake Frequency
Temperature Set
Restore Default

Turnigy TrackStar Turbo and Waterproof ESC Programming Box

Laatst bewerkt:
de V3 kan meer, deze settings komen overeen met de Xerun V2 regelaar familie, waar ook de Speed Passion GT en de Orion X10 toe behoren.
Evengoed geen probleem, want daar kan je knalhard mee.

De V3 die ik nu heb heeft een bak meer instellingen om mee te spelen.....

Maar, uiteraard, voor dat geld, waarom niet proberen!

Hmmmm... als iemand gaat bestellen.... Ik wil ook mijn Kyosho met een verse Corally 5T eens uitlaten, dit lijkt me een prima ding...

Gezien de backorder en het commentaar bij de reviews zou het best lang kunnen gaan duren voordat ze weer op voorraad zijn. Dan hopen dat je er op tijd bij bent.

Uit nieuwschierigheid, hoeveel ampere zou een 10.5t motor maximaal trekken? En hoeveel zou het voor een 4.5t zijn?

Probeer een fanatieke vlieger bij je in de buurt te vinden, die het leuk vindt om dit samen met je uit te zoeken. Veel elektrovliegers meten dit namelijk heel nauwkeurig voor bepaling accu, en propeller.

Uit nieuwschierigheid, hoeveel ampere zou een 10.5t motor maximaal trekken? En hoeveel zou het voor een 4.5t zijn?

Rij eens een accu leeg en je hebt een aardig gemiddelde. Met de 12T brushed klasse op toen nog 4300 cellen werd een accu in 5 minuten leeg gereden, dat is gemiddeld 50A, pieken kunnen met gemak 2x zo hoog oplopen.

Update over de HPI Jaguar:

Heb contact opgenomen met team blue groove. Blijkt dat hij al een HPI Jaguar in zijn magazijn heeft liggen om te reproduceren!? Moet nog antwoord krijgen wanneer dat zal gebeuren.

Goed nieuws dus maar jammer dat ik het niet eerder gevraagd heb voordat ik de originele kap had gekocht. :sleeping:

Gevonden op ebay de HPI Jaguar XJR14.
KGrHqZHJC4FC2vIR8qJBQvzKLJNw60_12.jpg

Voor een beter indruk hoe die er gespoten uit ziet. (montage op de auto is niet geweldig)
8179908465_990f63d3e0_b.jpg

Ik meen dat een von der deutsche freunde dat uitgezocht had/gemeten had en voor 3/4 jaar terug op ong 1200wt aan piekvermogen uitkwam.
Was steffan engel trouwens,maar ik geloof dat hij ook niet meer zo aktief is met racen.

Positie regelaar X10

Heren,

Ik ben nieuwe op dit forum. Ik ga dit seizoen met mijn 10-jarige zoontje voor het eerst Pro10 rijden op de MACH. Ik heb inmiddels de meeste spullen hiervoor in huis. Waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken is de regelaar en dan met name de positie van de regelaar op de X10.

Tussen de batterij en de pod-link is slechts 24mm ruimte en dat is onvoldoende voor de regelaar. Meer naar voren, dus voorbij de pod-link, loopt de bodemplaat naar binnen toe weg en is er dus nog minder ruimte om een regelaar te plaatsen. De regelaar die ik heb en van plan ben te gebruiken is een HW 120A-1S, die nu in onze X12 zit.

Ik kan de volgende opties bedenken:
- Regelaar op zijn kant zetten, maar dan is het vlak om op bodem te lijmen relatief klein
- Regelaar op verhoging plaatsen zodat ie boven de pod-link uitsteekt
- Regelaar voor de pod-link plaatsen en dus stukje over de bodemplaat laten uitsteken.

Ben benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost.

Groet,
Dennis

Welkom op het forum.

RoyB (xray x10) heeft hem tussen de links geplaatst. Martin heeft de regelaar voor de links (serpent). Wat is beter? Het kan allemaal goed rond gaan.:D Voordeel tussen de links plaatsen is wel dat de draden wat korter kunnen en het beter beschermd is.

Van te voren het chassis en regelaar goed ontvetten en een goede servotape gebruiken.

Ik zou de losse heatsink monteren als je dat nog niet gedaan hebt. Of het persé nodig is met een 10.5t weet ik niet maar als je hem op z'n kant zet is het technisch beter als je de heatsink naar buiten laat wijzen zodat er meer rijwind overheen gaat. Wat ik me herinner heeft Halewijn (die ook met een 120 1s reed) zonder koellichaam last van een te hete regelaar. Koellichaam gemonteerd en het ging goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back